Marketing w praktyce lekarza weterynarii. Cz. IV. Lojalność klientów


Dr n. wet. Robert Karczmarczyk, specjalista ds. marketingu

Funkcjonują różne definicje lojalności, poczynając od podanej w Słowniku W. Kopalińskiego, opisanej jako ...wierność i oddanie jakiejś instytucji lub osobie, po typowo rynkowe, produktowe ujęcie: lojalność nabywcy to niczym nieograniczone, celowe i świadome wielokrotne nabywanie produktów lub usług tej samej marki lub firmy.

Podejście do lojalności W usługach weterynaryjnych klient pozostaje lojalny wobec lekarza lub zakładu leczniczego dla zwierząt, mimo pokus i świadomości innych ofert ze strony konkurencji. Klient lojalny to taki, który jest nabywcą naszych usług tak długo, jak długo ma do zaspokojenia swoje potrzeby w tym zakresie, a więc przez okres życia zwierzęcia, czas trwania kolejnych cykli hodowlanych itd. Szczególnie warto w tym momencie przypomnieć sobie zasadę Pareto 80/20, mówiącą, że 20% stały...