Marketing w praktyce lekarza weterynarii Cz. II. Organizacja pracy i podział kompetencji


Dr n. wet. Robert Karczmarczyk, specjalista ds. marketingu

Podstawą funkcjonowania jakichkolwiek podmiotów gospodarczych jest odpowiednia organizacja pracy. Nie ma znaczenia wielkość zakładu leczniczego dla zwierząt ani liczebność personelu. Wyjątkiem jest tu praktyka jednoosobowa, gdzie wszystkie zadania wykonuje jedna osoba. Jednak powoli tego rodzaju praktyki zestarzeją się rynkowo i w niedalekiej przyszłości będą w zdecydowanej mniejszości. Szczególnego znaczenia nabierają zagadnienia organizacyjne w większych grupach ludzkich o zaznaczonym podziale kompetencji i kwalifikacji.

Podział zadań i odpowiedzialność rozdzielona logicznie oraz zgodnie z kompetencjami i możliwościami poszczególnych pracowników stwarzają warunki do właściwej, wydajnej i dającej satysfakcję pracy. Prawidłowe zorganizowanie pracy wymaga od pracodawcy wiedzy i profesjonalnego podejścia menedżerskiego. Czas pracy a godziny otwarcia Na pierwszy rzut oka powyższy tytuł to masło maślane. A jednak nie. Czas pracy dotyczy zatrudnionych ludzi, natomiast godziny otwarcia to czas dostępności dla k...