Marketing w praktyce lekarza weterynarii Cz. I. Ludzie - najważniejszy element marketingu


dr n. wet. Robert Karczmarczyk, specjalista ds. marketingu

Sukces w prowadzeniu zakładu leczniczego dla zwierząt to cel każdego pracującego lekarza weterynarii. i często marzenie, które niełatwo jest zrealizować. Czy jednak potrafimy zdefiniować sukces w naszym zawodzie? Co to oznacza - mieć powodzenie w interesach? Czy potrafimy precyzyjnie określić liczbę pacjentów, zabiegów chirurgicznych, kwotę wymiernego zysku, które to wartości sprawią, że odczuwamy satysfakcję?

Pewnie dla każdego z nas są to wartości różne. Niewątpliwie dążymy do sukcesu zawodowego różnymi drogami, wybierając swoją tzw. działkę. Każdy zakład leczniczy dla zwierząt ma swoją definicję sukcesu. W pierwszej części cyklu artykułów uwaga skupiać się będzie na osobach świadczących usługi - to serce systemu marketingowego. W dalszych częściach dotkniemy spraw związanych z rynkiem usług weterynaryjnych, ryzykiem biznesu, ustalaniem cen za usługi i wieloma innymi aspektami wykonywania zawod...