MAGWET
ZALOGUJ
MAGWET
Prenumeruj
Odnów Subskrypcję
Prenumeruj
Czasopisma
Magazyn Weterynaryjny Weterynaria po Dyplomie
Praktyka
Kliniczna
Anestezjologia Behawioryzm Chirurgia Choroby wewnętrzne Choroby zakaźne Dermatologia Diagnostyka laboratoryjna Diagnostyka obrazowa Endokrynologia Farmakologia i toksykologia Gastroenterologia Geriatria Hematologia Kardiologia Laryngologia Nefrologia i Urologia Neurologia Okulistyka Onkologia Ortopedia Parazytologia Rehabilitacja Rozród Stany nagłe Stomatologia Żywienie
Gatunki
Małe zwierzęta Konie Przeżuwacze Świnie Ptaki Zwierzęta egzotyczne Zwierzęta dzikie
Zarządzanie
Praktyką
Prawo Psychologia Zarządzanie
Wydarzenia
Akademia po Dyplomie POLECAMY Kongresy Multiforum Webinaria Odkryj swój dermatologiczny zmysł
Filmy
Aktualności
Sklep
Koszyk
0
ZALOGUJ
Zarejestruj
Zaloguj
Zarejestruj

Kupić nie kupić, potargować warto. O negocjacjach w zakładzie leczniczym dla zwierząt

03/09/2019

Prawo, pieniądze, psychologia

Kupić nie kupić, potargować warto. O negocjacjach w zakładzie leczniczym dla zwierząt

lek. wet. Andrzej Lisowski

Specjalista chorób psów i kotów

Prezes Elekt PSLWMZ

Prywatna Przychodnia dla Zwierząt, Gorzów Wlkp.


„W życiu i biznesie otrzymujemy nie to, na co zasługujemy, a to, co wynegocjujemy” – Ch. Karrass

Co rozumiemy pod pojęciem „negocjacje”?

Każdego dnia w ramach działalności zakładu leczniczego dla zwierząt wchodzimy w relacje z innymi ludźmi. Nasi klienci, współpracownicy, firmy, urzędy... Wszyscy uczestnicy tych relacji muszą ze sobą współdziałać, a przynajmniej współistnieć, aby zrealizować swoje plany, zamierzenia, oczekiwania i dążenia. Ogólnie mówiąc, aby osiągać osobiste lub zawodowe cele. Trudno oczekiwać, aby wszyscy uczestnicy tych relacji mieli zbieżne cele i oczekiwania. Zazwyczaj interesy stron relacji są co najmniej częściowo rozbieżne i poprzez proces komunikacji starają się one osiągnąć porozumienie. Ten wybrany element komunikacji interpersonalnej nazywamy negocjacjami. R. Fisher i W. Ury definiują negocjacje jako „dwustronny proces komunikowania się, którego celem jest osiągnięcie porozumienia, gdy niektóre przynajmniej interesy zaangażowanych stron są konfliktowe. To trudny i skomplikowany proces podejmowania wspólnej decyzji, w którym każdy z uczestników – niezależnie czy są to rozmowy dwustronne, czy wielostronne, stara się doprowadzić do tego, aby strony podjęły wspólnie taką decyzję, która umożliwi przede wszystkim realizację jego interesów”. Pojęcie negocjacje pochodzi od łacińskiego słowa negotium oznaczającego interes, biznes, pracę. Parafrazując powyższą definicję, można powiedzieć, że bez wspólnych interesów nie ma po co negocjować, ale bez sprzecznych interesów nie ma o czym negocjować.

Precyzując pojęcie, o negocjacjach możemy mówić, kiedy:

1. Przynajmniej niektóre interesy stron są ze sobą sprzeczne.

2. Przynajmniej niektóre interesy stron są ze sobą zgodne.

3. Obie strony muszą być przekonane, że dzięki negocjacjom mogą osiągnąć większe korzyści niż te, które osiągnęłyby bez negocjacji.

4. Strony muszą mieć możliwość porozumiewania się – możliwość składania ofert.

5. Składane oferty nie mogą wyznaczać ostatecznego wyniku negocjacji.

6. Musi istnieć wola i obiektywne możliwości kompromisu.

7. Obie strony negocjacji muszą mieć zdolność podejmowania decyzji.

Jak przygotować się do negocjacji?

Przed przystąpieniem do negocjacji powinniśmy wykonać prace wstępne, które polegają w pierwszej kolejności na analizie naszych potrzeb, oczekiwań i możliwości oraz na analizie potencjalnych partnerów, którzy są w stanie zaspokoić nasze potrzeby i spełnić nasze oczekiwania, a co ważniejsze, których oferty są na miarę naszych możliwości.

Artykuł dostępny tylko dla zalogowanych użytkowników

Zaloguj się

Nie masz konta na Magwet? Załóż konto
Pełna wersja artykułu omawia następujące zagadnienia:

Jak przygotować się do negocjacji?

Przed przystąpieniem do negocjacji powinniśmy wykonać prace wstępne, które polegają w pierwszej kolejności na analizie naszych potrzeb, oczekiwań i możliwości oraz na analizie [...]

Trochę o strategiach negocjacyjnych

Negocjacje to pewien proces, który może przebiegać według różnych reguł. Najczęściej przeprowadzamy je ad hoc, spontanicznie, chaotycznie, bez określonych zasad i reguł, [...]

Brak postępu w negocjacjach

Bez względu na obraną strategię negocjacyjną w każdych negocjacjach może dojść do sytuacji, w której stronom wydaje się, że już dalej nie można [...]

Nie ma negocjacji bez ustępstw

Nieodłącznym elementem negocjacji są ustępstwa. Nawet w przypadku przyjęcia konfrontacyjnej strategii negocjacji przynajmniej jedna ze stron czyni ustępstwa. Bez ustępstw negocjacje stają [...]

Poznajmy naszego partnera negocjacyjnego

Wszystkie negocjacje prowadzą ludzie i od ich konstrukcji psychicznej, a tym samym sposobu percepcji rzeczywistości zależy, jak ten proces będzie przez nich przeprowadzony. [...]

Uwaga na manipulację w negocjacjach

Negocjacje to nie tylko twarde fakty, ekonomia i pewne uniwersalne zasady – to także doskonałe pole do manipulacji (często zwanych taktykami negocjacyjnymi). [...]

Jakie błędy popełniamy w negocjacjach

Jak w każdym ludzkim działaniu, także w trakcie negocjacji możemy popełniać błędy. Do najczęstszych należą:

Co negocjujemy i z kim prowadzimy negocjacje w ZLZ

To była spora dawka teorii negocjacji. Ale tak naprawdę w jakich obszarach – świadomie lub mniej świadomie – negocjujemy (powinniśmy negocjować) w codziennym [...]

Jakie czynniki wpływają na wybór strategii negocjacyjnej

Doradzanie w kwestii wyboru strategii negocjacyjnej nie jest proste ani jednoznaczne. Zależy to przede wszystkim od pilności zaspokojenia danej potrzeby, siły negocjacyjnej [...]

Uff! To już koniec

Na temat negocjacji napisano bardzo wiele książek i przeprowadzono tysiące szkoleń. Trudno zawrzeć w „kilku słowach” wszelkie aspekty i złożoność tego problemu. Jest to [...]

OSTATNIO DODANE
Transformacja opieki nad kotami w leczeniu cukrzycy
Ukończyłeś studia weterynaryjne w 2025 roku? Skorzystaj z bonu edukacyjnego!
Certyfikowane Szkolenie Kardiologia psów i kotów
AI a diagnostyka weterynaryjna – nowa era w radiologii?
Nowe spojrzenie na czynniki związane z powszechną chorobą wśród psów i ludzi
NEWSLETTER
OBSERWUJ NAS NA
NASZE PUBLIKACJE
  • Magazyn Weterynaryjny
  • Zamów prenumeratę
  • Weterynaria po Dyplomie
  • Zamów prenumeratę
  • Czytaj on-line Magazyn Weterynaryjny
  • Czytaj on-line Weterynaria po Dyplomie
  • Filmy
  • Rada Programowa Magazynu Weterynaryjnego


AKADEMIA PO DYPLOMIE WETERYNARIA
  • Termin i miejsce
  • Program
  • Koszty uczestnictwa
  • Rejestracja online


POMOC
  • Polityka prywatnosci
  • Zadaj pytanie
  • Logowanie i rejestracja
  • Regulamin
  • Metody płatności
  • Regulamin publikowania prac
  • Filmy Pomoc
  • Kontakt


KONTAKT

Medical Tribune Polska Sp. z o.o.
ul. Grzybowska 87
00-844 Warszawa
NIP: 521-008-60-45


801 044 415
+48 (22) 444 24 44
kontakt@magwet.pl
Nr konta: 13 1600 1068 0003 0102 0949 9001

Kontakt w sprawie reklam: magwet-reklama@medical-tribune.pl

Anuluj