MAGWET
ZALOGUJ
MAGWET
Prenumeruj
Odnów Subskrypcję
Prenumeruj
Czasopisma
Magazyn Weterynaryjny Weterynaria po Dyplomie
Praktyka
Kliniczna
Anestezjologia Behawioryzm Chirurgia Choroby wewnętrzne Choroby zakaźne Dermatologia Diagnostyka laboratoryjna Diagnostyka obrazowa Endokrynologia Farmakologia i toksykologia Gastroenterologia Geriatria Hematologia Kardiologia Laryngologia Nefrologia i Urologia Neurologia Okulistyka Onkologia Ortopedia Parazytologia Rehabilitacja Rozród Stany nagłe Stomatologia Żywienie
Gatunki
Małe zwierzęta Konie Przeżuwacze Świnie Ptaki Zwierzęta egzotyczne Zwierzęta dzikie
Zarządzanie
Praktyką
Prawo Psychologia Zarządzanie
Wydarzenia
Akademia po Dyplomie POLECAMY Kongresy Multiforum Webinaria Odkryj swój dermatologiczny zmysł
Filmy
Aktualności
Sklep
Koszyk
0
ZALOGUJ
Zarejestruj
Zaloguj
Zarejestruj

Całym sercem wierzę w weterynarię

03/01/2024

Artykuł ukazał się
Magazyn Weterynaryjny
2023
12

Wywiad

Całym sercem wierzę w weterynarię

Small wywiad ryc opt

Tworzenie sieci lecznic weterynaryjnych to interesujący kierunek rozwoju tej branży. Ma na celu zapewnienie klientom lepszej, bardziej kompleksowej pomocy, a lecznicom wsparcia i dobrych warunków pracy. O przyszłości rynku weterynaryjnego rozmawiamy z panem Marcinem Drozdowskim – nowym prezesem firmy Edina Vetcare Group, pierwszej ogólnopolskiej sieci placówek weterynaryjnych.

Redakcja MW: Jak postrzega Pan rynek usług weterynaryjnych?

Marcin Drozdowski: Jestem nim zafascynowany. Zawodowo wywodzę się ze środowiska inwestycyjnego, które powiązane było z medycyną człowieka, a potem z nowymi technologiami. Doświadczenie, jakim jest praca z lekarzami weterynarii, technikami czy firmami branży weterynaryjnej, jest dla mnie lekcją wielkiej pokory, ale też okazją do uczenia się od ludzi doświadczonych w tej branży. Rynek weterynaryjny wypracował już wiele dobrych rozwiązań i trzeba z nich korzystać. Jednocześnie jest to rynek młody, na którym każdy znajdzie miejsce dla siebie. Im bardziej nastawimy się wszyscy na współpracę, tym lepiej dla całej branży.

Redakcja MW: Co dla rynku oznacza zmiana u sterów firmy?

Marcin Drozdowski: Na pewno zobowiązanie do wspierania rozwoju lekarzy i techników, a także determinację, aby z właściwym szacunkiem i otwartością z rynkiem rozmawiać. Współpracujemy z ludźmi, którzy są autorytetami medycznymi, a także tymi, którzy mają doświadczenie biznesowe w weterynarii. Moim mottem jest „więcej słuchać i podążać za ekspertami”. Dlatego też podjąłem kroki, aby zapewnić lekarzom i technikom w placówkach Grupy odpowiedni komfort pracy i możliwość rozwoju zawodowego. Pogłębiamy także współpracę z placówkami niezależnymi, ośrodkami naukowymi i firmami doświadczonymi na rynku medycyny weterynaryjnej. Wychodzę z założenia, że dla wszystkich jest przestrzeń do działania, a wspólne działanie przyniesie korzyści wszystkim zainteresowanym.

Redakcja MW: Jakie są priorytety, które firma powinna spełnić?

Marcin Drozdowski: Aktualnie skupiamy się na trzech obszarach. Być konkurencyjnym, dobrym pracodawcą, który zapewnia bezpieczeństwo, zarówno w obszarze zatrudnienia, jak i wsparcia, takiego jak profilaktyczne szczepienia przeciw tężcowi i wściekliźnie czy opieka psychologa dla lekarzy i techników. Ta grupa zawodowa obarczona jest szczególnym stresem i poddana intensywnym emocjom. Chcemy dobrze chronić nasze zespoły. Drugim obszarem jest zadbanie o rozwój zawodowy lekarzy i techników. Startujemy z usystematyzowanym programem edukacyjnym, rozpisanym na dwa semestry regularnych zajęć teoretycznych i praktycznych. Przygotowane moduły merytoryczne prowadzone będą przez uznanych wykładowców – zarówno akademickich, jak i praktyków. Zależy nam, by umocnić kompetencje naszych lekarzy i techników, aby mogli wzrastać w swoich rolach. I wreszcie ostatnim głównym obszarem jest rozwój narzędzi technologicznych, które usprawnią kontakt pomiędzy placówką a opiekunem zwierzęcia, a samego lekarza odciążą i wesprą go, aby mógł jak najbardziej skupić się na procesie medycznym w opiece nad pacjentem.

Redakcja MW: Z jakimi zjawiskami może mierzyć się rynek w przyszłości?

Marcin Drozdowski: Stawiam na większą cyfrowość. Oczywiście mówimy tu o obsłudze klienta, kontakcie na linii lekarz–opiekun czy lekarz–lekarz. Pokolenie opiekunów zwierząt, którzy dziś wchodzą na rynek pracy, większość swoich relacji prowadzi on-line. Zatem taka forma kontaktu będzie tą preferowaną. Podobne obserwacje mam, jeśli chodzi o preferencje sposobów uczenia się. Młodzi lekarze i technicy chętnie sięgają po indywidualne programy edukacyjne, często odbywające się w przestrzeni cyfrowej, co daje im swobodę doboru zakresu i czasu nauki. Drugą ścieżką rozwoju rynku mogą być ubezpieczenia i pakietowanie usług medycznych. Tutaj tzw. sieci mogą odegrać istotną rolę jako siła kształtująca ten sektor. Ważne jest, by takie rozwiązania działały z wygodą dla opiekuna, ale na korzyść placówki weterynaryjnej.

Redakcja MW: Jaką rolę w tych zmianach będzie miała firma?

Marcin Drozdowski: Z jednej strony ochronę tego, co jest ważne dla lekarzy weterynarii i co jest dla tej branży unikatowe – relacji, szacunku i wolności. A z drugiej strony chcielibyśmy zaproponować nowe rozwiązania i nadać pewien kierunek rozwoju narzędzi, które wesprą rynek. Widzimy też swoją rolę w edukacji opiekunów zwierząt i uświadamianiu im, jak istotna jest odpowiednia jakość opieki medycznej nad ich pupilami.

Redakcja MW: Gdyby miał Pan w kilku słowach opisać swoje osobiste podejście do rynku weterynaryjnego…?

Marcin Drozdowski: Całym sercem wierzę w weterynarię.

Medium wywiad logo opt

Redakcja MW: Dziękujemy bardzo za rozmowę.

OSTATNIO DODANE
„Oblicza weterynarii” – kampania, która oddaje głos lekarzom weterynarii
Ukończyłeś studia weterynaryjne w 2025 roku? Skorzystaj z bonu edukacyjnego!
BVA przedstawia nowe zasoby dietetyczne dla zwierząt domowych
Certyfikowane Szkolenie  Gastroenterologia psów i kotów
Niespokojne koty są bardziej narażone na nawracające zapalenie pęcherza moczowego
NEWSLETTER
OBSERWUJ NAS NA
NASZE PUBLIKACJE
  • Magazyn Weterynaryjny
  • Zamów prenumeratę
  • Weterynaria po Dyplomie
  • Zamów prenumeratę
  • Czytaj on-line Magazyn Weterynaryjny
  • Czytaj on-line Weterynaria po Dyplomie
  • Filmy
  • Rada Programowa Magazynu Weterynaryjnego


AKADEMIA PO DYPLOMIE WETERYNARIA
  • Termin i miejsce
  • Program
  • Koszty uczestnictwa
  • Rejestracja online


POMOC
  • Polityka prywatnosci
  • Zadaj pytanie
  • Logowanie i rejestracja
  • Regulamin
  • Metody płatności
  • Regulamin publikowania prac
  • Filmy Pomoc
  • Kontakt


KONTAKT

Medical Tribune Polska Sp. z o.o.
ul. Grzybowska 87
00-844 Warszawa
NIP: 521-008-60-45


801 044 415
+48 (22) 444 24 44
kontakt@magwet.pl
Nr konta: 13 1600 1068 0003 0102 0949 9001

Kontakt w sprawie reklam: magwet-reklama@medical-tribune.pl

Anuluj