BLACK CYBER WEEK! Publikacje i multimedia nawet do 80% taniej i darmowa dostawa od 350 zł! Sprawdź >
BLACK CYBER WEEK! Publikacje i multimedia nawet do 80% taniej i darmowa dostawa od 350 zł! Sprawdź >
16/03/2018
Strona internetowa to klucz do sukcesu firmy. Niezależnie od wielkości przedsiębiorstwa, branży i rynku, na którym funkcjonuje, czy profilu działalności, strona www jest elementem przyciągającym nowych klientów, wizytówką firmy w sieci oraz miejscem prezentacji produktów i usług. Firmy, którym zależy na jak najefektywniejszym wykorzystaniu potencjału Internetu, powinny przestrzegać kilku zasad przy konfiguracji i prezentacji swojej strony internetowej.
Pierwszy krok do utworzenia profesjonalnej strony internetowej to znalezienie dobrze brzmiącej i zgodnej z prawem domeny. Dostawcy usług hostingowych mają w swojej ofercie bezpłatne narzędzia do sprawdzania wolnych domen, więc wybór odpowiedniej nie powinien sprawiać problemu. Ponadto adres internetowy powinien zgadzać się z tematem strony i być możliwie najkrótszy i chwytliwy. „dla-zwierzat”, „weterynarz.gdansk” czy „zdrowe-zwierzaki” to tylko niektóre propozycje. Można też pomyśleć o nazwie, która ułatwi trafienie do zakładu zagranicznym klientom – „healthyanimals”, „bestvet” itp.
Kolejnym niezbędnym krokiem do sukcesu jest zaprojektowanie przejrzystej struktury strony. Obecnie niektóre firmy hostingowe oferują aplikacje online, które pozwalają również osobom niemającym wiedzy technicznej stworzyć stronę internetową w prosty i szybki sposób (np. 1&1 MyWebsite). Klient szukający informacji chce je znaleźć możliwie jak najszybciej, dlatego ważne jest, by strona miała układ przyjazny dla jej użytkowników. Strona internetowa nie powinna być zbyt hałaśliwa i przeładowana grafiką czy migoczącymi banerami i ruchomym tekstem. Elementem graficznym, który natomiast powinien być dobrze widoczny na stronie, jest logo firmy.
Najważniejszym elementem strony internetowej jest jej treść. Struktura zamieszczonych informacji powinna być czytelna, a teksty krótkie, konkretne i dostarczające klientom informacji, których szukają. Strona internetowa przychodni weterynaryjnej powinna przede wszystkim zawierać opis usług, jakie oferuje zakład. Dobrym pomysłem jest zamieszczenie referencji od osób, które są stałymi bywalcami kliniki. Informacja o rzetelności i wysokim standardzie oferowanych usług niewątpliwie przyczyni się do powiększenia grupy klientów. W dobrze widocznym miejscu należy umieścić dokładne dane kontaktowe przychodni: adres, telefon, godziny otwarcia. Warto również dodać mapkę, która ułatwi klientom trafienie do zakładu. Poza zamieszczeniem wartościowych informacji nie należy zapominać o regularnym aktualizowaniu serwisu.
Poza chwytliwą nazwą domeny, przejrzystą strukturą i ciekawą treścią należy pamiętać o spełnieniu wymogów technicznych. Klient szukający kliniki weterynaryjnej nie chce tracić czasu na wielokrotne próby wyświetlenia strony. Jeżeli po drugiej próbie treść czy elementy graficzne nie otwierają się w całości lub pewne aplikacje nie działają poprawnie, wówczas klienci zaczynają się niecierpliwić i szukać innych przychodni. Dlatego optymalna prezentacja w różnych wyszukiwarkach i szybkość ładowania serwisu to podstawa.
Komentarz
Komentarz Olivera Maussa, Dyrektora Generalnego 1&1 Internet
W dzisiejszych czasach posiadanie przez firmę strony internetowej to konieczność. Możliwość dotarcia z ofertą do szerokiej grupy klientów to największa zaleta posiadania firmowego serwisu. Przedsiębiorcy, zwłaszcza właściciele małych i średnich firm, obawiają się „wejścia do Internetu” z uwagi na wysokie koszty, brak czasu czy umiejętności i wiedzy. Dzięki nowemu narzędziu do projektowania stron internetowych, 1&1 MyWebsite (dostępne na stronie www.1and1.pl), każdy może w prosty i szybki sposób stworzyć atrakcyjną wizualnie, nowoczesną i w pełni dostosowaną do swoich potrzeb stronę www.