MAGWET
ZALOGUJ
MAGWET
Zobacz też >
WETERYNARIA PO DYPLOMIE
Prenumeruj
Odnów Subskrypcję
Prenumeruj
Zostań członkiem społeczności
MAGWET
Czasopisma
Magazyn Weterynaryjny Weterynaria po Dyplomie
Praktyka
Kliniczna
Anestezjologia Behawioryzm Chirurgia Choroby wewnętrzne Choroby zakaźne Dermatologia Diagnostyka laboratoryjna Diagnostyka obrazowa Endokrynologia Farmakologia i toksykologia Gastroenterologia Geriatria Hematologia Kardiologia Laryngologia Nefrologia i Urologia Neurologia Okulistyka Onkologia Ortopedia Parazytologia Rehabilitacja Rozród Stany nagłe Stomatologia Żywienie
Gatunki
Małe zwierzęta Konie Przeżuwacze Świnie Ptaki Zwierzęta egzotyczne Zwierzęta dzikie
Zarządzanie
Praktyką
Prawo Psychologia Zarządzanie
Wydarzenia
Kongresy POLECAMY Webinaria
Filmy
Sklep
Koszyk
0
ZALOGUJ
Zaloguj
Zarejestruj

Zarządzanie

Straty w zarządzaniu praktyką weterynaryjną. Źródła i metody przeciwdziałania. Cz. I

08/10/2020

Prawo, pieniądze, psychologia

Straty w zarządzaniu praktyką weterynaryjną. Źródła i metody przeciwdziałania. Cz. I

mgr Katarzyna Urban

MA Industrial & Organizational Psychology, Middle Tennessee State University
Absolwentka Psychologii Uniwersytetu Opolskiego
Właścicielka firmy doradczej Katya People

Od kilku lat mam przyjemność współpracować z klinikami weterynaryjnymi w zakresie analiz organizacyjnych i audytów zarządzania. Podstawowy cel tych czynności to usprawnienie funkcjonowania placówek weterynaryjnych. Jako psycholog pracy i organizacji, doświadczony HR manager, doradca i praktyk Kaizen, zapewniam spojrzenie z innej perspektywy. Jest to percepcja biznesu przez pryzmat zespołu, procesów biznesowych, organizacji pracy, zarządzania oraz ogólnego potencjału placówki.

Nasze spotkania z zespołami są bardzo intensywne. Obejmują zazwyczaj diagnostyczne wizyty w klinice, których celem jest prowadzenie ustrukturyzowanych wywiadów z przedstawicielami różnych grup zawodowych, obserwacja procesów, a także zbieranie danych ankietowych w zespole. Kolejne etapy audytów to analiza danych, stworzenie ustrukturyzowanego raportu zawierającego rekomendacje dotyczące działań rozwojowych i eliminacji wąskich gardeł w zarządzaniu placówką oraz dyskusje podsumowujące z właścicielami.

W trakcie poznawania potencjału kliniki i odkrywania kolejnych obszarów usprawnień zgłębiamy procesy biznesowe, mocne strony oraz możliwości rozwoju. Obraz rozwiązań dla konkretnej praktyki tworzy się na podstawie informacji pozyskiwanych z wielu różnych źródeł i perspektyw reprezentantów grup pracowników piastujących różne stanowiska. Co ciekawe, zespoły często zwracają uwagę na te same sprawy stanowiące przyczyny dyskomfortu we współpracy. Nasze spotkania pozwalają na to, by przeszkody w codziennym działaniu kliniki wyszły na światło dzienne, zostały zdiagnozowane i nazwane, by następnie podlegać stopniowym transformacjom prowadzącym do ich eliminacji.

W dzisiejszych czasach, wymagających jeszcze wyższego poziomu elastyczności w prowadzeniu kliniki weterynaryjnej i radzeniu sobie z niepewnością, kluczowe jest racjonalne wykorzystanie zasobów. Tym samym coraz bardziej istotna staje się redukcja strat/marnotrawstwa w zarządzaniu kliniką weterynaryjną.

Właściciele biznesu zaczynają odczuwać, że optymalizacja jest potrzebna, nie wiedzą jednak, od czego zacząć. Potrzeba zmian zaczyna być widoczna w różnych sytuacjach. Czasami towarzyszy temu wrażenie, że tracimy kontrolę nad naszym biznesem, podej...

Czy niektóre z tych scenariuszy brzmią znajomo? Jeśli tak, to zachęcam do lektury.

Celem tego artykułu jest przybliżenie źródeł strat w zarządzaniu praktyką weterynaryjną (ryc. 1) oraz przedstawienie wskazówek dotyczących radzenia sobie z największymi z nich. Tematyka związana z eliminacją strat lub marnotrawstwa ma swoje korzen...

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów
Dostęp jednorazowy
do artykułu
Access 24h
11,07 zł
Prenumerata
online + archiwum
Subscription mw
205 zł
Zamów
Zaloguj się | Chcesz subskrybować Weterynarię po Dyplomie?
Pełna wersja artykułu omawia następujące zagadnienia:

Obszar nr 1 – apteka

Zarządzanie apteką jawi się zazwyczaj jako jedno z kluczowych wyzwań w organizacji pracy w praktyce weterynaryjnej. Jest to związane zarówno z dostępem do leków, jak [...]

Obszar nr 2 – niepełne wykorzystanie potencjału recepcji lub brak recepcji

W dzisiejszych czasach brak recepcji w praktyce weterynaryjnej stanowi kolejne znaczące wyzwanie. Bardzo często nie zauważamy tego, że wraz z rozwojem kliniki zaczynają [...]

Dostęp jednorazowy do artykułu

Aby uzyskać dostep do tego artykułu przez 24 godziny, wyślij SMS o treści AP.MAGWET na numer 7943. Koszt wysłania SMS wynosi 11.07 PLN z VAT. W odpowiedzi otrzymasz SMS z kodem aktywacyjnym. Wpisz kod w poniższym polu.

Usługa SMS dostępna jest w sieciach T-mobile, Plus GSM, Orange i Play. Usługi SMS dostarcza i obsługuje TELEAUDIO DWA Sp z.o.o.. Właściciel serwisu: Medical Tribune Polska Sp. z o.o. kontakt@podyplomie.pl. Reklamacje: reklamacje@teleaudio.pl.

Uwaga! Dostęp będzie aktywny: przez 24 godziny, tylko na jednym urządzeniu (na tym, na którym pierwszy raz wpisano kod aktywacyjny), tylko do tego artykułu. Kodu nie da się wykorzystać powtórnie.

OSTATNIO DODANE
Fretka po brexicie
Pomorskie norki bez wirusa
KUPIĘ/PRZEJMĘ ZLZ
POLECANE ARTYKUŁY
Zarządzanie
Straty w zarządzaniu praktyką weterynaryjną. Źródła i metody przeciwdziałania. Cz. I
Zarządzanie
Strona internetowa wizytówką firmy
NEWSLETTER
OBSERWUJ NAS NA
NASZE PUBLIKACJE
  • Magazyn Weterynaryjny
  • Zamów prenumeratę
  • Weterynaria po Dyplomie
  • Zamów prenumeratę
  • Czytaj on-line Magazyn Weterynaryjny
  • Czytaj on-line Weterynaria po Dyplomie
  • Filmy
  • Rada Programowa Magazynu Weterynaryjnego


AKADEMIA PO DYPLOMIE WETERYNARIA
  • Termin i miejsce
  • Program
  • Koszty uczestnictwa
  • Rejestracja online


POMOC
  • Polityka prywatnosci
  • Zadaj pytanie
  • Logowanie i rejestracja
  • Regulamin
  • Metody płatności
  • Regulamin publikowania prac
  • Filmy Pomoc
  • Kontakt


KONTAKT

Medical Tribune Polska Sp. z o.o.
ul. Powązkowska 44C
01-797 Warszawa
NIP: 521-008-60-45


801 044 415
+48 (22) 444 24 44
kontakt@magwet.pl
Nr konta: 13 1600 1068 0003 0102 0949 9001

Kontakt w sprawie reklam: magwet-reklama@medical-tribune.pl

Anuluj