WPD
ZALOGUJ
WPD
Prenumeruj
Odnów Subskrypcję
Prenumeruj
Czasopisma
Magazyn Weterynaryjny Weterynaria po Dyplomie
Praktyka
Kliniczna
Anestezjologia Behawioryzm Chirurgia Choroby wewnętrzne Choroby zakaźne Dermatologia Diagnostyka laboratoryjna Diagnostyka obrazowa Endokrynologia Farmakologia i toksykologia Gastroenterologia Geriatria Hematologia Kardiologia Laryngologia Nefrologia i Urologia Neurologia Okulistyka Onkologia Ortopedia Parazytologia Rehabilitacja Rozród Stany nagłe Stomatologia Żywienie
Gatunki
Konie Koty Psy
Wydarzenia
Kongres Webinaria
Filmy
Sklep
Koszyk
0
ZALOGUJ
Zarejestruj
Zaloguj
Zarejestruj

Sza­now­ni Pań­stwo

21/12/2018

Artykuł ukazał się
Weterynaria po Dyplomie
2012
04

Od redakcji

Sza­now­ni Pań­stwo

Kiedy bierzemy do ręki specjalistyczne czasopismo, szukamy przede wszystkim informacji merytorycznych, które pomogą nam w codziennej praktyce. Ta codzienna praktyka w opinii zarówno lekarzy, jak i właścicieli zwierząt wiąże się nierozerwalnie z szeroko rozumianym procesem leczenia.

Czy ktoś kiedyś zastanawiał się, ile czasu poświęcacie Państwo na czynności bezpośrednio związane z procesem leczenia? A czy ktoś przeprowadził w swojej praktyce analizę czasu przeznaczonego na zachowania, czynności, rozmowy niezwiązane z klasycznym postępowaniem lekarskim?

Okazuje się, że te ostatnie działania zajmują często od 30 do 50% czasu poświęconego klientowi. Ponieważ usługi weterynaryjne nie dają gwarancji uzyskania efektu (wyleczenia), muszą dawać gwarancję dołożenia wszelkich starań, aby ten efekt uzyskać. Taką świadomość musi mieć także właściciel zwierzęcia, który nawet w chwili śmierci swojego psa czy kota wie, że zarówno on, jak i lekarz zrobili wszystko, co było możliwe, żeby zwierzę uratować.

Taka świadomość nie powstaje, kiedy nie ma emocjonalnego, pozytywnego kontaktu z właścicielem. Kontakt z właścicielem nawiązuje się nie tylko w wyniku sukcesów lekarskich, ale także – a może przede wszystkim – przez zapewnienie właścicielowi odpowiedniego traktowania i spełnianie jego oczekiwań. O niezadowolonych klientach często nie wiemy praktycznie nic, ponieważ przestają po prostu korzystać z naszych usług. Co gorsze, nie mówią o tym, zmieniają jedynie lekarza, lecznicę. Nie daje nam to szansy na naprawienie naszych błędów.

Wiedza dotycząca postępowania z ludźmi to równie ogromne pole do działania jak czynności czysto lekarskie. Praktyka nie będzie dobrze działać, jeżeli te dwie dziedziny nie rozwijają się równolegle. Można zaryzykować tezę, że niedouczony „picer” będzie miał więcej oddanych klientów niż wysokiej klasy lekarz, ale mruk.

Small podpis fmt

Piszę te słowa, zainspirowany wiedzą jednego z naszych Kolegów – dr. Andrzeja Lisowskiego z Gorzowa Wielkopolskiego, który w mojej opinii wspaniale łączy wiedzę merytoryczną z wiedzą marketingową, i który często dzieli się z nami swoimi przemyśleniami dotyczącymi tego drugiego działania. Równoległe rozwijanie wiedzy merytorycznej i psychologicznej w naszej codziennej praktyce jest nakazem chwili. Paradoksalnie właściciele na podstawie niemerytorycznej oceny naszego działania (rozmowa, atmosfera itp.) wysnuwają opinie odnoszące się stricte do naszego postępowania merytorycznego. Jeżeli nie zrozumiemy tego dysonansu, nie osiągniemy sukcesu, a przecież sukces jest naszym celem. Życzę Państwu wielu sukcesów.

NAJPOPULARNIEJSZE
Onkologia
Rak przejściowokomórkowy (TCC), czyli złośliwy nowotwór pęcherza moczowego
Nowa formuła Kongresu ApD Weterynaria – dwa razy więcej wiedzy!
Anestezjologia
Postawmy na rozsądek podczas planowania znieczulenia regionalnego
NEWSLETTER
OBSERWUJ NAS NA
NASZE PUBLIKACJE
  • Magazyn Weterynaryjny
  • Zamów prenumeratę
  • Czytaj on-line
  • Weterynaria po Dyplomie
  • Zamów prenumeratę
  • Czytaj on-line
  • Dodatek Online
  • Filmy


AKADEMIA PO DYPLOMIE WETERYNARIA
  • Termin i miejsce
  • Program
  • Koszty uczestnictwa
  • Rejestracja online


POMOC
  • Kontakt
  • Polityka prywatnosci
  • Zadaj pytanie
  • Logowanie i rejestracja
  • Regulamin
  • Metody płatności
  • Regulamin publikowania prac
  • Filmy Pomoc


KONTAKT

Medical Tribune Polska Sp. z o.o.
ul. Grzybowska 87
00-844 Warszawa
NIP: 521-008-60-45


801 044 415
+48 (22) 444 24 44
kontakt@magwet.pl
Nr konta: 13 1600 1068 0003 0102 0949 9001

Kontakt w sprawie reklam: magwet-reklama@medical-tribune.pl

Anuluj