WPD
ZALOGUJ
WPD
Prenumeruj
Odnów Subskrypcję
Prenumeruj
Czasopisma
Magazyn Weterynaryjny Weterynaria po Dyplomie
Praktyka
Kliniczna
Anestezjologia Behawioryzm Chirurgia Choroby wewnętrzne Choroby zakaźne Dermatologia Diagnostyka laboratoryjna Diagnostyka obrazowa Endokrynologia Farmakologia i toksykologia Gastroenterologia Geriatria Hematologia Kardiologia Laryngologia Nefrologia i Urologia Neurologia Okulistyka Onkologia Ortopedia Parazytologia Rehabilitacja Rozród Stany nagłe Stomatologia Żywienie
Gatunki
Konie Koty Psy
Wydarzenia
Kongres Webinaria
Filmy
Sklep
Koszyk
0
ZALOGUJ
Zarejestruj
Zaloguj
Zarejestruj

XX Kongres Akademii po Dyplomie Weterynaria Kraków już 20-21 września! | Sprawdź program >

Sza­now­ni Pań­stwo

22/10/2018

Artykuł ukazał się
Weterynaria po Dyplomie
2017
05

Od redakcji

Sza­now­ni Pań­stwo

Artykuły publikowane na łamach WpD w zamyśle piszących je autorów, jak również zespołu redakcyjnego, mają na celu jak najlepsze i jak najszersze dokształcanie Czytelników. Cała ta merytoryczna wiedza ma służyć jednemu celowi – doskonałej opiece nad naszymi pacjentami.

I byłaby to wspaniała idea, gdyby owi koci i psi pacjenci mieli cokolwiek do powiedzenia przy wyborze lekarza. Niestety, o tym decydują właściciele – ludzie z krwi i kości, a przede wszystkim z „mentalności i psychiki”. A to już gorsza sprawa, bo w grę wchodzą niemerytoryczne przesłanki wyboru lekarza. Okazuje się, że nawet do 70% motywacji wyboru lekarza – zarówno w medycynie człowieka, jak i medycynie weterynaryjnej – ma charakter niemerytoryczny – „bo miły(a), bo delikatny(a), uroczy(a), tak dobrze rozumie zwierzęta, tak cierpi, ale i cieszy się razem z nimi”.

Nie neguję wielkiego zaangażowania emocjonalnego wielu z nas, ale wielu też do perfekcji opanowało metodę zjednywania sobie właścicieli, w której zwierzę jest tylko środkiem do celu, a nie celem samym w sobie. W badaniach dotyczących efektywności przekazu stwierdzono, że najwięcej informacji pacjent/właściciel „przyswaja” z tzw. sygnałów niewerbalnych (mowa ciała, intonacja). Tylko 7% informacji słownych dociera świadomie do odbiorcy.

Szanowni Państwo, piszę to, ponieważ większość z nas jest zupełnie nieźle przygotowana merytorycznie do wykonywania zawodu, ale w porównaniu z naszymi zagranicznymi kolegami, w szczególności amerykańskimi, nie potrafi w atrakcyjny sposób „sprzedać” swojej wiedzy i umiejętności.

Zachęcam Państwa do zwrócenia równie dużej uwagi na formę naszej pracy, bo o treści, które staramy się Państwu przekazać na łamach WpD, jestem spokojny. 

Medium podpis fmt
NAJPOPULARNIEJSZE
Onkologia
Rak przejściowokomórkowy (TCC), czyli złośliwy nowotwór pęcherza moczowego
Nowa formuła Kongresu ApD Weterynaria – dwa razy więcej wiedzy!
Anestezjologia
Postawmy na rozsądek podczas planowania znieczulenia regionalnego
NEWSLETTER
OBSERWUJ NAS NA
NASZE PUBLIKACJE
  • Magazyn Weterynaryjny
  • Zamów prenumeratę
  • Czytaj on-line
  • Weterynaria po Dyplomie
  • Zamów prenumeratę
  • Czytaj on-line
  • Dodatek Online
  • Filmy


AKADEMIA PO DYPLOMIE WETERYNARIA
  • Termin i miejsce
  • Program
  • Koszty uczestnictwa
  • Rejestracja online


POMOC
  • Kontakt
  • Polityka prywatnosci
  • Zadaj pytanie
  • Logowanie i rejestracja
  • Regulamin
  • Metody płatności
  • Regulamin publikowania prac
  • Filmy Pomoc


KONTAKT

Medical Tribune Polska Sp. z o.o.
ul. Grzybowska 87
00-844 Warszawa
NIP: 521-008-60-45


801 044 415
+48 (22) 444 24 44
kontakt@magwet.pl
Nr konta: 13 1600 1068 0003 0102 0949 9001

Kontakt w sprawie reklam: magwet-reklama@medical-tribune.pl

Anuluj