MAGWET
ZALOGUJ
MAGWET
Prenumeruj
Odnów Subskrypcję
Prenumeruj
Czasopisma
Magazyn Weterynaryjny Weterynaria po Dyplomie
Praktyka
Kliniczna
Anestezjologia Behawioryzm Chirurgia Choroby wewnętrzne Choroby zakaźne Dermatologia Diagnostyka laboratoryjna Diagnostyka obrazowa Endokrynologia Farmakologia i toksykologia Gastroenterologia Geriatria Hematologia Kardiologia Laryngologia Nefrologia i Urologia Neurologia Okulistyka Onkologia Ortopedia Parazytologia Rehabilitacja Rozród Stany nagłe Stomatologia Żywienie
Gatunki
Małe zwierzęta Konie Przeżuwacze Świnie Ptaki Zwierzęta egzotyczne Zwierzęta dzikie
Zarządzanie
Praktyką
Prawo Psychologia Zarządzanie
Wydarzenia
Akademia po Dyplomie POLECAMY Kongresy Multiforum Webinaria Odkryj swój dermatologiczny zmysł
Filmy
Aktualności
Sklep
Koszyk
0
ZALOGUJ
Zarejestruj
Zaloguj
Zarejestruj

Psychologia

Social media – grejt czy hejt?

08/05/2025

Prawo, pieniądze, psychologia

Social media – grejt czy hejt?

mgr inż. Magdalena Żuber

Trener Mentalna Kompetencji Miękkich, Ekspertka Vethink Academy

Współczesna era cyfrowa nieodwracalnie wpłynęła na funkcjonowanie praktycznie każdej branży. Według badań z 2023 roku ponad 72% dorosłych korzysta z mediów społecznościowych każdego dnia. Platformy takie jak Facebook, Instagram czy TikTok stały się nieodzownym narzędziem marketingowym i edukacyjnym, także w branży weterynaryjnej. Czy jesteśmy fanami, czy przeciwnikami, nie ma to już większego znaczenia. Social media to niezaprzeczalnie składnik naszej codzienności.

     

Żyjemy w czasach, w których albo podążamy za dynamicznym rozwojem świata cyfrowego, albo bardzo szybko wypadniemy z obiegu. Ponadto bez niektórych aplikacji już nie umówimy się na pożądaną wizytę lub zajęcia, nie skontaktujemy się z wybraną osobą albo nie dojedziemy w dane miejsce. A w przypadku naszej pracy nie będziemy mogli zobaczyć niektórych wpisów naszych klientów, poprosić ich o wystawienie opinii albo zareagować na komentarze wymagające naszej interwencji. Nie będziemy też się oszukiwać – mimo zalet media społecznościowe niosą wiele zagrożeń, o czym na pewno każdy z nas przekonał się chociaż raz.

Grejt, czyli szanse i możliwości

Relacje z klientami

Niezaprzeczalnym plusem różnych platform i aplikacji jest ułatwienie kontaktu z klientem i docieranie do potencjalnej grupy odbiorców, czy to poprzez ich wyszukiwanie, czy poprzez reklamy ustawione na konkretną grupę docelową. Nasza obecność w mediach jako jednostki daje nam możliwość zbudowania profesjonalnego wizerunku, przekazania naszej oferty (chociaż tutaj, w branży weterynaryjnej, trzeba uważać na obowiązujące przepisy), konstruowania wpisów w oparciu o aspekty emocjonalne, które zbliżają naszych klientów do wartości i misji naszej jednostki. To także szansa na pokazanie członków naszego zespołu i naszej placówki, bo jak wiemy, nasze wybory, nawet na nieświadomym poziomie, są pokierowane emocjami. A te z kolei powstają na podstawie sygnałów odbieranych przez różne zmysły i skojarzeń z nabytych doświadczeń.

Edukacja i profilaktyka

Dzięki łatwości umieszczania treści w sieci, poprzez publikację rzetelnych wiadomości w bardzo prosty sposób możemy informować i edukować naszych obecnych i przyszłych klientów. Do takich treści możemy zaliczyć wpisy na temat profilaktyki lub nawet faktów i mitów dotyczących danego zagadnienia. Czas sezonowych zagrożeń, jak na przykład kleszczy, albo choroba rozprzestrzeniająca się na danym terenie (na przykład wścieklizna) to idealny okres na przygotowanie takich materiałów dla naszych odbiorców. Proste porady, jakich możemy udzielać naszym klientom, dają im poczucie, że dzielimy się z nimi czymś ważnym, ale też darmowym (w końcu koszty leczenia zwierzaków nie należą do najniższych). Przytaczanie ciekawych case’ów z naszej placówki czy doświadczeń innych klientów pomaga nam szerzyć właściwe postawy i podejmowane działania.

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów
Prenumerata
online + archiwum
Subscription mw
od 252 zł
Zamów
Zaloguj się | Chcesz subskrybować Weterynarię po Dyplomie?
Pełna wersja artykułu omawia następujące zagadnienia:

Hejt, czyli zagrożenia i negatywy

Jedną z najczęstszych pułapek mediów społecznościowych jest uzależnienie się od życia w sieci i dostarczanych w niej stymulantów. Nasz mózg w nieustannym poszukiwaniu wrażeń zaczyna być [...]

Jak sobie z tym radzić?

1. Profesjonalne podejście i unikanie działania impulsywnego (poprzez pracę nad własnymi emocjami i dystansem do samych siebie i otaczającego nas świata).

Co możemy wprowadzić?

1. Profesjonalne podejście i unikanie działania impulsywnego (poprzez pracę nad własnymi emocjami i dystansem do samych siebie i otaczającego nas świata).

Dostęp jednorazowy do artykułu

Aby uzyskać dostep do tego artykułu przez 24 godziny, wyślij SMS o treści AP.MAGWET na numer 7943. Koszt wysłania SMS wynosi 11.07 PLN z VAT. W odpowiedzi otrzymasz SMS z kodem aktywacyjnym. Wpisz kod w poniższym polu.

Usługa SMS dostępna jest w sieciach T-mobile, Plus GSM, Orange i Play. Usługi SMS dostarcza i obsługuje TELEAUDIO DWA Sp z.o.o.. Właściciel serwisu: Medical Tribune Polska Sp. z o.o. kontakt@podyplomie.pl. Regulamin. Reklamacje: reklamacje@teleaudio.pl.

Uwaga! Dostęp będzie aktywny: przez 24 godziny, tylko na jednym urządzeniu (na tym, na którym pierwszy raz wpisano kod aktywacyjny), tylko do tego artykułu. Kodu nie da się wykorzystać powtórnie.

OSTATNIO DODANE
Nowy test może oznaczać leki, które mogą być szkodliwe dla kotów
Podwyższone stężenia fenobarbitalu u psów po leczeniu flukonazolem – opis dwóch przypadków
Ocena różnych dawek medetomidyny na indukcję wymiotów u kotów
Między obrazem a skalpelem: jak dokładne są badania przedoperacyjne u psów i kotów z chorobami pr...
Osad z pęcherzyka żółciowego u kotów
POLECANE ARTYKUŁY
Psychologia
Syndrom samobójczy wśród lekarzy weterynarii – mit czy rzeczywistość?
Psychologia
Zarządzanie lękiem w sytuacji kryzysu – co lekarz powinien wiedzieć
Psychologia
Jak odbić się od dna, czyli o niezwykłej sile rezyliencji
Psychologia
Zarządzanie czasem czy zarządzanie sobą w czasie pracy lekarza weterynarii
Psychologia
O umiejętności regulacji emocji w pracy lekarza weterynarii
Psychologia
Manipulacja i wampiryzm emocjonalny w pracy lekarza weterynarii
Psychologia
Dream Team czy niezdrowa konkurencja? O zespołach w placówkach weterynaryjnych
Psychologia
Rezyliencja w zawodzie lekarza weterynarii – fundament odporności i adaptacji
NEWSLETTER
OBSERWUJ NAS NA
NASZE PUBLIKACJE
  • Magazyn Weterynaryjny
  • Zamów prenumeratę
  • Weterynaria po Dyplomie
  • Zamów prenumeratę
  • Czytaj on-line Magazyn Weterynaryjny
  • Czytaj on-line Weterynaria po Dyplomie
  • Filmy
  • Rada Programowa Magazynu Weterynaryjnego


AKADEMIA PO DYPLOMIE WETERYNARIA
  • Termin i miejsce
  • Program
  • Koszty uczestnictwa
  • Rejestracja online


POMOC
  • Polityka prywatnosci
  • Zadaj pytanie
  • Logowanie i rejestracja
  • Regulamin
  • Metody płatności
  • Regulamin publikowania prac
  • Filmy Pomoc
  • Kontakt


KONTAKT

Medical Tribune Polska Sp. z o.o.
ul. Grzybowska 87
00-844 Warszawa
NIP: 521-008-60-45


801 044 415
+48 (22) 444 24 44
kontakt@magwet.pl
Nr konta: 13 1600 1068 0003 0102 0949 9001

Kontakt w sprawie reklam: magwet-reklama@medical-tribune.pl

Anuluj