ŚWIĄTECZNA DARMOWA DOSTAWA od 20 grudnia do 8 stycznia! Zamówienia złożone w tym okresie wyślemy od 2 stycznia 2025. Przejdź do sklepu >
Zarządzanie lecznicą
Uzdrów swoją praktykę – jak wyeliminować toksycznych współpracowników i jak uniknąć ich zatrudnienia
Michele Drake
Michele Drake, DVM, zajmuje się zarówno zarządzaniem zespołem, jak i zatrudnianiem najlepszych praktyków, którzy wspierają misję praktyki, jej wartości i kulturę.
Obecnie dość trudno jest utworzyć praktykę. Jeszcze trudniej jest, gdy zatrudniasz pracownika, który pracuje niezgodnie z twoimi oczekiwaniami. Kluczowe jest pozbycie się toksycznych pracowników, a jeszcze lepiej – uniknięcie ich zatrudnienia.
Kto to jest toksyczny pracownik?
Słowo „toksyczny” używane jest w wielu kontekstach, niekiedy również w odniesieniu do kogoś, kto jest niemiły, nieuczciwy lub stwarza problemy. Takie zachowania są bez wątpienia toksyczne. Pracownicy są toksyczni dla twojej praktyki, jeżeli ich postępowanie jest niezgodne z twoją misją, wartościami i poziomem kultury oraz gdy prowokują konflikty. To nie są osoby, którym zaufałbyś, że uczynią twoją lecznicę wspaniałym miejscem do pracy.
Najgorsi pracownicy – ludzie naprawdę destrukcyjni – będą toksyczni wszędzie. Pracownik może jednak być toksyczny nawet wtedy, gdy nie jest „złym człowiekiem”, jeżeli nie ma podstawowego poziomu kultury i nie realizuje programu lecznicy. Całkiem często zachowanie takich ludzi jest bardziej zdradliwe i destrukcyjne w sposób utajony. Tacy pracownicy mogą wyrażać się negatywnie o innych pracownikach lub narzekać na politykę lecznicy i obowiązujące w niej procedury, ale nigdy nie są skłonni pomóc w rozwiązaniu problemów. Wywołują drobne konflikty wśród pracowników, zamiast spożytkować energię na zapewnienie doskonałej opieki lekarskiej i usług.