BLACK CYBER WEEK! Publikacje i multimedia nawet do 80% taniej i darmowa dostawa od 350 zł! Sprawdź >
Relacje z klientem
Jak rozmawiać z właścicielami zwierząt o opiece paliatywnej
Brendan Howard
Obawiasz się tych trudnych rozmów z klientami? Dr Katherine Goldberg, ekspert z zakresu weterynaryjnej opieki paliatywnej, dzieli się prostymi radami i wyjaśnia, w jaki sposób wykorzystać je do omówienia celów, które ostatecznie mogą pomóc osiągnąć lepsze wyniki zarówno właścicielowi, jak i jego zwierzęciu.
Podczas sesji poświęconej opiece paliatywnej na konferencji Fetch dvm360 w Baltimore Katherine Goldberg, DVM, LMSW (licensed master social worker – licencjonowany pracownik socjalny z uprawnieniami), podzieliła się informacjami opracowanymi na podstawie danych z medycyny człowieka. Poniżej przedstawiono przydatną wskazówkę na temat sposobu rozpoczynania rozmowy z właścicielem zwierzęcia oraz praktyczny przewodnik ułatwiający jej prowadzenie.
Wskazówka – dane niezbędne do określenia celów opieki
W przypadku niepomyślnego rokowania, poważnej choroby, rozmów o jakości życia i jego końcu osoby zapewniające opiekę paliatywną (a pewnego dnia może również lekarze weterynarii) adekwatnie do swojego przeszkolenia „przejmują inicjatywę”. Jak może to wyglądać? Moment, w którym właściciel zwierzęcia wykazuje chęć rozmowy o najważniejszych kwestiach dotyczących opieki nad pacjentem, jest twoją szansą na to, aby pomóc, mówi Katherine Goldberg.