MAGWET
ZALOGUJ
MAGWET
Zobacz też >
WETERYNARIA PO DYPLOMIE
Prenumeruj
Odnów Subskrypcję
Prenumeruj
Zostań członkiem społeczności
MAGWET
Czasopisma
Magazyn Weterynaryjny Weterynaria po Dyplomie
Praktyka
Kliniczna
Anestezjologia Behawioryzm Chirurgia Choroby wewnętrzne Choroby zakaźne Dermatologia Diagnostyka laboratoryjna Diagnostyka obrazowa Endokrynologia Farmakologia i toksykologia Gastroenterologia Geriatria Hematologia Kardiologia Laryngologia Nefrologia i Urologia Neurologia Okulistyka Onkologia Ortopedia Parazytologia Rehabilitacja Rozród Stany nagłe Stomatologia Żywienie
Gatunki
Małe zwierzęta Konie Przeżuwacze Świnie Ptaki Zwierzęta egzotyczne Zwierzęta dzikie
Zarządzanie
Praktyką
Prawo Psychologia Zarządzanie
Wydarzenia
Kongresy POLECAMY Webinaria
Filmy
Sklep
Koszyk
0
ZALOGUJ
Zaloguj
Zarejestruj

Marketing i zarządzenie

Czy social media mogą skutecznie promować lekarza weterynarii?

29/05/2020

Prawo, pieniądze, psychologia

Czy social media mogą skutecznie promować lekarza weterynarii?

lek. wet. Magdalena Walewska 

Konsultant marketingowy w firmie Vetoptima®, nauczyciel akademicki w Instytucie Medycyny Weterynaryjnej SGGW w Warszawie

Zawód lekarza weterynarii należy do grupy zawodów, które nie mogą się reklamować. Nieważne, czy jest to słuszne, czy też nie. Ważne, że lekarze są postawieni w obliczu niemałego wyzwania, gdyż mają w dużym stopniu związane ręce w zakresie kontaktu z klientem. Jak zatem sobie z tym radzić? Czy faktycznie pozostaje nam tylko „poczta pantoflowa”? Nie. W dobie Internetu otwierają się fantastyczne możliwości. W ciągu ostatniej dekady Polacy zaczęli korzystać z takich serwisów społecznościowych jak Facebook (Messenger, Audience Network), Instagram, YouTube, Pinterest, LinkedIn, Snapchat, Twitter czy TikTok. Który kanał komunikacji w tym morzu możliwości najlepiej sprawdza się w pracy lekarza weterynarii?

Przede wszystkim trzeba zastanowić się nad tym, w którym serwisie znajdziesz potencjalnego klienta, kto przychodzi najczęściej do twojej lecznicy? W zależności od tego należy dobrać odpowiedni kanał komunikacji.

Kogo znajdziemy na poszczególnych serwisach? Z badań przeprowadzonych w 2019 r., opublikowanych w raporcie IAB Polska, wynika, że w Polsce z Facebooka korzysta 42,3% mieszkańców! Najliczniejszą grupę stanowią kobiety i mężczyźni w wieku 25-34 lata, jednak odsetek ludzi w wieku 15-44 lata oraz 45-56 lat nie jest mały i wynosi odpowiednio około 22% i 10%. Ludzie powyżej 30 lat to najczęściej najbardziej świadomi konsumenci, potencjalnie dobrzy klienci. Z obserwacji wynika, że użytkownicy Facebooka starzeją się. Oznacza to, że przybywa mniej młodych odbiorców. Przyczyna jest prosta – młodzi unikają korzystania z portalu społecznościowego, na którym są ich rodzice... Osobiście uważam, że ten proces ułatwia odpowiednie dobranie treści do potrzeb odbiorcy.

Instagram i Snapchat to serwisy społecznościowe adresowane do ludzi w wieku 18-24 lata. Są to wszyscy ci, którzy szukali alternatywy dla Facebooka „przejętego” przez rodziców. Instagram i Snapchat zdominowane są przez obrazy – przeważają zdjęcia i...

YouTube to serwis społecznościowy w całości oparty na kontaktowaniu się użytkowników za pomocą filmów. Na ten moment w naszym kraju nie jest on tak rozpowszechniony jak na przykład Facebook. Może to budzić zdziwienie, gdyż jest bardzo silnym narzę...

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów
Dostęp jednorazowy
do artykułu
Access 24h
11,07 zł
Prenumerata
online + archiwum
Subscription mw
205 zł
Zamów
Zaloguj się | Chcesz subskrybować Weterynarię po Dyplomie?
Pełna wersja artykułu omawia następujące zagadnienia:

Wnioski?

Korzystaj z social mediów. To tani i skuteczny sposób na utrzymywanie relacji z klientami. Który kanał jest najbardziej skutecznym narzędziem dla usług weterynaryjnych? Analizując [...]

Dostęp jednorazowy do artykułu

Aby uzyskać dostep do tego artykułu przez 24 godziny, wyślij SMS o treści AP.MAGWET na numer 7943. Koszt wysłania SMS wynosi 11.07 PLN z VAT. W odpowiedzi otrzymasz SMS z kodem aktywacyjnym. Wpisz kod w poniższym polu.

Usługa SMS dostępna jest w sieciach T-mobile, Plus GSM, Orange i Play. Usługi SMS dostarcza i obsługuje TELEAUDIO DWA Sp z.o.o.. Właściciel serwisu: Medical Tribune Polska Sp. z o.o. kontakt@podyplomie.pl. Reklamacje: reklamacje@teleaudio.pl.

Uwaga! Dostęp będzie aktywny: przez 24 godziny, tylko na jednym urządzeniu (na tym, na którym pierwszy raz wpisano kod aktywacyjny), tylko do tego artykułu. Kodu nie da się wykorzystać powtórnie.

OSTATNIO DODANE
Fretka po brexicie
Pomorskie norki bez wirusa
KUPIĘ/PRZEJMĘ ZLZ
POLECANE ARTYKUŁY
Marketing i zarządzenie
Czy social media mogą skutecznie promować lekarza weterynarii?
Marketing i zarządzenie
Cena i cennik jako istotne narzędzia marketingowe w praktyce weterynaryjnej
Marketing i zarządzenie
Decyzje menedżerskie w praktyce weterynaryjnej
NEWSLETTER
OBSERWUJ NAS NA
NASZE PUBLIKACJE
  • Magazyn Weterynaryjny
  • Zamów prenumeratę
  • Weterynaria po Dyplomie
  • Zamów prenumeratę
  • Czytaj on-line Magazyn Weterynaryjny
  • Czytaj on-line Weterynaria po Dyplomie
  • Filmy
  • Rada Programowa Magazynu Weterynaryjnego


AKADEMIA PO DYPLOMIE WETERYNARIA
  • Termin i miejsce
  • Program
  • Koszty uczestnictwa
  • Rejestracja online


POMOC
  • Polityka prywatnosci
  • Zadaj pytanie
  • Logowanie i rejestracja
  • Regulamin
  • Metody płatności
  • Regulamin publikowania prac
  • Filmy Pomoc
  • Kontakt


KONTAKT

Medical Tribune Polska Sp. z o.o.
ul. Powązkowska 44C
01-797 Warszawa
NIP: 521-008-60-45


801 044 415
+48 (22) 444 24 44
kontakt@magwet.pl
Nr konta: 13 1600 1068 0003 0102 0949 9001

Kontakt w sprawie reklam: magwet-reklama@medical-tribune.pl

Anuluj