MAGWET
ZALOGUJ
MAGWET
Prenumeruj
Odnów Subskrypcję
Prenumeruj
Czasopisma
Magazyn Weterynaryjny Weterynaria po Dyplomie
Praktyka
Kliniczna
Anestezjologia Behawioryzm Chirurgia Choroby wewnętrzne Choroby zakaźne Dermatologia Diagnostyka laboratoryjna Diagnostyka obrazowa Endokrynologia Farmakologia i toksykologia Gastroenterologia Geriatria Hematologia Kardiologia Laryngologia Nefrologia i Urologia Neurologia Okulistyka Onkologia Ortopedia Parazytologia Rehabilitacja Rozród Stany nagłe Stomatologia Żywienie
Gatunki
Małe zwierzęta Konie Przeżuwacze Świnie Ptaki Zwierzęta egzotyczne Zwierzęta dzikie
Zarządzanie
Praktyką
Prawo Psychologia Zarządzanie
Wydarzenia
Akademia po Dyplomie POLECAMY Kongresy Multiforum Webinaria Odkryj swój dermatologiczny zmysł
Filmy
Aktualności
Sklep
Koszyk
0
ZALOGUJ
Zarejestruj
Zaloguj
Zarejestruj

Marketing i zarządzenie

Czy social media mogą skutecznie promować lekarza weterynarii?

29/05/2020

Prawo, pieniądze, psychologia

Czy social media mogą skutecznie promować lekarza weterynarii?

lek. wet. Magdalena Walewska 

Konsultant marketingowy w firmie Vetoptima®, nauczyciel akademicki w Instytucie Medycyny Weterynaryjnej SGGW w Warszawie

Zawód lekarza weterynarii należy do grupy zawodów, które nie mogą się reklamować. Nieważne, czy jest to słuszne, czy też nie. Ważne, że lekarze są postawieni w obliczu niemałego wyzwania, gdyż mają w dużym stopniu związane ręce w zakresie kontaktu z klientem. Jak zatem sobie z tym radzić? Czy faktycznie pozostaje nam tylko „poczta pantoflowa”? Nie. W dobie Internetu otwierają się fantastyczne możliwości. W ciągu ostatniej dekady Polacy zaczęli korzystać z takich serwisów społecznościowych jak Facebook (Messenger, Audience Network), Instagram, YouTube, Pinterest, LinkedIn, Snapchat, Twitter czy TikTok. Który kanał komunikacji w tym morzu możliwości najlepiej sprawdza się w pracy lekarza weterynarii?

Przede wszystkim trzeba zastanowić się nad tym, w którym serwisie znajdziesz potencjalnego klienta, kto przychodzi najczęściej do twojej lecznicy? W zależności od tego należy dobrać odpowiedni kanał komunikacji.

Kogo znajdziemy na poszczególnych serwisach? Z badań przeprowadzonych w 2019 r., opublikowanych w raporcie IAB Polska, wynika, że w Polsce z Facebooka korzysta 42,3% mieszkańców! Najliczniejszą grupę stanowią kobiety i mężczyźni w wieku 25-34 lata, jednak odsetek ludzi w wieku 15-44 lata oraz 45-56 lat nie jest mały i wynosi odpowiednio około 22% i 10%. Ludzie powyżej 30 lat to najczęściej najbardziej świadomi konsumenci, potencjalnie dobrzy klienci. Z obserwacji wynika, że użytkownicy Facebooka starzeją się. Oznacza to, że przybywa mniej młodych odbiorców. Przyczyna jest prosta – młodzi unikają korzystania z portalu społecznościowego, na którym są ich rodzice... Osobiście uważam, że ten proces ułatwia odpowiednie dobranie treści do potrzeb odbiorcy.

Instagram i Snapchat to serwisy społecznościowe adresowane do ludzi w wieku 18-24 lata. Są to wszyscy ci, którzy szukali alternatywy dla Facebooka „przejętego” przez rodziców. Instagram i Snapchat zdominowane są przez obrazy – przeważają zdjęcia i...

YouTube to serwis społecznościowy w całości oparty na kontaktowaniu się użytkowników za pomocą filmów. Na ten moment w naszym kraju nie jest on tak rozpowszechniony jak na przykład Facebook. Może to budzić zdziwienie, gdyż jest bardzo silnym narzę...

Artykuł dostępny tylko dla zalogowanych użytkowników

Zaloguj się

Nie masz konta na Magwet? Załóż konto
Pełna wersja artykułu omawia następujące zagadnienia:

Wnioski?

Korzystaj z social mediów. To tani i skuteczny sposób na utrzymywanie relacji z klientami. Który kanał jest najbardziej skutecznym narzędziem dla usług weterynaryjnych? Analizując [...]

OSTATNIO DODANE
„Oblicza weterynarii” – kampania, która oddaje głos lekarzom weterynarii
Ukończyłeś studia weterynaryjne w 2025 roku? Skorzystaj z bonu edukacyjnego!
BVA przedstawia nowe zasoby dietetyczne dla zwierząt domowych
Certyfikowane Szkolenie  Gastroenterologia psów i kotów
Niespokojne koty są bardziej narażone na nawracające zapalenie pęcherza moczowego
POLECANE ARTYKUŁY
Marketing i zarządzenie
Czy social media mogą skutecznie promować lekarza weterynarii?
Marketing i zarządzenie
Najczęściej popełniane błędy marketingowe w ZLZ. Cz. I
Marketing i zarządzenie
Najczęściej popełniane błędy marketingowe w ZLZ. Cz. II
Marketing i zarządzenie
Po pracy wyłączam telefon Rozmowa z lek. wet. Grażyną Dudą-Adamczyk
Marketing i zarządzenie
Segmentacja rynku – wybór odpowiednich klientów
Marketing i zarządzenie
Budowanie marki w zawodzie lekarza weterynarii
Marketing i zarządzenie
Zarządzanie praktyką weterynaryjną – ocena pracowników
Marketing i zarządzenie
Cena i cennik jako istotne narzędzia marketingowe w praktyce weterynaryjnej
NEWSLETTER
OBSERWUJ NAS NA
NASZE PUBLIKACJE
  • Magazyn Weterynaryjny
  • Zamów prenumeratę
  • Weterynaria po Dyplomie
  • Zamów prenumeratę
  • Czytaj on-line Magazyn Weterynaryjny
  • Czytaj on-line Weterynaria po Dyplomie
  • Filmy
  • Rada Programowa Magazynu Weterynaryjnego


AKADEMIA PO DYPLOMIE WETERYNARIA
  • Termin i miejsce
  • Program
  • Koszty uczestnictwa
  • Rejestracja online


POMOC
  • Polityka prywatnosci
  • Zadaj pytanie
  • Logowanie i rejestracja
  • Regulamin
  • Metody płatności
  • Regulamin publikowania prac
  • Filmy Pomoc
  • Kontakt


KONTAKT

Medical Tribune Polska Sp. z o.o.
ul. Grzybowska 87
00-844 Warszawa
NIP: 521-008-60-45


801 044 415
+48 (22) 444 24 44
kontakt@magwet.pl
Nr konta: 13 1600 1068 0003 0102 0949 9001

Kontakt w sprawie reklam: magwet-reklama@medical-tribune.pl

Anuluj