MAGWET
ZALOGUJ
MAGWET
Prenumeruj
Odnów Subskrypcję
Prenumeruj
Czasopisma
Magazyn Weterynaryjny Weterynaria po Dyplomie
Praktyka
Kliniczna
Anestezjologia Behawioryzm Chirurgia Choroby wewnętrzne Choroby zakaźne Dermatologia Diagnostyka laboratoryjna Diagnostyka obrazowa Endokrynologia Farmakologia i toksykologia Gastroenterologia Geriatria Hematologia Kardiologia Laryngologia Nefrologia i Urologia Neurologia Okulistyka Onkologia Ortopedia Parazytologia Rehabilitacja Rozród Stany nagłe Stomatologia Żywienie
Gatunki
Małe zwierzęta Konie Przeżuwacze Świnie Ptaki Zwierzęta egzotyczne Zwierzęta dzikie
Zarządzanie
Praktyką
Prawo Psychologia Zarządzanie
Wydarzenia
Akademia po Dyplomie POLECAMY Kongresy Multiforum Webinaria Odkryj swój dermatologiczny zmysł
Filmy
Aktualności
Sklep
Koszyk
0
ZALOGUJ
Zarejestruj
Zaloguj
Zarejestruj

Marketing i zarządzenie

Najczęściej popełniane błędy marketingowe w ZLZ. Cz. II

03/01/2022

Prawo, pieniądze, psychologia

Najczęściej popełniane błędy marketingowe w ZLZ. Cz. II

dr n. wet. Robert Karczmarczyk

Wydział Medycyny Weterynaryjnej, Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu

W pierwszej części rozważań (MW 4/2021) zostały przybliżone dość szerokie obszary mogące być powodem niezadowolenia klientów. W części drugiej rozważymy bardziej szczegółowe sytuacje, które również mogą być niewłaściwie albo wręcz źle oceniane przez klientów.

Zacznijmy od mało jeszcze popularnego w polskich praktykach weterynaryjnych umawiania wizyt do... personelu średniego. Tak – personelu średniego właśnie. Nie wszystkie wizyty i konsultacje muszą odbywać się z udziałem lekarza weterynarii. Na przykład porad z zakresu dbania o higienę jamy ustnej, fizjoterapii, porad behawioralnych, żywieniowych, dietetycznych lub pielęgnacyjnych, jeżeli nie są bezpośrednio związane z prowadzoną terapią, może udzielać wykwalifikowany personel średni. Oczywiście warunkiem jest posiadanie kompetencji w określonym zakresie. To dość popularna forma usług świadczonych na przykład w Wielkiej Brytanii przez pielęgniarki i pielęgniarzy weterynaryjnych (veterinary nurses).

W polskich realiach kłopot może sprawiać brak wymaganego prawem kierunkowego wykształcenia personelu średniego, pomocniczego, zatrudnianego w zakładach leczniczych dla zwierząt. Dlatego ważne jest, by osoby takie posiadały kursy, szkolenia lub inne wiarygodne potwierdzenia zdobytych kompetencji i umiejętności. Zalecenie tego rodzaju usług powinno wyjść od lekarza weterynarii w czasie regularnych wizyt. Trzeba też jasno sformułować przekaz skierowany do właściciela zwierzęcia, że całość procesu jest przeprowadzana pod kontrolą lekarza weterynarii, zgodnie z określonymi procedurami. Warto podkreślić, że to właśnie w naszym ZLZ mamy personel wykwalifikowany w określonym kierunku. Niewątpliwą zaletą jest odciążenie personelu lekarskiego od świadczenia usług niewymagających kwalifikacji lekarza weterynarii. Lekarz skupia się więc na pracy lekarskiej, co podnosi efektywność świadczenia usług. Zaniechanie lub wręcz niechęć do usług świadczonych przez personel nielekarski być może nie jest błędem, ale warto pamiętać, że postępująca specjalizacja i optymalizacja procesów pracy wymusi z czasem silne ukierunkowanie na świadczenie usług przez personel o niezbędnych, ale nie „zawyżonych” kwalifikacjach.

Na pewno w kategoriach błędu należy rozpatrywać niechęć albo wręcz ucieczkę lekarzy od tzw. trudnych pytań klientów. Nie można nie odpowiedzieć na zadane pytanie! Jednym z częstych pytań czy uwag, a nawet pretensji są kwestie dotyczące ceny za usł...

Dobrze działa pokazanie opracowanego własnego zakresu czynności i działań dotyczących na przykład wybranego zabiegu chirurgicznego. To kartka (lub kilka kartek) papieru z wyszczególnionymi opisami czynności, czasem ich trwania oraz wykonującym je ...

Artykuł dostępny tylko dla zalogowanych użytkowników

Zaloguj się

Nie masz konta na Magwet? Załóż konto
OSTATNIO DODANE
Magister inżynier od zwierząt
Ukończyłeś studia weterynaryjne w 2025 roku? Skorzystaj z bonu edukacyjnego!
Certyfikowane Szkolenie  Gastroenterologia psów i kotów
„Oblicza weterynarii” – kampania, która oddaje głos lekarzom weterynarii
Doktorant UPWr opracował nową broń w walce ze zgnilcem amerykańskim
POLECANE ARTYKUŁY
Marketing i zarządzenie
Czy social media mogą skutecznie promować lekarza weterynarii?
Marketing i zarządzenie
Najczęściej popełniane błędy marketingowe w ZLZ. Cz. I
Marketing i zarządzenie
Najczęściej popełniane błędy marketingowe w ZLZ. Cz. II
Marketing i zarządzenie
Po pracy wyłączam telefon Rozmowa z lek. wet. Grażyną Dudą-Adamczyk
Marketing i zarządzenie
Segmentacja rynku – wybór odpowiednich klientów
Marketing i zarządzenie
Budowanie marki w zawodzie lekarza weterynarii
Marketing i zarządzenie
Zarządzanie praktyką weterynaryjną – ocena pracowników
Marketing i zarządzenie
Cena i cennik jako istotne narzędzia marketingowe w praktyce weterynaryjnej
NEWSLETTER
OBSERWUJ NAS NA
NASZE PUBLIKACJE
  • Magazyn Weterynaryjny
  • Zamów prenumeratę
  • Weterynaria po Dyplomie
  • Zamów prenumeratę
  • Czytaj on-line Magazyn Weterynaryjny
  • Czytaj on-line Weterynaria po Dyplomie
  • Filmy
  • Rada Programowa Magazynu Weterynaryjnego


AKADEMIA PO DYPLOMIE WETERYNARIA
  • Termin i miejsce
  • Program
  • Koszty uczestnictwa
  • Rejestracja online


POMOC
  • Polityka prywatnosci
  • Zadaj pytanie
  • Logowanie i rejestracja
  • Regulamin
  • Metody płatności
  • Regulamin publikowania prac
  • Filmy Pomoc
  • Kontakt


KONTAKT

Medical Tribune Polska Sp. z o.o.
ul. Grzybowska 87
00-844 Warszawa
NIP: 521-008-60-45


801 044 415
+48 (22) 444 24 44
kontakt@magwet.pl
Nr konta: 13 1600 1068 0003 0102 0949 9001

Kontakt w sprawie reklam: magwet-reklama@medical-tribune.pl

Anuluj