MAGWET
ZALOGUJ
MAGWET
Prenumeruj
Odnów Subskrypcję
Prenumeruj
Czasopisma
Magazyn Weterynaryjny Weterynaria po Dyplomie
Praktyka
Kliniczna
Anestezjologia Behawioryzm Chirurgia Choroby wewnętrzne Choroby zakaźne Dermatologia Diagnostyka laboratoryjna Diagnostyka obrazowa Endokrynologia Farmakologia i toksykologia Gastroenterologia Geriatria Hematologia Kardiologia Laryngologia Nefrologia i Urologia Neurologia Okulistyka Onkologia Ortopedia Parazytologia Rehabilitacja Rozród Stany nagłe Stomatologia Żywienie
Gatunki
Małe zwierzęta Konie Przeżuwacze Świnie Ptaki Zwierzęta egzotyczne Zwierzęta dzikie
Zarządzanie
Praktyką
Prawo Psychologia Zarządzanie
Wydarzenia
Akademia po Dyplomie POLECAMY Kongresy Multiforum Webinaria Odkryj swój dermatologiczny zmysł
Filmy
Aktualności
Sklep
Koszyk
0
ZALOGUJ
Zarejestruj
Zaloguj
Zarejestruj

Marketing i zarządzenie

Zarządzanie praktyką weterynaryjną – ocena pracowników

05/06/2025

Prawo, pieniądze, psychologia

Zarządzanie praktyką weterynaryjną – ocena pracowników

dr n. wet. Robert Karczmarczyk
specjalista ds. marketingu

Katedra Epizootiologii z Kliniką Ptaków i Zwierząt Egzotycznych, Wydział Medycyny Weterynaryjnej, Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu

Ocenianie, ocena, kontrola... Zapewne wiele osób nie ma miłych skojarzeń z faktem bycia ocenianym. Wynika to w głównej mierze z tego, że kontrola kojarzy się nam z jakimś upomnieniem czy wręcz karą. Te negatywne odniesienie wynika z osobistych, życiowych doświadczeń większości z nas. Od czasów wczesnej edukacji jesteśmy poddawani ocenie i zdecydowanie mocniej w pamięć wbijają się nam nagany i upomnienia niż pochwały.

Jeśli zatrudniamy pracowników, to w ich ocenie sytuacja dotycząca kontroli i oceny będzie bardzo podobna. Negatywnie podobna. Czy można to zmienić, a przynajmniej złagodzić? Otóż tak, można. Co więcej – trzeba. Nowoczesna firma, czyli nasz zakład leczniczy dla zwierząt, w którym są zatrudnieni pracownicy, powinna funkcjonować w sposób przyjazny dla klientów oraz dla pracowników. Dziś pracowników określa się mianem wewnętrznych klientów firmy. Dobry pracownik, zaangażowany, wykonujący swoje obowiązki z pasją, wiedzący, czego się od niego oczekuje, i dający z siebie 100%, to skarb.

Firma to wszyscy pracownicy, od szefa (bywa, że jest to właściciel) po najniższy szczebel w hierarchii. I wszyscy powinni znać i szanować reguły panujące w firmie. Ocena przeprowadzana regularnie (okresowo) jest jedną z tych reguł. To narzędzie zarządzania personelem przydatne dla właściciela/menadżera/kierownika oraz właśnie dla pracowników. Aby oceniany zrozumiał istotę i cel oceny, powinien być o tym poinformowany, nawet wyedukowany, w odpowiednim momencie, czyli... pierwsza informacja o przeprowadzaniu oceny pojawia się już w chwili zatrudnienia. Doprecyzujmy, że na potrzeby artykułu posługujemy się pojęciem „ocena pracownika”. Natomiast proces oceny dotyczy również osób, które nie są związane umową o pracę na etat. Ocena powinna dotyczyć wszystkich, którzy współpracują z zakładem leczniczym dla zwierząt w jakiejkolwiek formie. Oczywiście siła oddziaływania takiej oceny jest najmocniejsza w stosunku do pracowników, ale identyfikuje obszary do poprawy w każdym aspekcie współpracy osobowej.

Po co przeprowadza się ocenę? Najbardziej schematyczną i najprostszą odpowiedzią jest – by ocenić pracownika. I tu tkwią zawiłości i niedomówienia. Z jednej strony musimy oceniać, by wiedzieć, jak pracują poszczególne osoby, z drugiej strony ocena prowadzona bez określonych reguł, informacji, informacji zwrotnej będzie przynajmniej niepełna, niespójna, jeśli nie zupełnie nietrafiona i nic niewnosząca. Ocena pracownika ma służyć zorientowaniu się w postępach, jakie czynią ludzie na określonych stanowiskach pracy w stosunku do konkretnych wytycznych (planów) w okresie objętym oceną.

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów
Dostęp jednorazowy
do artykułu
Access 24h
11,07 zł
Prenumerata
online + archiwum
Subscription mw
od 252 zł
Zamów
Zaloguj się | Chcesz subskrybować Weterynarię po Dyplomie?
Dostęp jednorazowy do artykułu

Aby uzyskać dostep do tego artykułu przez 24 godziny, wyślij SMS o treści AP.MAGWET na numer 7943. Koszt wysłania SMS wynosi 11.07 PLN z VAT. W odpowiedzi otrzymasz SMS z kodem aktywacyjnym. Wpisz kod w poniższym polu.

Usługa SMS dostępna jest w sieciach T-mobile, Plus GSM, Orange i Play. Usługi SMS dostarcza i obsługuje TELEAUDIO DWA Sp z.o.o.. Właściciel serwisu: Medical Tribune Polska Sp. z o.o. kontakt@podyplomie.pl. Regulamin. Reklamacje: reklamacje@teleaudio.pl.

Uwaga! Dostęp będzie aktywny: przez 24 godziny, tylko na jednym urządzeniu (na tym, na którym pierwszy raz wpisano kod aktywacyjny), tylko do tego artykułu. Kodu nie da się wykorzystać powtórnie.

OSTATNIO DODANE
„Oblicza weterynarii” – kampania, która oddaje głos lekarzom weterynarii
Ukończyłeś studia weterynaryjne w 2025 roku? Skorzystaj z bonu edukacyjnego!
BVA przedstawia nowe zasoby dietetyczne dla zwierząt domowych
Certyfikowane Szkolenie  Gastroenterologia psów i kotów
Niespokojne koty są bardziej narażone na nawracające zapalenie pęcherza moczowego
POLECANE ARTYKUŁY
Marketing i zarządzenie
Czy social media mogą skutecznie promować lekarza weterynarii?
Marketing i zarządzenie
Najczęściej popełniane błędy marketingowe w ZLZ. Cz. I
Marketing i zarządzenie
Najczęściej popełniane błędy marketingowe w ZLZ. Cz. II
Marketing i zarządzenie
Po pracy wyłączam telefon Rozmowa z lek. wet. Grażyną Dudą-Adamczyk
Marketing i zarządzenie
Segmentacja rynku – wybór odpowiednich klientów
Marketing i zarządzenie
Budowanie marki w zawodzie lekarza weterynarii
Marketing i zarządzenie
Zarządzanie praktyką weterynaryjną – ocena pracowników
Marketing i zarządzenie
Cena i cennik jako istotne narzędzia marketingowe w praktyce weterynaryjnej
NEWSLETTER
OBSERWUJ NAS NA
NASZE PUBLIKACJE
  • Magazyn Weterynaryjny
  • Zamów prenumeratę
  • Weterynaria po Dyplomie
  • Zamów prenumeratę
  • Czytaj on-line Magazyn Weterynaryjny
  • Czytaj on-line Weterynaria po Dyplomie
  • Filmy
  • Rada Programowa Magazynu Weterynaryjnego


AKADEMIA PO DYPLOMIE WETERYNARIA
  • Termin i miejsce
  • Program
  • Koszty uczestnictwa
  • Rejestracja online


POMOC
  • Polityka prywatnosci
  • Zadaj pytanie
  • Logowanie i rejestracja
  • Regulamin
  • Metody płatności
  • Regulamin publikowania prac
  • Filmy Pomoc
  • Kontakt


KONTAKT

Medical Tribune Polska Sp. z o.o.
ul. Grzybowska 87
00-844 Warszawa
NIP: 521-008-60-45


801 044 415
+48 (22) 444 24 44
kontakt@magwet.pl
Nr konta: 13 1600 1068 0003 0102 0949 9001

Kontakt w sprawie reklam: magwet-reklama@medical-tribune.pl

Anuluj