MAGWET
ZALOGUJ
MAGWET
Prenumeruj
Odnów Subskrypcję
Prenumeruj
Czasopisma
Magazyn Weterynaryjny Weterynaria po Dyplomie
Praktyka
Kliniczna
Anestezjologia Behawioryzm Chirurgia Choroby wewnętrzne Choroby zakaźne Dermatologia Diagnostyka laboratoryjna Diagnostyka obrazowa Endokrynologia Farmakologia i toksykologia Gastroenterologia Geriatria Hematologia Kardiologia Laryngologia Nefrologia i Urologia Neurologia Okulistyka Onkologia Ortopedia Parazytologia Rehabilitacja Rozród Stany nagłe Stomatologia Żywienie
Gatunki
Małe zwierzęta Konie Przeżuwacze Świnie Ptaki Zwierzęta egzotyczne Zwierzęta dzikie
Zarządzanie
Praktyką
Prawo Psychologia Zarządzanie
Wydarzenia
Akademia po Dyplomie POLECAMY Kongresy Multiforum Webinaria Odkryj swój dermatologiczny zmysł
Filmy
Aktualności
Sklep
Koszyk
0
ZALOGUJ
Zarejestruj
Zaloguj
Zarejestruj

Marketing i zarządzenie

Najczęściej popełniane błędy marketingowe w ZLZ. Cz. I

07/04/2021

Prawo, pieniądze, psychologia

Najczęściej popełniane błędy marketingowe w ZLZ. Cz. I

dr n. wet. Robert Karczmarczyk

Wydział Medycyny Weterynaryjnej, Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu

Zakład leczniczy dla zwierząt jako przedsiębiorstwo aktywnie uczestniczy w życiu gospodarczym. Otoczenie rynkowe, a więc konkurencja, dostawcy i klienci, permanentnie dokonuje oceny działania ZLZ na danym rynku usług lekarsko-weterynaryjnych. Oprócz świadczenia usług ściśle określonych ramami zawodowymi, ZLZ – jeżeli chce się rozwijać i umiejętnie konkurować o klientów – powinien starać się nie zapominać, że dziś sama usługa, oferowana nawet w najwyższej jakości, może nie wystarczyć.

Obecnie klienci oczekują, ba – nawet agresywnie domagają się – działań daleko wykraczających poza ramy standardu lub profilu firmy. Media, informacje, przypomnienia, portale społecznościowe, otoczenie fizyczne, atmosfera, lokalne społeczności, wydarzenia, nowości, jednym słowem szeroko pojęty marketing, jest dziś nieodzownym elementem prowadzenia biznesu. Jeśli zostanie zaniedbany... to błąd.

Praktyka weterynaryjna niezależnie od swojej wielkości i profilu działalności jest przedsiębiorstwem podlegającym bezwzględnym prawom wolnego rynku. Spojrzenie od wewnątrz, z punktu widzenia zawodu, na kwalifikacje personelu, zakres i jakość świadczonych usług może wywołać uczucie zadowolenia i uśpić czujność rynkową. Strona merytoryczna może być bez zarzutu, ale czy ZLZ dba o swój udział w rynku na poziomie pozamerytorycznym? To klienci oceniają nas jako firmę. I coraz częściej oceniają całość działań, a nie tylko skuteczność leczenia lub innych działań weterynaryjnych. Ważna staje się cała „otoczka” wokół naszego przedsiębiorstwa. Okazuje się, że klient to dzikie i narowiste zwierzę, które powinno się przyzwyczaić do pewnych standardów, oswoić i związać niewidzialną nicią wynikającą z działań marketingowych. Czy tego chcemy, czy nie, to klient decyduje, gdzie, kiedy i kogo wybierze jako lekarza weterynarii rozwiązującego problemy u jego podopiecznego.

Brak inwestowania w klienta

Skupiając się na prawidłowym wykonaniu usługi, lekarze weterynarii zapominają często o ludzkim komponencie usługi weterynaryjnej. To właściciel, opiekun, decydent w sprawie. To przecież od sposobu kontaktu, komunikacji, perswazji zaprezentowania n...

Reklamacja

Reklamacja – to słowo zazwyczaj nie wiąże się z pozytywnymi skojarzeniami. Z czegoś lub kogoś jesteśmy niezadowoleni, coś nie odpowiada naszym oczekiwaniom. I co warte podkreślenia, zjawisko reklamacji pojawia się już po dokonaniu zakupu towaru lu...

Jeżeli w klinicznym postępowaniu lekarsko-weterynaryjnym dotykamy zagadnienia gwarancji, to dotyczy to raczej zasad postępowania lekarskiego, przestrzegania procedur lub standardów niż efektów wynikających z tych działań. Oczywiście zdecydowana wi...

Artykuł dostępny tylko dla zalogowanych użytkowników

Zaloguj się

Nie masz konta na Magwet? Załóż konto
Pełna wersja artykułu omawia następujące zagadnienia:

(Nie)rozwijanie nowych rynków

Jak funkcjonować na rynku? Doskonalić się w wybranej wąskiej dziedzinie czy poszerzać ofertę o nowe obszary medycyny weterynaryjnej? Co to znaczy rozwijać się? [...]

(Nie)dbanie o markę

Marka to znak, symbol albo nazwa lub nazwisko używane w celu odróżnienia się od konkurencji. Marka to jednak nie tylko nazwa, ale [...]

OSTATNIO DODANE
Transformacja opieki nad kotami w leczeniu cukrzycy
Ukończyłeś studia weterynaryjne w 2025 roku? Skorzystaj z bonu edukacyjnego!
Certyfikowane Szkolenie Kardiologia psów i kotów
AI a diagnostyka weterynaryjna – nowa era w radiologii?
Nowe spojrzenie na czynniki związane z powszechną chorobą wśród psów i ludzi
POLECANE ARTYKUŁY
Marketing i zarządzenie
Czy social media mogą skutecznie promować lekarza weterynarii?
Marketing i zarządzenie
Najczęściej popełniane błędy marketingowe w ZLZ. Cz. I
Marketing i zarządzenie
Najczęściej popełniane błędy marketingowe w ZLZ. Cz. II
Marketing i zarządzenie
Po pracy wyłączam telefon Rozmowa z lek. wet. Grażyną Dudą-Adamczyk
Marketing i zarządzenie
Segmentacja rynku – wybór odpowiednich klientów
Marketing i zarządzenie
Budowanie marki w zawodzie lekarza weterynarii
Marketing i zarządzenie
Cena i cennik jako istotne narzędzia marketingowe w praktyce weterynaryjnej
Marketing i zarządzenie
Decyzje menedżerskie w praktyce weterynaryjnej
NEWSLETTER
OBSERWUJ NAS NA
NASZE PUBLIKACJE
  • Magazyn Weterynaryjny
  • Zamów prenumeratę
  • Weterynaria po Dyplomie
  • Zamów prenumeratę
  • Czytaj on-line Magazyn Weterynaryjny
  • Czytaj on-line Weterynaria po Dyplomie
  • Filmy
  • Rada Programowa Magazynu Weterynaryjnego


AKADEMIA PO DYPLOMIE WETERYNARIA
  • Termin i miejsce
  • Program
  • Koszty uczestnictwa
  • Rejestracja online


POMOC
  • Polityka prywatnosci
  • Zadaj pytanie
  • Logowanie i rejestracja
  • Regulamin
  • Metody płatności
  • Regulamin publikowania prac
  • Filmy Pomoc
  • Kontakt


KONTAKT

Medical Tribune Polska Sp. z o.o.
ul. Grzybowska 87
00-844 Warszawa
NIP: 521-008-60-45


801 044 415
+48 (22) 444 24 44
kontakt@magwet.pl
Nr konta: 13 1600 1068 0003 0102 0949 9001

Kontakt w sprawie reklam: magwet-reklama@medical-tribune.pl

Anuluj