MAGWET
ZALOGUJ
MAGWET
Prenumeruj
Odnów Subskrypcję
Prenumeruj
Czasopisma
Magazyn Weterynaryjny Weterynaria po Dyplomie
Praktyka
Kliniczna
Anestezjologia Behawioryzm Chirurgia Choroby wewnętrzne Choroby zakaźne Dermatologia Diagnostyka laboratoryjna Diagnostyka obrazowa Endokrynologia Farmakologia i toksykologia Gastroenterologia Geriatria Hematologia Kardiologia Laryngologia Nefrologia i Urologia Neurologia Okulistyka Onkologia Ortopedia Parazytologia Rehabilitacja Rozród Stany nagłe Stomatologia Żywienie
Gatunki
Małe zwierzęta Konie Przeżuwacze Świnie Ptaki Zwierzęta egzotyczne Zwierzęta dzikie
Zarządzanie
Praktyką
Prawo Psychologia Zarządzanie
Wydarzenia
Akademia po Dyplomie POLECAMY Kongresy Multiforum Webinaria Odkryj swój dermatologiczny zmysł
Filmy
Aktualności
Sklep
Koszyk
0
ZALOGUJ
Zarejestruj
Zaloguj
Zarejestruj

Marketing i zarządzenie

Po pracy wyłączam telefon 
Rozmowa z lek. wet. Grażyną Dudą-Adamczyk

08/02/2022

Artykuł ukazał się
Magazyn Weterynaryjny
2022
02

Wywiad

Po pracy wyłączam telefon 
Rozmowa z lek. wet. Grażyną Dudą-Adamczyk

Small wywiad ryc opt

lek. wet. Grażyna Duda-Adamczyk

Praca polskich lekarzy weterynarii nie jest łatwa, zwłaszcza jeśli w pojedynkę prowadzą jednoosobowe gabinety, w których łączą wiele ról. Wielogodzinne codzienne obowiązki, brak czasu wolnego i zachwianie work-life balance to główne problemy, z jakimi się borykają. O przystąpieniu do pierwszej polskiej grupy lecznic weterynaryjnych EDINA Vetcare Group oraz plusach i minusach, jakie wynikają z tej decyzji, opowiada lek. wet. Grażyna Duda-Adamczyk z EDINA Przychodnia Weterynaryjna Hyrax.

Redakcja MW: Czy model organizacyjny opieki weterynaryjnej jest w Polsce optymalny? Z jakimi problemami muszą mierzyć się polscy lekarze weterynarii?

Lek. wet. Grażyna Duda-Adamczyk: W Polsce nie istnieje model organizacyjny opieki weterynaryjnej. Nie ma wytyczonych standardów ani procedur. Ustalamy je indywidualnie. Rynek usług weterynaryjnych w Polsce jest jednym z najbardziej rozdrobnionych w Europie. Dominują jednoosobowe gabinety, w których lekarze wykonują wszystkie czynności, począwszy od odbierania telefonów, sprzątania, pobierania krwi, badania, aż po zabiegi chirurgiczne. Powoli zaczyna się to zmieniać i powstają placówki, w których pracują lekarze specjalizujący się w różnych dziedzinach oraz technicy, recepcjoniści, osoby sprzątające i managerowie. Dopiero w takiej strukturze lekarz może się w pełni rozwijać zawodowo. Szczerze mówiąc, nie znam lekarza – właściciela ZLZ-u (zakładu leczniczego dla zwierząt), który nie narzeka na „papierkową robotę”. Niestety, nie jest łatwo prowadzić przychodnię weterynaryjną w Polsce. Trzeba się mierzyć nie tylko z biurokracją, ale i z ciągle zmieniającymi się przepisami. Dodatkowo klienci są coraz bardziej wymagający i przychodzą do lekarza z gotowymi diagnozami zaczerpniętymi z Internetu.

Redakcja MW: Dlaczego zdecydowała się Pani na współpracę z EDINA Vetcare Group? Jaki był główny powód tej decyzji?

Grażyna Duda-Adamczyk: To temat rzeka i mogłabym wymieniać wiele powodów, ale moim najważniejszym problemem był brak czasu dla siebie i dla rodziny. Niestety, kiedy jest się jedynym właścicielem placówki, jest się w pracy 24 godziny na dobę, a urlop pozostaje w sferze marzeń. Oczywiście z biegiem lat i wzrostem liczby pracowników było mi nieco łatwiej, ale pandemia znów wywróciła wszystko do góry nogami. Polskie prawo jest niestabilne i niestety działa coraz bardziej na niekorzyść pracodawców. W moim przypadku nie było na przykład mowy o spokojnym macierzyństwie. Brakowało mi również czasu na pracę kliniczną. To był oczywiście nie jedyny, ale główny powód, dla którego zdecydowałam się rozpocząć współpracę z EDINĄ.

Redakcja MW: Jak wygląda proces dołączenia do EDINY?

Grażyna Duda-Adamczyk: Jest to proces skomplikowany i trzeba się do niego przygotować, aby wszystko przebiegło sprawnie. Byliśmy jedną z pierwszych lecznic, które zdecydowały się na współpracę z EDINĄ, nie obyło się więc bez drobnych problemów. Były to problemy natury technicznej, ale że całkowitym ich rozwiązaniem zajęła się EDINA, mogę powiedzieć, że nie były to moje problemy. Z uwagi na specyfikę prawa farmaceutycznego, początkowo musieliśmy korzystać z kilku komputerów, ale po tygodniu wszystko działało już sprawnie. Mało tego, mogę uczciwie powiedzieć, że odzyskałam swoje życie prywatne. To cudowne uczucie, kiedy wychodząc z pracy, można wyłączyć telefon.

Redakcja MW: Jak ocenia Pani współpracę z EDINĄ? Jakie korzyści ze współpracy widzi Pani na obecnym etapie?

Grażyna Duda-Adamczyk: Odzyskałam spokój i wolną głowę. Oczywiście nadal jestem kierownikiem placówki, więc to ja decyduję o wielu tematach, m.in. o zamówieniach, bieżącym zaspokojeniu potrzeb lecznicy, a także o tym, jak ma wyglądać grafik pracowników. Niemniej przyznaję, że wszelkie kwestie administracyjne oraz biznesowe zostały zdjęte z moich barków. Tym zajmuje się teraz EDINA. Zyskałam czas i dobre samopoczucie. Moja rodzina, a także pracownicy zauważyli, że jestem dużo spokojniejsza i bardziej zrelaksowana. Myślę, że ktoś, kto nie ma własnej firmy, nie zdaje sobie absolutnie sprawy, jak duży bagaż dźwiga na sobie jej właściciel. To nie tylko leczenie pacjentów, biurokracja czy zamówienia, ale i olbrzymia odpowiedzialność za pracowników oraz ich najbliższych. Mam teraz czas na sprawy naprawdę ważne – swoją rodzinę i pracę kliniczną.

OSTATNIO DODANE
Nowy test może oznaczać leki, które mogą być szkodliwe dla kotów
Podwyższone stężenia fenobarbitalu u psów po leczeniu flukonazolem – opis dwóch przypadków
Ocena różnych dawek medetomidyny na indukcję wymiotów u kotów
Między obrazem a skalpelem: jak dokładne są badania przedoperacyjne u psów i kotów z chorobami pr...
Osad z pęcherzyka żółciowego u kotów
POLECANE ARTYKUŁY
Marketing i zarządzenie
Czy social media mogą skutecznie promować lekarza weterynarii?
Marketing i zarządzenie
Najczęściej popełniane błędy marketingowe w ZLZ. Cz. I
Marketing i zarządzenie
Najczęściej popełniane błędy marketingowe w ZLZ. Cz. II
Marketing i zarządzenie
Po pracy wyłączam telefon Rozmowa z lek. wet. Grażyną Dudą-Adamczyk
Marketing i zarządzenie
Segmentacja rynku – wybór odpowiednich klientów
Marketing i zarządzenie
Budowanie marki w zawodzie lekarza weterynarii
Marketing i zarządzenie
Zarządzanie praktyką weterynaryjną – ocena pracowników
Marketing i zarządzenie
Cena i cennik jako istotne narzędzia marketingowe w praktyce weterynaryjnej
NEWSLETTER
OBSERWUJ NAS NA
NASZE PUBLIKACJE
  • Magazyn Weterynaryjny
  • Zamów prenumeratę
  • Weterynaria po Dyplomie
  • Zamów prenumeratę
  • Czytaj on-line Magazyn Weterynaryjny
  • Czytaj on-line Weterynaria po Dyplomie
  • Filmy
  • Rada Programowa Magazynu Weterynaryjnego


AKADEMIA PO DYPLOMIE WETERYNARIA
  • Termin i miejsce
  • Program
  • Koszty uczestnictwa
  • Rejestracja online


POMOC
  • Polityka prywatnosci
  • Zadaj pytanie
  • Logowanie i rejestracja
  • Regulamin
  • Metody płatności
  • Regulamin publikowania prac
  • Filmy Pomoc
  • Kontakt


KONTAKT

Medical Tribune Polska Sp. z o.o.
ul. Grzybowska 87
00-844 Warszawa
NIP: 521-008-60-45


801 044 415
+48 (22) 444 24 44
kontakt@magwet.pl
Nr konta: 13 1600 1068 0003 0102 0949 9001

Kontakt w sprawie reklam: magwet-reklama@medical-tribune.pl

Anuluj