WPD
ZALOGUJ
WPD
Prenumeruj
Odnów Subskrypcję
Prenumeruj
Czasopisma
Magazyn Weterynaryjny Weterynaria po Dyplomie
Praktyka
Kliniczna
Anestezjologia Behawioryzm Chirurgia Choroby wewnętrzne Choroby zakaźne Dermatologia Diagnostyka laboratoryjna Diagnostyka obrazowa Endokrynologia Farmakologia i toksykologia Gastroenterologia Geriatria Hematologia Kardiologia Laryngologia Nefrologia i Urologia Neurologia Okulistyka Onkologia Ortopedia Parazytologia Rehabilitacja Rozród Stany nagłe Stomatologia Żywienie
Gatunki
Konie Koty Psy
Wydarzenia
Kongres Webinaria
Filmy
Sklep
Koszyk
0
ZALOGUJ
Zarejestruj
Zaloguj
Zarejestruj

Behawioryzm

Gdy klient waha się pomiędzy eutanazją a leczeniem

13/06/2017

Problemy behawioralne – leczyć czy uśpić?

Gdy klient waha się pomiędzy eutanazją a leczeniem

Philip VanVranken, DV

Dickman Road Veterinary Clinic, Battle Creek, Mich.

Jako uzupełnienie artykułu dr Lore Haug, zamieszczonego na stronie 6, członkowie rady naukowej magazynu „Veterinary Medicine” opowiedzieli, co robią w przypadkach zwierząt z zaburzeniami behawioralnymi, których właściciele nie mogą się zdecydować, czy wybrać eutanazję, czy leczenie. Oto ich doświadczenia.

Kieruj się rozumem, nie sercem

Po pierwsze zastanów się, na czym tak naprawdę zależy twojemu klientowi. Każdy właściciel jest inny. Oczekiwania klientów często nie są jasno sprecyzowane. Nierzadko zdarza się, że zdania poszczególnych członków rodziny są podzielone (nawet opinie członków personelu twojej lecznicy mogą być różne).

Warto dowiedzieć się, jak dużo właściciel wie o problemie. Jak długo się nad nim zastanawiał? Gdy klient podejmie decyzję, zapytaj, jakie są jej podstawy.

Właściciele przywiązują dużą wagę do tego, co lekarze weterynarii sądzą o ich zamiarach. Jeżeli leczenie jest wyborem realistycznym, należy przedstawić klientom taką możliwość. Przede wszystkim jednak trzeba dać właścicielom do zrozumienia, że niezależnie od decyzji, jaką podejmą, otrzymają wsparcie ze strony personelu lecznicy.

Takie decyzje są zawsze bardzo emocjonalne. Musisz się upewnić, że doradzając klientom, kierujesz się rozumem, a nie sercem. Pamiętaj, żeby starać się zrobić to, co jest najlepsze dla zwierzęcia i dla jego rodziny.

Fred L. Metzger, DVM, DABVP (choroby psów i kotów), Metzger Animal Hospital, State College, Pa.

Dobrze przygotuj się do wizyty

Należy pamiętać, żeby nie osądzać klientów, którzy podjęli decyzję o eutanazji. Nigdy nie wiemy, jakie wydarzenia doprowadziły klienta do tak bolesnego kroku. Aby lepiej zrozumieć okoliczności, trzeba przedyskutować sytuację z właścicielem przed przywiezieniem psa do lecznicy, o ile jest to możliwe.

Jeżeli uważasz, że decyzja o eutanazji jest nieuzasadniona, odmów wykonania zabiegu, zanim klient umówi się na wizytę. W przypadku gdy eutanazja jest niezbędna, należy poznać przyczyny takiej decyzji i poinformować o nich członków personelu. Jest to konieczne w celu uniknięcia konfliktów oraz wyrażenia współczucia, na które zasługują nasi pacjenci oraz klienci.

Gary D. Norsworthy, DVM, DABVP (choroby kotów), Alamo Feline Health Center, San Antonio, Texas

Kiedy zwierzę załatwia się w niewłaściwych miejscach

Załatwianie się w niewłaściwych miejscach jest złożonym i częstym problemem. Jest to najczęstsze zaburzenie behawioralne u kotów i główna przyczyna oddawania tych zwierząt do schronisk. Takie zachowanie jest zwykle spowodowane przez sytuację stresową lub chorobę.

Artykuł dostępny tylko dla zalogowanych użytkowników

Zaloguj się

Nie masz konta na Magwet? Załóż konto
Pełna wersja artykułu omawia następujące zagadnienia:

Dobrze przygotuj się do wizyty

Należy pamiętać, żeby nie osądzać klientów, którzy podjęli decyzję o eutanazji. Nigdy nie wiemy, jakie wydarzenia doprowadziły klienta do tak bolesnego kroku. [...]

Dokładne zrozumienie problemu to podstawa

Jedne najtrudniejszych problemów, z jakimi muszą zmagać się lekarze weterynarii, to przypadki psów agresywnych.

Należy wczuć się w sytuację właścicieli

Decyzja o eutanazji nigdy nie jest łatwa. Staje się jednak jeszcze trudniejsza, gdy dotyczy zwierzęcia zdrowego, które stwarza poważne zagrożenie, niemożliwe do [...]

Stawianie czoła złożonym i zmiennym sytuacjom

W przypadku klientów rozważających eutanazję, mamy ustalone procedury. Najpierw przeprowadzamy pełny, bardzo dokładny wywiad i wyciągamy wnioski. Na podstawie wywiadu, wyników badania [...]

Pomóż klientowi podjąć decyzję bez poczucia winy

Pierwszym krokiem powinno być skierowanie zwierzęcia do zoopsychologa. Jeżeli jednak właściciel zrobił już wszystko, co było możliwe, bezskutecznie stosował się do [...]

Spraw, by klient poczuł się pewnie

Decyzja o eutanazji jest zawsze bardzo trudna. Staram się pamiętać, że większość klientów zmagała się z problemami behawioralnymi swojego zwierzęcia już przez jakiś [...]

Ocena zachowania u zwierząt porzuconych

Klienci, którzy decydują się na oddanie zwierzęcia do schroniska (lub na jego adopcję), mogą być zainteresowani tym, w jaki sposób takie instytucje [...]

Sztuka wyrażania własnej opinii

Nie mam wiele do dodania do wyczerpującej, wnikliwej i trafnej analizy dr Haug. Jedyne, czym mógłbym się podzielić, to sposób, w jaki na [...]

Opracuj plan możliwy do zrealizowania

Lekarze weterynarii nie powinni pozwolić, by ich własne poglądy rozbudziły nadzieję właścicieli lub miały duży wpływ na decyzję klientów w tych często [...]

Bądź szczery, ale ostrożnie optymistyczny

Kiedy musimy zmierzyć się z tak ciężką sytuacją, powinniśmy wspólnie z właścicielami wyznaczyć priorytety. Priorytetem numer jeden jest bezpieczeństwo członków rodziny. Następnie należy [...]

NAJPOPULARNIEJSZE
Onkologia
Rak przejściowokomórkowy (TCC), czyli złośliwy nowotwór pęcherza moczowego
Nowa formuła Kongresu ApD Weterynaria – dwa razy więcej wiedzy!
Anestezjologia
Postawmy na rozsądek podczas planowania znieczulenia regionalnego
POLECANE ARTYKUŁY
Behawioryzm
Wydalanie moczu przez koty w niepożądanych miejscach – postępowanie diagnostyczne i terapeutyczne
Behawioryzm
Mechanizm agresji i jej terapia u koni
Behawioryzm
Co stanowi większy problem w praktyce behawioralnej – zwierzę czy jego właściciel? Cz. I
Behawioryzm
Nieoczywista przyczyna braku łaknienia i pragnienia u kota
Behawioryzm
Pokąsania przez zwierzęta towarzyszące – czy należy się ich obawiać? Cz. I
Behawioryzm
Nieoczywista przyczyna braku łaknienia i pragnienia u kota. Rozwiązanie zagadki
Behawioryzm
Jak radzić sobie z pacjentem agresywnym w gabinecie?
Behawioryzm
Jak kocimiętka wpływa na zachowanie kotów?
NEWSLETTER
OBSERWUJ NAS NA
NASZE PUBLIKACJE
  • Magazyn Weterynaryjny
  • Zamów prenumeratę
  • Czytaj on-line
  • Weterynaria po Dyplomie
  • Zamów prenumeratę
  • Czytaj on-line
  • Dodatek Online
  • Filmy


AKADEMIA PO DYPLOMIE WETERYNARIA
  • Termin i miejsce
  • Program
  • Koszty uczestnictwa
  • Rejestracja online


POMOC
  • Kontakt
  • Polityka prywatnosci
  • Zadaj pytanie
  • Logowanie i rejestracja
  • Regulamin
  • Metody płatności
  • Regulamin publikowania prac
  • Filmy Pomoc


KONTAKT

Medical Tribune Polska Sp. z o.o.
ul. Grzybowska 87
00-844 Warszawa
NIP: 521-008-60-45


801 044 415
+48 (22) 444 24 44
kontakt@magwet.pl
Nr konta: 13 1600 1068 0003 0102 0949 9001

Kontakt w sprawie reklam: magwet-reklama@medical-tribune.pl

Anuluj