MAGWET
ZALOGUJ
MAGWET
Prenumeruj
Odnów Subskrypcję
Prenumeruj
Czasopisma
Magazyn Weterynaryjny Weterynaria po Dyplomie
Praktyka
Kliniczna
Anestezjologia Behawioryzm Chirurgia Choroby wewnętrzne Choroby zakaźne Dermatologia Diagnostyka laboratoryjna Diagnostyka obrazowa Endokrynologia Farmakologia i toksykologia Gastroenterologia Geriatria Hematologia Kardiologia Laryngologia Nefrologia i Urologia Neurologia Okulistyka Onkologia Ortopedia Parazytologia Rehabilitacja Rozród Stany nagłe Stomatologia Żywienie
Gatunki
Małe zwierzęta Konie Przeżuwacze Świnie Ptaki Zwierzęta egzotyczne Zwierzęta dzikie
Zarządzanie
Praktyką
Prawo Psychologia Zarządzanie
Wydarzenia
Akademia po Dyplomie POLECAMY Kongresy Multiforum Webinaria Odkryj swój dermatologiczny zmysł
Filmy
Aktualności
Sklep
Koszyk
0
ZALOGUJ
Zarejestruj
Zaloguj
Zarejestruj

Marketing i zarządzenie

Decyzje menedżerskie w praktyce weterynaryjnej

07/02/2019

Artykuł sponsorowany

Decyzje menedżerskie w praktyce weterynaryjnej

dr n. wet. Robert Karczmarczyk

Katedra Epizootiologii z Kliniką Ptaków i Zwierząt Ozdobnych, Wydział Medycyny Weterynaryjnej UPWr, Wrocław

Decyzja. Każde przemyślane działanie zaczyna się dużo wcześniej od podjęcia decyzji. Prowadzenie przedsiębiorstwa opiera się w dużej mierze na podejmowaniu określonych decyzji w określonym czasie. Praktyka weterynaryjna, niezależnie od swojej wielkości, jako przedsiębiorstwo prowadzona jest w taki sam sposób. Lekarz weterynarii pełni w zakładzie leczniczym dla zwierząt (ZLZ) określoną rolę, do której kształcił się i doskonalił. Głównym, a właściwie jedynym zadaniem lekarza weterynarii powinno być wykonywanie zawodu i skupienie się na świadczeniu usług.


Tyle teorii. Praktyka pokazuje, że lekarze bardzo często pełnią funkcje nie tylko merytorycznie zawodowe, ale również niewynikające z wykształcenia ani z doświadczenia. Kierowanie firmą, podejmowanie decyzji biznesowych to umiejętności, które można i należy zdobywać i rozwijać, których powinno się uczyć w sposób ciągły. Ocena ryzyka na rynku, określenie grupy docelowej, orientacja w finansach bieżących, kreślenie planów średnio- i długoterminowych, planowanie budżetu, zatrudnianie pracowników, negocjowanie cen u dostawców, decyzje o korzystaniu z kredytu lub leasingu, panowanie nad mediami internetowymi, bieżąca kontrola dotychczasowych działań, określenie zakresu oferty to wybrane obszary działalności każdej firmy. Czy lekarz weterynarii jest gotowy na takie wyzwania? Wydawałoby się, że tak lub raczej tak. Mimo olbrzymiej liczby absolwentów i całkowicie wolnego rynku nie widać w branży masowych bankructw ani zamykania ZLZ ze względów czysto ekonomicznych. Owszem, obserwujemy rotację, ale takie zjawisko jest zupełnie naturalne dla wolnego rynku. Świadczy to o niebywałym wręcz instynkcie biznesowym koleżanek i kolegów lub... o niedojrzałości rynku.

Można wysnuć przypuszczenie, że rynek „wybacza” brak doświadczenia i wiedzy o prawach rządzących biznesem. Obraz oczywiście nie jest czarno-biały i obserwujemy bardzo silne różnice w regionach oraz różnice pomiędzy poszczególnymi miastami i powiatami. Wysycenie kraju lekarzami weterynarii nie jest równomierne, a pojawiające się w praktykach weterynaryjnych ogłoszenia „dam pracę” świadczą o możliwościach rynku. Prowadzenie własnego zakładu leczniczego dla zwierząt (przez lekarza weterynarii), czyli biznesu, bardzo często opiera się na intuicji, doświadczeniach własnych, czasem na szczęśliwej przypadkowości zdarzeń, znajomości lokalnego rynku. Rzadziej decyzje biznesowe są oparte o kierunkową wiedzę.

Artykuł dostępny tylko dla zalogowanych użytkowników

Zaloguj się

Nie masz konta na Magwet? Załóż konto
OSTATNIO DODANE
Nowy test może oznaczać leki, które mogą być szkodliwe dla kotów
Podwyższone stężenia fenobarbitalu u psów po leczeniu flukonazolem – opis dwóch przypadków
Ocena różnych dawek medetomidyny na indukcję wymiotów u kotów
Między obrazem a skalpelem: jak dokładne są badania przedoperacyjne u psów i kotów z chorobami pr...
Osad z pęcherzyka żółciowego u kotów
POLECANE ARTYKUŁY
Marketing i zarządzenie
Czy social media mogą skutecznie promować lekarza weterynarii?
Marketing i zarządzenie
Najczęściej popełniane błędy marketingowe w ZLZ. Cz. I
Marketing i zarządzenie
Najczęściej popełniane błędy marketingowe w ZLZ. Cz. II
Marketing i zarządzenie
Po pracy wyłączam telefon Rozmowa z lek. wet. Grażyną Dudą-Adamczyk
Marketing i zarządzenie
Segmentacja rynku – wybór odpowiednich klientów
Marketing i zarządzenie
Budowanie marki w zawodzie lekarza weterynarii
Marketing i zarządzenie
Zarządzanie praktyką weterynaryjną – ocena pracowników
Marketing i zarządzenie
Cena i cennik jako istotne narzędzia marketingowe w praktyce weterynaryjnej
NEWSLETTER
OBSERWUJ NAS NA
NASZE PUBLIKACJE
  • Magazyn Weterynaryjny
  • Zamów prenumeratę
  • Weterynaria po Dyplomie
  • Zamów prenumeratę
  • Czytaj on-line Magazyn Weterynaryjny
  • Czytaj on-line Weterynaria po Dyplomie
  • Filmy
  • Rada Programowa Magazynu Weterynaryjnego


AKADEMIA PO DYPLOMIE WETERYNARIA
  • Termin i miejsce
  • Program
  • Koszty uczestnictwa
  • Rejestracja online


POMOC
  • Polityka prywatnosci
  • Zadaj pytanie
  • Logowanie i rejestracja
  • Regulamin
  • Metody płatności
  • Regulamin publikowania prac
  • Filmy Pomoc
  • Kontakt


KONTAKT

Medical Tribune Polska Sp. z o.o.
ul. Grzybowska 87
00-844 Warszawa
NIP: 521-008-60-45


801 044 415
+48 (22) 444 24 44
kontakt@magwet.pl
Nr konta: 13 1600 1068 0003 0102 0949 9001

Kontakt w sprawie reklam: magwet-reklama@medical-tribune.pl

Anuluj