WPD
ZALOGUJ
WPD
Prenumeruj
Odnów Subskrypcję
Prenumeruj
Czasopisma
Magazyn Weterynaryjny Weterynaria po Dyplomie
Praktyka
Kliniczna
Anestezjologia Behawioryzm Chirurgia Choroby wewnętrzne Choroby zakaźne Dermatologia Diagnostyka laboratoryjna Diagnostyka obrazowa Endokrynologia Farmakologia i toksykologia Gastroenterologia Geriatria Hematologia Kardiologia Laryngologia Nefrologia i Urologia Neurologia Okulistyka Onkologia Ortopedia Parazytologia Rehabilitacja Rozród Stany nagłe Stomatologia Żywienie
Gatunki
Konie Koty Psy
Wydarzenia
Kongres Webinaria
Filmy
Sklep
Koszyk
0
ZALOGUJ
Zarejestruj
Zaloguj
Zarejestruj

Marketing i zarządzenie Psychologia

Przekonaj klientów, aby wykonywali badania kontrolne serca u swoich zwierząt

15/03/2018

Artykuł ukazał się
Weterynaria po Dyplomie
2011
06

Relacje z klientem

Przekonaj klientów, aby wykonywali badania kontrolne serca u swoich zwierząt

Skorzystaj z zamieszczonej niżej ulotki, aby uświadomić właścicielom, że wczesne rozpoznawanie chorób pozwala przedłużyć życie ich podopiecznym.

Small 2468

Tabela 1. Rasy psów powszechnie cierpiących na zaburzenia układu krążenia

Niezależnie od tego, czy jest to chudnący whippet, słabnący foksterier, czy też po prostu mieszaniec ze zmniejszonym łaknieniem, badania kontrolne serca dostarczają w tych przypadkach ważną informację diagnostyczną oraz pozwalają wyjaśnić właścicielom, na czym polegają czynniki ryzyka zdrowotnego u ich podopiecznych. Oto krótki przewodnik opisujący, jak poprawić w tej dziedzinie współpracę lekarza z właścicielami zwierząt.

U jakich pacjentów wykonywać badania

Dr Pam Whiting, właścicielka kliniki Windsor Oaks Veterinary Clinic w Windsor, w stanie Kalifornia, proponuje wykonywanie badań kardiologicznych kilku grupom pacjentów ze swojej praktyki: „Często zlecam je starszym zwierzętom przy okazji ogólnych badań przeprowadzanych z powodu innej choroby oraz, niezależnie od wieku, standardowo u ras z dziedziczną predyspozycją do chorób serca. Wykonujemy je również u wszystkich pacjentów z rozpoznaną chorobą układu krążenia lub jej podejrzeniem, na przykład u kotów z nadczynnością tarczycy, u zwierząt, u których w badaniu osłuchowym klatki piersiowej stwierdzono szmery, oraz u tych, które cierpią na chorobę płuc i chcemy dowiedzieć się, jak bardzo obciążone jest ich serce. Mamy także nadzieję, że badania te posłużą do monitorowania reakcji na leczenie u pacjentów z chorobą serca”.

W tabeli 1 przedstawiono rasy psów powszechnie cierpiących na takie zaburzenia układu krążenia jak dysplazja zastawki przedsionkowo-komorowej, kardiomiopatia rozstrzeniowa oraz kardiomiopatia przerostowa. Upewnij się, że wszyscy klienci, nawet ci, którzy mają zwierzęta ras o niskim stopniu ryzyka, są świadomi występowania tych zaburzeń.

Jak pozyskać klientów

Znasz korzyści wynikające z dobrej informacji. Wykonanie badań jednak kosztuje. Jak zatem przekonać klientów, aby zainwestowali w badania, które tobie dadzą lepszy obraz kliniczny stanu zdrowia ich zwierząt – w szczególności ich wydolności krążeniowej?

Dr Whiting do standardowego badania krwi dołącza zniżkę na badania serca. W rozliczeniu stanowi to niewielką sumę, a więc klienci z większym prawdopodobieństwem są skłonni wyrazić zgodę na ich wykonanie. „Właściciele zwierząt bywają czasem zniechęceni kosztem wykonania jednego badania, ale często zgadzają się na przeprowadzenie badań kontrolnych serca, jeśli przedstawi się im je jako dodatek do panelu testów, na który będzie obowiązywać zniżka”.

Wyniki badań krwi wraz z pewnymi wskazówkami z badania klinicznego pacjenta pomogą ci ocenić, czy dalsza diagnostyka jest niezbędna. „Badania krwi nie zastąpią badania ultrasonograficznego lub radiologicznego, ale dostarczą przydatnych informacji, jeszcze zanim klient poniesie dodatkowe koszty związane z pozostałymi testami” – uważa dr Whiting.

Mądrzejsi klienci, lepsze wyniki

Świadomi klienci są lepszymi opiekunami dla swoich zwierząt. Upewnij się zatem, że znają powszechne objawy chorób serca, takie jak kaszel, nietolerancja wysiłkowa, zmniejszony apetyt oraz omdlenia. Przypomnij właścicielom, aby kontaktowali się z tobą, gdy tylko zauważą u swojego zwierzęcia jakiekolwiek zmiany w zachowaniu – i to niezależnie od jego wieku i rasy. Umożliwią ci tym samym jego zbadanie i wydanie najlepszych zaleceń. Mając dobre informacje, możesz zapewnić swoim klientom poradę dotyczącą właściwej diety, ograniczenia ruchu oraz opieki weterynaryjnej, tak aby ich podopieczni mogli żyć dłużej i w większym komforcie.

Veterinary Economics • Vol 50, No 6, June 2010, p. 20

Medium ulotka
NAJPOPULARNIEJSZE
Onkologia
Rak przejściowokomórkowy (TCC), czyli złośliwy nowotwór pęcherza moczowego
Nowa formuła Kongresu ApD Weterynaria – dwa razy więcej wiedzy!
Anestezjologia
Postawmy na rozsądek podczas planowania znieczulenia regionalnego
POLECANE ARTYKUŁY
Psychologia
Syndrom samobójczy wśród lekarzy weterynarii – mit czy rzeczywistość?
Psychologia
Zarządzanie lękiem w sytuacji kryzysu – co lekarz powinien wiedzieć
Marketing i zarządzenie
Czy social media mogą skutecznie promować lekarza weterynarii?
Marketing i zarządzenie
Najczęściej popełniane błędy marketingowe w ZLZ. Cz. I
Psychologia
Jak odbić się od dna, czyli o niezwykłej sile rezyliencji
Marketing i zarządzenie
Najczęściej popełniane błędy marketingowe w ZLZ. Cz. II
Marketing i zarządzenie
Po pracy wyłączam telefon Rozmowa z lek. wet. Grażyną Dudą-Adamczyk
Marketing i zarządzenie
Segmentacja rynku – wybór odpowiednich klientów
NEWSLETTER
OBSERWUJ NAS NA
NASZE PUBLIKACJE
  • Magazyn Weterynaryjny
  • Zamów prenumeratę
  • Czytaj on-line
  • Weterynaria po Dyplomie
  • Zamów prenumeratę
  • Czytaj on-line
  • Dodatek Online
  • Filmy


AKADEMIA PO DYPLOMIE WETERYNARIA
  • Termin i miejsce
  • Program
  • Koszty uczestnictwa
  • Rejestracja online


POMOC
  • Kontakt
  • Polityka prywatnosci
  • Zadaj pytanie
  • Logowanie i rejestracja
  • Regulamin
  • Metody płatności
  • Regulamin publikowania prac
  • Filmy Pomoc


KONTAKT

Medical Tribune Polska Sp. z o.o.
ul. Grzybowska 87
00-844 Warszawa
NIP: 521-008-60-45


801 044 415
+48 (22) 444 24 44
kontakt@magwet.pl
Nr konta: 13 1600 1068 0003 0102 0949 9001

Kontakt w sprawie reklam: magwet-reklama@medical-tribune.pl

Anuluj