BLACK CYBER WEEK! Publikacje i multimedia nawet do 80% taniej i darmowa dostawa od 350 zł! Sprawdź >
Relacje z klientem
Pięć kroków do wywarcia doskonałego pierwszego wrażenia
Michael Paul
Nie dostaniesz drugiej szansy, aby zrobić dobre pierwsze wrażenie, postaraj się więc wypaść jak najkorzystniej.
Zawsze powtarzam ludziom, że nie jestem nadzwyczaj mądry, staram się zatem mieć wokół siebie inteligentne osoby i słuchać tego, co mówią. Uważam, że nie ma na świecie zbyt wielu nowych rzeczy – są tylko nowe sposoby ich przedstawiania i zastosowania tego, co zostało odkryte już wcześniej. Wciąż staram się szukać lepszych sposobów na to, co według mnie składa się na przełomowe punkty zawierania znajomości. Wszyscy znamy stare powiedzenie: „Nigdy nie będziesz mieć drugiej szansy, aby zrobić pierwsze wrażenie”. Ostatnio zetknąłem się z inną, równie dobrą wersją tego przysłowia: „Podjęcie decyzji, że będą robić z tobą interesy, zajmuje ludziom sporo czasu, ale potrzebują tylko chwili, aby uznać, że się do tego nie nadajesz”. Słysząc to stwierdzenie, pomyślałem sobie właśnie o tym momencie, gdy zaczyna się pewna relacja lub transakcja – czyli o słowach powitania.
Według opinii ekspertów, ludzie wyrabiają sobie opinię na temat innych osób w ciągu 30 sekund. Cóż, może tak być, jeśli założymy, że świadomie poświęcają swoją uwagę na szybką analizę odbieranych informacji. Jednak Malcolm Gladwell, autor książki:...