WPD
ZALOGUJ
WPD
Prenumeruj
Odnów Subskrypcję
Prenumeruj
Czasopisma
Magazyn Weterynaryjny Weterynaria po Dyplomie
Praktyka
Kliniczna
Anestezjologia Behawioryzm Chirurgia Choroby wewnętrzne Choroby zakaźne Dermatologia Diagnostyka laboratoryjna Diagnostyka obrazowa Endokrynologia Farmakologia i toksykologia Gastroenterologia Geriatria Hematologia Kardiologia Laryngologia Nefrologia i Urologia Neurologia Okulistyka Onkologia Ortopedia Parazytologia Rehabilitacja Rozród Stany nagłe Stomatologia Żywienie
Gatunki
Konie Koty Psy
Wydarzenia
Kongres Webinaria
Filmy
Sklep
Koszyk
0
ZALOGUJ
Zarejestruj
Zaloguj
Zarejestruj

Marketing i zarządzenie Psychologia

Pięć kroków do wywarcia doskonałego pierwszego wrażenia

15/03/2018

Relacje z klientem

Pięć kroków do wywarcia doskonałego pierwszego wrażenia

Michael Paul

Nie dostaniesz drugiej szansy, aby zrobić dobre pierwsze wrażenie, postaraj się więc wypaść jak najkorzystniej.

Zawsze powtarzam ludziom, że nie jestem nadzwyczaj mądry, staram się zatem mieć wokół siebie inteligentne osoby i słuchać tego, co mówią. Uważam, że nie ma na świecie zbyt wielu nowych rzeczy – są tylko nowe sposoby ich przedstawiania i zastosowania tego, co zostało odkryte już wcześniej. Wciąż staram się szukać lepszych sposobów na to, co według mnie składa się na przełomowe punkty zawierania znajomości. Wszyscy znamy stare powiedzenie: „Nigdy nie będziesz mieć drugiej szansy, aby zrobić pierwsze wrażenie”. Ostatnio zetknąłem się z inną, równie dobrą wersją tego przysłowia: „Podjęcie decyzji, że będą robić z tobą interesy, zajmuje ludziom sporo czasu, ale potrzebują tylko chwili, aby uznać, że się do tego nie nadajesz”. Słysząc to stwierdzenie, pomyślałem sobie właśnie o tym momencie, gdy zaczyna się pewna relacja lub transakcja – czyli o słowach powitania.

Według opinii ekspertów, ludzie wyrabiają sobie opinię na temat innych osób w ciągu 30 sekund. Cóż, może tak być, jeśli założymy, że świadomie poświęcają swoją uwagę na szybką analizę odbieranych informacji. Jednak Malcolm Gladwell, autor książki:...

Artykuł dostępny tylko dla zalogowanych użytkowników

Zaloguj się

Nie masz konta na Magwet? Załóż konto
Pełna wersja artykułu omawia następujące zagadnienia:

1. Przywitaj się

Przywitaj klientów w sposób naturalny i szczery. Proste „dzień dobry” brzmi znacznie lepiej niż wyszukane powitanie z ust twojej recepcjonistki: „Witamy państwa bardzo serdecznie”. [...]

2. Uściśnij dłoń

Ludzie chcą okazywać szacunek i być szanowani przez osoby, z którymi robią interesy. Uścisk dłoni wyraża chęć połączenia. Według zasad opisujących podanie sobie [...]

3. Uśmiechnij się i nawiąż kontakt wzrokowy

Nawiązanie kontaktu wzrokowego to wyraz zainteresowania drugą osobą. Przez jaki czas należy utrzymywać kontakt wzrokowy? Powinien on trwać tak długo, abyś [...]

4. Przedstaw się

„Dzień dobry pani. Jestem doktor Kowalski”. Takie powitanie nadaje pewien stopień zażyłości i sprawia, że relacja staje się bardziej osobista.

5. Zadawaj pytania

Pytania mogą być proste, na przykład: „Co panią sprowadza?”. Pozwalają one przełamać pierwsze lody. Możesz zadawać pytania dotyczące rodziny, posiadanych zwierząt, [...]

NAJPOPULARNIEJSZE
Onkologia
Rak przejściowokomórkowy (TCC), czyli złośliwy nowotwór pęcherza moczowego
Nowa formuła Kongresu ApD Weterynaria – dwa razy więcej wiedzy!
Anestezjologia
Postawmy na rozsądek podczas planowania znieczulenia regionalnego
POLECANE ARTYKUŁY
Psychologia
Syndrom samobójczy wśród lekarzy weterynarii – mit czy rzeczywistość?
Psychologia
Zarządzanie lękiem w sytuacji kryzysu – co lekarz powinien wiedzieć
Marketing i zarządzenie
Czy social media mogą skutecznie promować lekarza weterynarii?
Marketing i zarządzenie
Najczęściej popełniane błędy marketingowe w ZLZ. Cz. I
Psychologia
Jak odbić się od dna, czyli o niezwykłej sile rezyliencji
Marketing i zarządzenie
Najczęściej popełniane błędy marketingowe w ZLZ. Cz. II
Marketing i zarządzenie
Po pracy wyłączam telefon Rozmowa z lek. wet. Grażyną Dudą-Adamczyk
Marketing i zarządzenie
Segmentacja rynku – wybór odpowiednich klientów
NEWSLETTER
OBSERWUJ NAS NA
NASZE PUBLIKACJE
  • Magazyn Weterynaryjny
  • Zamów prenumeratę
  • Czytaj on-line
  • Weterynaria po Dyplomie
  • Zamów prenumeratę
  • Czytaj on-line
  • Dodatek Online
  • Filmy


AKADEMIA PO DYPLOMIE WETERYNARIA
  • Termin i miejsce
  • Program
  • Koszty uczestnictwa
  • Rejestracja online


POMOC
  • Kontakt
  • Polityka prywatnosci
  • Zadaj pytanie
  • Logowanie i rejestracja
  • Regulamin
  • Metody płatności
  • Regulamin publikowania prac
  • Filmy Pomoc


KONTAKT

Medical Tribune Polska Sp. z o.o.
ul. Grzybowska 87
00-844 Warszawa
NIP: 521-008-60-45


801 044 415
+48 (22) 444 24 44
kontakt@magwet.pl
Nr konta: 13 1600 1068 0003 0102 0949 9001

Kontakt w sprawie reklam: magwet-reklama@medical-tribune.pl

Anuluj