WPD
ZALOGUJ
WPD
Prenumeruj
Odnów Subskrypcję
Prenumeruj
Czasopisma
Magazyn Weterynaryjny Weterynaria po Dyplomie
Praktyka
Kliniczna
Anestezjologia Behawioryzm Chirurgia Choroby wewnętrzne Choroby zakaźne Dermatologia Diagnostyka laboratoryjna Diagnostyka obrazowa Endokrynologia Farmakologia i toksykologia Gastroenterologia Geriatria Hematologia Kardiologia Laryngologia Nefrologia i Urologia Neurologia Okulistyka Onkologia Ortopedia Parazytologia Rehabilitacja Rozród Stany nagłe Stomatologia Żywienie
Gatunki
Konie Koty Psy
Wydarzenia
Kongres Webinaria
Filmy
Sklep
Koszyk
0
ZALOGUJ
Zarejestruj
Zaloguj
Zarejestruj

Marketing i zarządzenie Psychologia

Jak przekazywać klientom złe wiadomości

15/03/2018

Relacje z klientem

Jak przekazywać klientom złe wiadomości

Laura D. Garrett

W onkologii częściej niż w innych dziedzinach przeprowadza się trudne rozmowy z klientami. Oto porady, jak sprawić, aby nawet przy dużym zaangażowaniu emocjonalnym przebiegały one łatwiej.

Badania z zakresu medycyny człowieka pokazują, że pacjenci wciąż podkreślają, jak ważny jest dla nich sposób prowadzenia rozmowy, w której lekarz przekazuje im złe wiadomości. Do najważniejszych czynników, które wpływają na to, jak właściciele zwierząt ustosunkowują się do choroby i leczenia swoich podopiecznych, zaliczają się: miejsce rozmowy, dobór odpowiednich słów oraz stworzenie więzi emocjonalnej pomiędzy tobą a klientem.

Miejsce rozmowy

Kiedy trzeba przekazać klientom niepomyślną wiadomość, zdecydowanie lepiej jest zaprosić ich do biura lub gabinetu niż informować ich o tym przez telefon. Upewnij się, że dysponujesz odpowiednią ilością czasu na tego typu rozmowę i zadbaj o to, aby odbyła się ona w miejscu, gdzie można spokojnie usiąść, nie będąc skrępowanym towarzystwem innych osób. Osobą, która informuje właściciela o złym stanie zdrowia jego zwierzęcia, powinien być lekarz prowadzący. Pomocna dla właściciela może być wówczas obecność rodziny lub przyjaciół, którzy będą mogli go wesprzeć, a później pomogą mu oswoić się z otrzymaną informacją.

Cztery najważniejsze umiejętności w porozumiewaniu się

Otrzymywanie złych wiadomości może być stresujące dla klientów, bywa ono jednak dużym obciążeniem również dla samych lekarzy. Z tego powodu dobrze jest polegać na konkretnych umiejętnościach z zakresu komunikacji. Upewnij się, że stosujesz cztery poniższe zasady, które sprawią, że nawet trudna rozmowa będzie łatwiejsza dla wszystkich zaangażowanych.

Artykuł dostępny tylko dla zalogowanych użytkowników

Zaloguj się

Nie masz konta na Magwet? Załóż konto
Pełna wersja artykułu omawia następujące zagadnienia:

W jaki sposób zacząć?

Zacznij od sygnału ostrzegawczego, takiego jak na przykład: „Mam dla pani niezbyt dobre wiadomości na temat ostatnich wyników badań Kropki”. Nie [...]

Po przekazaniu wiadomości

Po omówieniu problemu przygotuj się na to, aby zareagować na emocje właścicieli zwierzęcia. Mogą oni być zszokowani i milczący albo przeciwnie – [...]

NAJPOPULARNIEJSZE
Onkologia
Rak przejściowokomórkowy (TCC), czyli złośliwy nowotwór pęcherza moczowego
Nowa formuła Kongresu ApD Weterynaria – dwa razy więcej wiedzy!
Anestezjologia
Postawmy na rozsądek podczas planowania znieczulenia regionalnego
POLECANE ARTYKUŁY
Psychologia
Syndrom samobójczy wśród lekarzy weterynarii – mit czy rzeczywistość?
Psychologia
Zarządzanie lękiem w sytuacji kryzysu – co lekarz powinien wiedzieć
Marketing i zarządzenie
Czy social media mogą skutecznie promować lekarza weterynarii?
Marketing i zarządzenie
Najczęściej popełniane błędy marketingowe w ZLZ. Cz. I
Psychologia
Jak odbić się od dna, czyli o niezwykłej sile rezyliencji
Marketing i zarządzenie
Najczęściej popełniane błędy marketingowe w ZLZ. Cz. II
Marketing i zarządzenie
Po pracy wyłączam telefon Rozmowa z lek. wet. Grażyną Dudą-Adamczyk
Marketing i zarządzenie
Segmentacja rynku – wybór odpowiednich klientów
NEWSLETTER
OBSERWUJ NAS NA
NASZE PUBLIKACJE
  • Magazyn Weterynaryjny
  • Zamów prenumeratę
  • Czytaj on-line
  • Weterynaria po Dyplomie
  • Zamów prenumeratę
  • Czytaj on-line
  • Dodatek Online
  • Filmy


AKADEMIA PO DYPLOMIE WETERYNARIA
  • Termin i miejsce
  • Program
  • Koszty uczestnictwa
  • Rejestracja online


POMOC
  • Kontakt
  • Polityka prywatnosci
  • Zadaj pytanie
  • Logowanie i rejestracja
  • Regulamin
  • Metody płatności
  • Regulamin publikowania prac
  • Filmy Pomoc


KONTAKT

Medical Tribune Polska Sp. z o.o.
ul. Grzybowska 87
00-844 Warszawa
NIP: 521-008-60-45


801 044 415
+48 (22) 444 24 44
kontakt@magwet.pl
Nr konta: 13 1600 1068 0003 0102 0949 9001

Kontakt w sprawie reklam: magwet-reklama@medical-tribune.pl

Anuluj