WPD
ZALOGUJ
WPD
Prenumeruj
Odnów Subskrypcję
Prenumeruj
Czasopisma
Magazyn Weterynaryjny Weterynaria po Dyplomie
Praktyka
Kliniczna
Anestezjologia Behawioryzm Chirurgia Choroby wewnętrzne Choroby zakaźne Dermatologia Diagnostyka laboratoryjna Diagnostyka obrazowa Endokrynologia Farmakologia i toksykologia Gastroenterologia Geriatria Hematologia Kardiologia Laryngologia Nefrologia i Urologia Neurologia Okulistyka Onkologia Ortopedia Parazytologia Rehabilitacja Rozród Stany nagłe Stomatologia Żywienie
Gatunki
Konie Koty Psy
Wydarzenia
Kongres Webinaria
Filmy
Sklep
Koszyk
0
ZALOGUJ
Zarejestruj
Zaloguj
Zarejestruj

Marketing i zarządzenie Zarządzanie

K jak ko(sz)t, czyli jak przyciągnąć właścicieli kotów do lecznicy?

15/03/2018

Zarządzanie kliniką

K jak ko(sz)t, czyli jak przyciągnąć właścicieli kotów do lecznicy?

John Volk, Marcus Brown, Elizabeth Colleran

Dlaczego koty rzadziej odwiedzają lecznice weterynaryjne niż psy? Głównym powodem są koszty. Właściciele kotów przywiązują większą wagę do cen usług weterynaryjnych i są mniej skłonni do wykonywania badań kontrolnych u zwierzęcia. Biorąc pod uwagę rosnącą liczbę kotów w gospodarstwach domowych, czworonogi te stanowią nieodkryty rynek dla lekarzy weterynarii. Jak pokonać uprzedzenia opiekunów kotów i przekonać ich do regularnych wizyt w gabinecie weterynaryjnym?


Według najnowszego sondażu Amerykańskiego Stowarzyszenia Weterynaryjnego, w Stanach Zjednoczonych żyją 74 miliony kotów utrzymywanych jako zwierzęta towarzyszące oraz 50 milionów kotów wolno żyjących (według badań Euromonitor International, populacja kotów w Polsce w 2011 roku wynosiła ok. 5,7 mln, a obecnie ich szacunkowa liczba przekroczyła 6 mln. Koty są drugimi pod względem popularności zwierzętami towarzyszącymi w naszym kraju po psach – przyp. tłum.). Psy odwiedzają lecznice średnio 2,6 razy w ciągu roku, koty trafiają do lekarza weterynarii jedynie 1,6 razy w roku. Na podstawie tych danych można sobie wyobrazić, jak duże niewykorzystane możliwości wzrostu dla lecznic zajmujących się małymi zwierzętami drzemią w kocim sektorze. To bardzo perspektywiczny rynek dla lekarzy weterynarii.

72 procent właścicieli, którzy nigdy nie byli ze swoim kotem u lekarza weterynarii, stwierdziło, że odwiedziłoby lecznicę w przypadku urazu, choroby lub wyraźnej zmiany zachowania zwierzęcia.

Dlaczego więc opiekunowie kotów nie korzystają regularnie z usług weterynaryjnych? Istnieje wiele czynników, z powodu których lekarze weterynarii widują koty prawie dwa razy rzadziej niż psy. Najważniejszym z nich jest jednak cena. Właściciele kotów nie chcą lub nie są w stanie ponosić kosztów standardowych usług weterynaryjnych, jak wynika z najnowszego badania Bayer Veterinary Care Usage Study III: Feline Findings.

Problem kosztów jest jednym z najcięższych do rozwiązania, ponieważ właściciele lecznic muszą dbać o odpowiedni dochód, by zapewnić wynagrodzenie dla siebie i dla personelu. Są jednak metody, za pomocą których każda lecznica jest w stanie uatrakcyjnić cennik usług weterynaryjnych i przyciągnąć właścicieli kotów.

69 procent właścicieli kotów nie zapłaciło za swoje zwierzę. 59 procent stwierdziło „to kot znalazł mnie”.

Artykuł dostępny tylko dla zalogowanych użytkowników

Zaloguj się

Nie masz konta na Magwet? Załóż konto
Pełna wersja artykułu omawia następujące zagadnienia:

Gdy zapytaliśmy właścicieli kotów o to, co zmotywowałoby ich do częstszych wizyt w lecznicy weterynaryjnej, trzy najczęstsze odpowiedzi dotyczyły kosztów:

1. Kupon ze zniżką 50 procent na kolejną wizytę w lecznicy.

NAJPOPULARNIEJSZE
Onkologia
Rak przejściowokomórkowy (TCC), czyli złośliwy nowotwór pęcherza moczowego
Nowa formuła Kongresu ApD Weterynaria – dwa razy więcej wiedzy!
Anestezjologia
Postawmy na rozsądek podczas planowania znieczulenia regionalnego
POLECANE ARTYKUŁY
Marketing i zarządzenie
Czy social media mogą skutecznie promować lekarza weterynarii?
Zarządzanie
Straty w zarządzaniu praktyką weterynaryjną. Źródła i metody przeciwdziałania. Cz. I
Marketing i zarządzenie
Najczęściej popełniane błędy marketingowe w ZLZ. Cz. I
Marketing i zarządzenie
Najczęściej popełniane błędy marketingowe w ZLZ. Cz. II
Marketing i zarządzenie
Po pracy wyłączam telefon Rozmowa z lek. wet. Grażyną Dudą-Adamczyk
Marketing i zarządzenie
Segmentacja rynku – wybór odpowiednich klientów
Marketing i zarządzenie
Budowanie marki w zawodzie lekarza weterynarii
Marketing i zarządzenie
Zarządzanie praktyką weterynaryjną – ocena pracowników
NEWSLETTER
OBSERWUJ NAS NA
NASZE PUBLIKACJE
  • Magazyn Weterynaryjny
  • Zamów prenumeratę
  • Czytaj on-line
  • Weterynaria po Dyplomie
  • Zamów prenumeratę
  • Czytaj on-line
  • Dodatek Online
  • Filmy


AKADEMIA PO DYPLOMIE WETERYNARIA
  • Termin i miejsce
  • Program
  • Koszty uczestnictwa
  • Rejestracja online


POMOC
  • Kontakt
  • Polityka prywatnosci
  • Zadaj pytanie
  • Logowanie i rejestracja
  • Regulamin
  • Metody płatności
  • Regulamin publikowania prac
  • Filmy Pomoc


KONTAKT

Medical Tribune Polska Sp. z o.o.
ul. Grzybowska 87
00-844 Warszawa
NIP: 521-008-60-45


801 044 415
+48 (22) 444 24 44
kontakt@magwet.pl
Nr konta: 13 1600 1068 0003 0102 0949 9001

Kontakt w sprawie reklam: magwet-reklama@medical-tribune.pl

Anuluj