WPD
ZALOGUJ
WPD
Prenumeruj
Odnów Subskrypcję
Prenumeruj
Czasopisma
Magazyn Weterynaryjny Weterynaria po Dyplomie
Praktyka
Kliniczna
Anestezjologia Behawioryzm Chirurgia Choroby wewnętrzne Choroby zakaźne Dermatologia Diagnostyka laboratoryjna Diagnostyka obrazowa Endokrynologia Farmakologia i toksykologia Gastroenterologia Geriatria Hematologia Kardiologia Laryngologia Nefrologia i Urologia Neurologia Okulistyka Onkologia Ortopedia Parazytologia Rehabilitacja Rozród Stany nagłe Stomatologia Żywienie
Gatunki
Konie Koty Psy
Wydarzenia
Kongres Webinaria
Filmy
Sklep
Koszyk
0
ZALOGUJ
Zarejestruj
Zaloguj
Zarejestruj

Marketing i zarządzenie Psychologia

Osiem sposobów na sukces w gabinecie

15/03/2018

Relacje z klientem

Osiem sposobów na sukces w gabinecie

Mark Opperman

Pokaż najwyższy poziom w każdej interakcji z właścicielami i pacjentami.


Czy jesteś pewny siebie w gabinecie? Nie chodzi tu o twoje umiejętności lekarskie, ale o komunikację, umiejętną współpracę z personelem pomocniczym i edukację klientów. Poniżej przedstawiono kilka aspektów, które warto udoskonalić, aby zwiększyć swoją efektywność w gabinecie.

1. Czy mówisz zdecydowanym głosem?

Klienci przychodzą do ciebie po poradę. Chcą, abyś rozwiązał ich problemy ze zwierzętami, ale czy ty faktycznie mówisz im, co mają robić? Za często słyszę lekarzy, którzy raczą swoich klientów listą rzeczy, które można by zrobić: „Powinniśmy wykonać zdjęcia rentgenowskie... Albo może badania krwi... Mogę też po prostu zapisać mu leki i trzeba będzie obserwować w domu jego stan”. Nie! Klient nie jest lekarzem weterynarii – to ty nim jesteś!

Co byś zrobił, gdyby to twoje zwierzę siedziało na stole w gabinecie? Poinformuj właściciela o kosztach i obserwuj, jak zareaguje. Zaproponuj mu najlepszą możliwą opiekę dla jego zwierzęcia.

Podczas ostatnich konsultacji przeglądałem wyniki finansowe lekarzy i zauważyłem, że jeden z nich w ciągu zaledwie dwóch miesięcy podniósł wartość średniego rachunku klienta ze 140 $ do ponad 220 $. Kiedy zapytałem go, co się stało, odpowiedział: „Przestałem przedstawiać plan B”.

2. Oferuj każdemu pacjentowi pełen zakres usług

Oto scenariusz: wizyta w celu szczepienia psa przeciwko wściekliźnie, nie jest to jednak stały pacjent. To, co powinieneś zrobić w takiej sytuacji, to zaoferować pełen zakres usług. Oceń potrzeby zwierzęcia z zakresu profilaktyki i porozmawiaj z k...

Artykuł dostępny tylko dla zalogowanych użytkowników

Zaloguj się

Nie masz konta na Magwet? Załóż konto
Pełna wersja artykułu omawia następujące zagadnienia:

3. Wykonuj obszerne badanie kliniczne

Niezależnie od tego, co sprowadziło pacjenta do twojego gabinetu, jest to szansa, abyś mógł wykonać pełne badanie kliniczne. Często widuję sytuację, [...]

4. Edukuj, edukuj, edukuj

Jeżeli klienci narzekają na ceny usług, przyczyną jest fakt, że nie doceniają ich wartości. To my ponosimy odpowiedzialność za ich edukację [...]

5. Wykorzystaj siebie

Możesz lepiej wykorzystać samego siebie jako lekarza weterynarii poprzez otaczanie się właściwymi członkami zespołu. Czy to ty zawsze musisz omawiać sprawy [...]

6. Miej na uwadze swoją mowę ciała

Po wejściu do gabinetu wyciągnij rękę, nawiąż kontakt wzrokowy i przywitaj klienta. Powiedz: „Dzień dobry pani, jestem doktor Kowalski. Miło mi panią [...]

7. Bądź szczery i okaż empatię

Ludziom nie chodzi tylko o twoją wiedzę – chcą również czuć, że ci zależy. Klienci opowiadają o swoich doświadczeniach i twoja pełna dystansu, bezosobowa [...]

8. Wykorzystaj trzystopniowe podejście

Na koniec każdej wizyty postaraj się zastosować trzystopniowe postępowanie:

NAJPOPULARNIEJSZE
Onkologia
Rak przejściowokomórkowy (TCC), czyli złośliwy nowotwór pęcherza moczowego
Nowa formuła Kongresu ApD Weterynaria – dwa razy więcej wiedzy!
Anestezjologia
Postawmy na rozsądek podczas planowania znieczulenia regionalnego
POLECANE ARTYKUŁY
Psychologia
Syndrom samobójczy wśród lekarzy weterynarii – mit czy rzeczywistość?
Psychologia
Zarządzanie lękiem w sytuacji kryzysu – co lekarz powinien wiedzieć
Marketing i zarządzenie
Czy social media mogą skutecznie promować lekarza weterynarii?
Marketing i zarządzenie
Najczęściej popełniane błędy marketingowe w ZLZ. Cz. I
Psychologia
Jak odbić się od dna, czyli o niezwykłej sile rezyliencji
Marketing i zarządzenie
Najczęściej popełniane błędy marketingowe w ZLZ. Cz. II
Marketing i zarządzenie
Po pracy wyłączam telefon Rozmowa z lek. wet. Grażyną Dudą-Adamczyk
Marketing i zarządzenie
Segmentacja rynku – wybór odpowiednich klientów
NEWSLETTER
OBSERWUJ NAS NA
NASZE PUBLIKACJE
  • Magazyn Weterynaryjny
  • Zamów prenumeratę
  • Czytaj on-line
  • Weterynaria po Dyplomie
  • Zamów prenumeratę
  • Czytaj on-line
  • Dodatek Online
  • Filmy


AKADEMIA PO DYPLOMIE WETERYNARIA
  • Termin i miejsce
  • Program
  • Koszty uczestnictwa
  • Rejestracja online


POMOC
  • Kontakt
  • Polityka prywatnosci
  • Zadaj pytanie
  • Logowanie i rejestracja
  • Regulamin
  • Metody płatności
  • Regulamin publikowania prac
  • Filmy Pomoc


KONTAKT

Medical Tribune Polska Sp. z o.o.
ul. Grzybowska 87
00-844 Warszawa
NIP: 521-008-60-45


801 044 415
+48 (22) 444 24 44
kontakt@magwet.pl
Nr konta: 13 1600 1068 0003 0102 0949 9001

Kontakt w sprawie reklam: magwet-reklama@medical-tribune.pl

Anuluj