BLACK CYBER WEEK! Publikacje i multimedia nawet do 80% taniej i darmowa dostawa od 350 zł! Sprawdź >
Relacje z klientem
Osiem sposobów na sukces w gabinecie
Mark Opperman
Pokaż najwyższy poziom w każdej interakcji z właścicielami i pacjentami.
Czy jesteś pewny siebie w gabinecie? Nie chodzi tu o twoje umiejętności lekarskie, ale o komunikację, umiejętną współpracę z personelem pomocniczym i edukację klientów. Poniżej przedstawiono kilka aspektów, które warto udoskonalić, aby zwiększyć swoją efektywność w gabinecie.
1. Czy mówisz zdecydowanym głosem?
Klienci przychodzą do ciebie po poradę. Chcą, abyś rozwiązał ich problemy ze zwierzętami, ale czy ty faktycznie mówisz im, co mają robić? Za często słyszę lekarzy, którzy raczą swoich klientów listą rzeczy, które można by zrobić: „Powinniśmy wykonać zdjęcia rentgenowskie... Albo może badania krwi... Mogę też po prostu zapisać mu leki i trzeba będzie obserwować w domu jego stan”. Nie! Klient nie jest lekarzem weterynarii – to ty nim jesteś!
Co byś zrobił, gdyby to twoje zwierzę siedziało na stole w gabinecie? Poinformuj właściciela o kosztach i obserwuj, jak zareaguje. Zaproponuj mu najlepszą możliwą opiekę dla jego zwierzęcia.
Podczas ostatnich konsultacji przeglądałem wyniki finansowe lekarzy i zauważyłem, że jeden z nich w ciągu zaledwie dwóch miesięcy podniósł wartość średniego rachunku klienta ze 140 $ do ponad 220 $. Kiedy zapytałem go, co się stało, odpowiedział: „Przestałem przedstawiać plan B”.
2. Oferuj każdemu pacjentowi pełen zakres usług
Oto scenariusz: wizyta w celu szczepienia psa przeciwko wściekliźnie, nie jest to jednak stały pacjent. To, co powinieneś zrobić w takiej sytuacji, to zaoferować pełen zakres usług. Oceń potrzeby zwierzęcia z zakresu profilaktyki i porozmawiaj z k...