WPD
ZALOGUJ
WPD
Prenumeruj
Odnów Subskrypcję
Prenumeruj
Czasopisma
Magazyn Weterynaryjny Weterynaria po Dyplomie
Praktyka
Kliniczna
Anestezjologia Behawioryzm Chirurgia Choroby wewnętrzne Choroby zakaźne Dermatologia Diagnostyka laboratoryjna Diagnostyka obrazowa Endokrynologia Farmakologia i toksykologia Gastroenterologia Geriatria Hematologia Kardiologia Laryngologia Nefrologia i Urologia Neurologia Okulistyka Onkologia Ortopedia Parazytologia Rehabilitacja Rozród Stany nagłe Stomatologia Żywienie
Gatunki
Konie Koty Psy
Wydarzenia
Kongres Webinaria
Filmy
Sklep
Koszyk
0
ZALOGUJ
Zarejestruj
Zaloguj
Zarejestruj

Marketing i zarządzenie Zarządzanie

Jak pozyskać stałych klientów?

14/06/2018

Artykuł ukazał się
Weterynaria po Dyplomie
2011
05

Relacje z klientem

Jak pozyskać stałych klientów?

Bob Levoy

Relacje z klientami mają wpływ na ich lojalność i na rozwój lecznicy.

Witanie klientów i zwracanie się do zwierząt po imieniu. Kontakt wzrokowy z klientem w trakcie rozmowy. Przedstawianie kosztów leczenia umiejętnie i z taktem. Te kwestie mają kluczowe znaczenie w pracy lekarza weterynarii. Bardzo istotne jest tutaj nie tylko to, co mówimy, ale również to, jak mówimy. Sposób, w jaki zwracamy się do klienta, może mieć korzystny lub niekorzystny wpływ na naszą lecznicę.

Poniżej przedstawiam kilka przykładów „kluczowych momentów” w interakcjach lekarza weterynarii z klientami:

  • Pierwszy telefon klienta do lecznicy w celu uzyskania informacji na temat usług i kosztów leczenia lub umówienia się na wizytę.
  • Powitanie, z jakim spotyka się (lub nie) klient, który zjawia się w lecznicy.
  • Komunikacja z członkami personelu (lub brak komunikacji) na temat opóźnienia wizyty u lekarza.
  • Przekazywanie zaleceń dotyczących opieki nad zwierzęciem w domu.
  • Rozmowa z właścicielem przed i po śmierci zwierzęcia.
  • Pytania klienta na temat ustalania kosztów leczenia.

Te kluczowe momenty są okazją, aby wykazać się wrażliwością, życzliwością i uczynnością (albo brakiem tych cech). Ciepły ton głosu – lub zimny i obojętny – pozostawiają niezatarte wrażenie na opiekunach naszych pacjentów.

Co więc zrobić, aby cały personel lecznicy wiedział, jak zachować się w takich kluczowych momentach? Główna rola należy do właściciela lecznicy. To on jest odpowiedzialny za wprowadzenie kultury stosunków międzyludzkich w lecznicy, opartej na życzliwości, dobroci i wzajemnym szacunku. Kultury, która jest podstawą lojalności klienta.

W trakcie spotkań personelu lecznicy należy dyskutować na temat zachowania się w kluczowych momentach. Warto przeanalizować przypadki, w których pacjenci zostali potraktowani życzliwie i umiejętnie. Przede wszystkim jednak należy zwrócić uwagę na problemy, które nie zostały rozwiązane pomyślnie i doprowadziły do rezygnacji klientów z naszych usług. Personel lecznicy powinien wspólnie ustalić, jak najlepiej poradzić sobie w takich sytuacjach.

Scott Bedbury w swojej książce „A New Brand World” (Viking Penguin, 2002) wspomina, jak zapytał Dave’a Olsena, szefa Starbucks, co miało kluczowe znaczenie dla sukcesu firmy? Czy to kawa? Sklep? A może pracownicy? Olsen pomyślał przez chwilę i powiedział: „Wszystko to było istotne.”

Veterinary Medicine • Vol 51, No 2, February 2010, p. 17

Bob Levoy jest członkiem redakcyjnej rady doradczej magazynu „Veterinary Economics”, mówcą oraz pisarzem. Mieszka w Roslyn, w stanie Nowy Jork. Jego ostatnia książka nosi tytuł „222 Secrets of Hiring, Managing, and Retaining Great Employees in Healthcare Practices” (Jones and Bartlett, 2007).

NAJPOPULARNIEJSZE
Onkologia
Rak przejściowokomórkowy (TCC), czyli złośliwy nowotwór pęcherza moczowego
Nowa formuła Kongresu ApD Weterynaria – dwa razy więcej wiedzy!
Anestezjologia
Postawmy na rozsądek podczas planowania znieczulenia regionalnego
POLECANE ARTYKUŁY
Marketing i zarządzenie
Czy social media mogą skutecznie promować lekarza weterynarii?
Zarządzanie
Straty w zarządzaniu praktyką weterynaryjną. Źródła i metody przeciwdziałania. Cz. I
Marketing i zarządzenie
Najczęściej popełniane błędy marketingowe w ZLZ. Cz. I
Marketing i zarządzenie
Najczęściej popełniane błędy marketingowe w ZLZ. Cz. II
Marketing i zarządzenie
Po pracy wyłączam telefon Rozmowa z lek. wet. Grażyną Dudą-Adamczyk
Marketing i zarządzenie
Segmentacja rynku – wybór odpowiednich klientów
Marketing i zarządzenie
Budowanie marki w zawodzie lekarza weterynarii
Marketing i zarządzenie
Zarządzanie praktyką weterynaryjną – ocena pracowników
NEWSLETTER
OBSERWUJ NAS NA
NASZE PUBLIKACJE
  • Magazyn Weterynaryjny
  • Zamów prenumeratę
  • Czytaj on-line
  • Weterynaria po Dyplomie
  • Zamów prenumeratę
  • Czytaj on-line
  • Dodatek Online
  • Filmy


AKADEMIA PO DYPLOMIE WETERYNARIA
  • Termin i miejsce
  • Program
  • Koszty uczestnictwa
  • Rejestracja online


POMOC
  • Kontakt
  • Polityka prywatnosci
  • Zadaj pytanie
  • Logowanie i rejestracja
  • Regulamin
  • Metody płatności
  • Regulamin publikowania prac
  • Filmy Pomoc


KONTAKT

Medical Tribune Polska Sp. z o.o.
ul. Grzybowska 87
00-844 Warszawa
NIP: 521-008-60-45


801 044 415
+48 (22) 444 24 44
kontakt@magwet.pl
Nr konta: 13 1600 1068 0003 0102 0949 9001

Kontakt w sprawie reklam: magwet-reklama@medical-tribune.pl

Anuluj