WPD
ZALOGUJ
WPD
Prenumeruj
Odnów Subskrypcję
Prenumeruj
Czasopisma
Magazyn Weterynaryjny Weterynaria po Dyplomie
Praktyka
Kliniczna
Anestezjologia Behawioryzm Chirurgia Choroby wewnętrzne Choroby zakaźne Dermatologia Diagnostyka laboratoryjna Diagnostyka obrazowa Endokrynologia Farmakologia i toksykologia Gastroenterologia Geriatria Hematologia Kardiologia Laryngologia Nefrologia i Urologia Neurologia Okulistyka Onkologia Ortopedia Parazytologia Rehabilitacja Rozród Stany nagłe Stomatologia Żywienie
Gatunki
Konie Koty Psy
Wydarzenia
Kongres Webinaria
Filmy
Sklep
Koszyk
0
ZALOGUJ
Zarejestruj
Zaloguj
Zarejestruj

Marketing i zarządzenie Zarządzanie

Apetyt na więcej

15/03/2018

Zarządzanie kliniką

Apetyt na więcej

Denise Tumblin, Helen Hoekstra

Kliniki oferujące usługi w niskich cenach zapewniają tylko niezbędne minimum. Pokaż i powiedz swoim klientom, że twoje wysokiej jakości usługi są odpowiednikiem dobrze zbilansowanego pokarmu, który zaspokaja wszelkie potrzeby zwierzęcia.

Kliniki specjalizujące się w sterylizacji i kastracji są tanie. Zasada ich działania oparta jest na niskich cenach i dużej liczbie klientów – podobnie jak McDonald’s. To, co właściciele otrzymują w zamian, jest podobne – zwykły hamburger bez smacznych i pożądanych dodatków. Z tego typu klinikami nie możesz konkurować ceną. Co więc można zrobić? Możesz oczywiście zapewnić dużo wyższą jakość świadczonych usług medycznych. W wielu przypadkach jednak klienci nie rozumieją niuansów technicznych na tyle dobrze, aby na ich podstawie podjąć decyzję.

Dlatego twoim zadaniem jest przyciągnięcie klientów wspaniałą obsługą oraz oferowaniem im ciągłej edukacji. Musisz zaprezentować najwyższą jakość świadczonych usług, będącą odpowiednikiem prawidłowo zbilansowanego pokarmu podanego zwierzęciu. Oto, jak to zrobić.

Strategie świadczenia usług

Dobre pomysły

Uczestnicy badania przeprowadzonego w 2010 roku zostali zapytani, który z pomysłów mających na celu zwiększenie satysfakcji klienta, zasugerowanych przez członków zespołu i wdrożonych przez szpital w ciągu ostatnich lat, okazał się najlepszy. Poniżej przedstawione są odpowiedzi. Czy członkowie twojego zespołu mogliby zrobić to samo?

  • Dostarczanie materiałów edukacyjnych
  • Komunikacja telefoniczna i poprzez e-mail
  • Zapewnianie przekąsek
  • Podnoszenie komfortu klienta
  • Lepsza strona internetowa
  • Udoskonalony system umawiania spotkań
  • Udoskonalenie placówki

Źródło: Benchmarks 2010: A Study of Well-Managed Practices.

Porównaj ceny

Jeżeli chcesz rywalizować z tanimi klinikami, po pierwsze powinieneś upewnić się, że twoje opłaty za podstawowe usługi weterynaryjne znajdują się na odpowiednim poziomie w stosunku do innych praktyk w okolicy. Chodzi tu o ceny szczepień, zabiegów sterylizacji oraz kastracji (wysokość pozostałych opłat opartych na wartości usługi może być wyliczona w stosunku do ceny badania klinicznego).

Możesz także porównać wysokość opłat z pobliskimi praktykami, przeprowadzając badanie w swojej okolicy. Poproś personel recepcji, a nawet techników oraz asystentów weterynaryjnych o wykonanie telefonów do okolicznych lecznic, które oferują podobny zakres opieki i usług medycznych jak ty. Powinni oni udawać potencjalnych klientów i dowiedzieć się, jak przedstawiają się ceny szczepień kotów i psów, a także zabiegów kastracji i sterylizacji. To badanie musi zostać wykonane anonimowo, nie chcesz przecież naruszyć prawa antymonopolowego (zobacz „Zgodne z prawem badanie rynku” na str. 51).

Artykuł dostępny tylko dla zalogowanych użytkowników

Zaloguj się

Nie masz konta na Magwet? Załóż konto
Pełna wersja artykułu omawia następujące zagadnienia:

Uwierz, że cisza nie jest zła

Aby stworzyć wrażenie dobrej jakości, sugerujące właściwy poziom oferowanych usług medycznych, powinieneś zwrócić uwagę na to, jak wygląda budynek, w którym znajduje [...]

Dbaj o wrażenia wizualne

Aby zrozumieć, dlaczego inteligentni ludzie podejmują nieracjonalne decyzje, Karyn Gavzer – konsultant do spraw zarządzania praktyką weterynaryjną z firmy KG Marketing & [...]

Kwestie prawne

Badanie lokalnego rynku pozwoli zebrać informacje na temat usług wrażliwych na ceny. Dodatkowo pokaże, jak ważna dla twojej praktyki jest właściwa [...]

Pozwól działać emocjom

W porządku, upewniłeś się, że stałe opłaty za podstawowe usługi znajdują się na odpowiednim poziomie w stosunku do innych praktyk w okolicy. Zapewniasz [...]

Prowadzenie badań rynku

Obsługa klienta

Kontynuuj pomimo trudności

NAJPOPULARNIEJSZE
Onkologia
Rak przejściowokomórkowy (TCC), czyli złośliwy nowotwór pęcherza moczowego
Nowa formuła Kongresu ApD Weterynaria – dwa razy więcej wiedzy!
Anestezjologia
Postawmy na rozsądek podczas planowania znieczulenia regionalnego
POLECANE ARTYKUŁY
Marketing i zarządzenie
Czy social media mogą skutecznie promować lekarza weterynarii?
Zarządzanie
Straty w zarządzaniu praktyką weterynaryjną. Źródła i metody przeciwdziałania. Cz. I
Marketing i zarządzenie
Najczęściej popełniane błędy marketingowe w ZLZ. Cz. I
Marketing i zarządzenie
Najczęściej popełniane błędy marketingowe w ZLZ. Cz. II
Marketing i zarządzenie
Po pracy wyłączam telefon Rozmowa z lek. wet. Grażyną Dudą-Adamczyk
Marketing i zarządzenie
Segmentacja rynku – wybór odpowiednich klientów
Marketing i zarządzenie
Budowanie marki w zawodzie lekarza weterynarii
Marketing i zarządzenie
Zarządzanie praktyką weterynaryjną – ocena pracowników
NEWSLETTER
OBSERWUJ NAS NA
NASZE PUBLIKACJE
  • Magazyn Weterynaryjny
  • Zamów prenumeratę
  • Czytaj on-line
  • Weterynaria po Dyplomie
  • Zamów prenumeratę
  • Czytaj on-line
  • Dodatek Online
  • Filmy


AKADEMIA PO DYPLOMIE WETERYNARIA
  • Termin i miejsce
  • Program
  • Koszty uczestnictwa
  • Rejestracja online


POMOC
  • Kontakt
  • Polityka prywatnosci
  • Zadaj pytanie
  • Logowanie i rejestracja
  • Regulamin
  • Metody płatności
  • Regulamin publikowania prac
  • Filmy Pomoc


KONTAKT

Medical Tribune Polska Sp. z o.o.
ul. Grzybowska 87
00-844 Warszawa
NIP: 521-008-60-45


801 044 415
+48 (22) 444 24 44
kontakt@magwet.pl
Nr konta: 13 1600 1068 0003 0102 0949 9001

Kontakt w sprawie reklam: magwet-reklama@medical-tribune.pl

Anuluj