BLACK CYBER WEEK! Publikacje i multimedia nawet do 80% taniej i darmowa dostawa od 350 zł! Sprawdź >
Zarządzanie kliniką
Apetyt na więcej
Denise Tumblin, Helen Hoekstra
Kliniki oferujące usługi w niskich cenach zapewniają tylko niezbędne minimum. Pokaż i powiedz swoim klientom, że twoje wysokiej jakości usługi są odpowiednikiem dobrze zbilansowanego pokarmu, który zaspokaja wszelkie potrzeby zwierzęcia.
Kliniki specjalizujące się w sterylizacji i kastracji są tanie. Zasada ich działania oparta jest na niskich cenach i dużej liczbie klientów – podobnie jak McDonald’s. To, co właściciele otrzymują w zamian, jest podobne – zwykły hamburger bez smacznych i pożądanych dodatków. Z tego typu klinikami nie możesz konkurować ceną. Co więc można zrobić? Możesz oczywiście zapewnić dużo wyższą jakość świadczonych usług medycznych. W wielu przypadkach jednak klienci nie rozumieją niuansów technicznych na tyle dobrze, aby na ich podstawie podjąć decyzję.
Dlatego twoim zadaniem jest przyciągnięcie klientów wspaniałą obsługą oraz oferowaniem im ciągłej edukacji. Musisz zaprezentować najwyższą jakość świadczonych usług, będącą odpowiednikiem prawidłowo zbilansowanego pokarmu podanego zwierzęciu. Oto, jak to zrobić.
Strategie świadczenia usług
Dobre pomysły
Uczestnicy badania przeprowadzonego w 2010 roku zostali zapytani, który z pomysłów mających na celu zwiększenie satysfakcji klienta, zasugerowanych przez członków zespołu i wdrożonych przez szpital w ciągu ostatnich lat, okazał się najlepszy. Poniżej przedstawione są odpowiedzi. Czy członkowie twojego zespołu mogliby zrobić to samo?
- Dostarczanie materiałów edukacyjnych
- Komunikacja telefoniczna i poprzez e-mail
- Zapewnianie przekąsek
- Podnoszenie komfortu klienta
- Lepsza strona internetowa
- Udoskonalony system umawiania spotkań
- Udoskonalenie placówki
Źródło: Benchmarks 2010: A Study of Well-Managed Practices.
Porównaj ceny
Jeżeli chcesz rywalizować z tanimi klinikami, po pierwsze powinieneś upewnić się, że twoje opłaty za podstawowe usługi weterynaryjne znajdują się na odpowiednim poziomie w stosunku do innych praktyk w okolicy. Chodzi tu o ceny szczepień, zabiegów sterylizacji oraz kastracji (wysokość pozostałych opłat opartych na wartości usługi może być wyliczona w stosunku do ceny badania klinicznego).
Możesz także porównać wysokość opłat z pobliskimi praktykami, przeprowadzając badanie w swojej okolicy. Poproś personel recepcji, a nawet techników oraz asystentów weterynaryjnych o wykonanie telefonów do okolicznych lecznic, które oferują podobny zakres opieki i usług medycznych jak ty. Powinni oni udawać potencjalnych klientów i dowiedzieć się, jak przedstawiają się ceny szczepień kotów i psów, a także zabiegów kastracji i sterylizacji. To badanie musi zostać wykonane anonimowo, nie chcesz przecież naruszyć prawa antymonopolowego (zobacz „Zgodne z prawem badanie rynku” na str. 51).