BLACK CYBER WEEK! Publikacje i multimedia nawet do 80% taniej i darmowa dostawa od 350 zł! Sprawdź >
Relacje z klientem
Nie pozwól, by internetowe komentarze zniszczyły twoją reputację
Jeff Werber
Reaguj na wszelkie negatywne komentarze pojawiające się w Internecie i broń swojej praktyki w sieci – zanim będzie za późno.
Kiedy prowadzę dla innych lekarzy weterynarii wykłady dotyczące marketingu, zawsze przestrzegam ich przed wzbudzaniem u klientów uczucia gniewu lub złości. Zadowolony klient wspomni o pozytywnych doświadczeniach związanych z wizytą w twoim gabinecie trzem innym osobom, ale klient niezadowolony powie o swych złych wrażeniach przynajmniej dziesięciu rozmówcom.
W obecnych czasach ten sam niezadowolony klient najczęściej dzieli się swoimi zastrzeżeniami w Internecie i w ten sposób dowiaduje się o nich nie dziesięć osób, ale dziesięć tysięcy. A większość takich klientów to „zawodowi niezadowoleni”. Najczęściej mają jakieś jedno złe doświadczenia i uderzają w ciebie. Ale nie tylko w ciebie. Celem ich ataku mogą być wszyscy ludzie, którzy świadczyli dla nich jakiekolwiek usługi – hydraulik, elektryk – właściwie każdy.
Tacy „niezadowoleni” być może są lub pewnego dnia mogą znaleźć się także wśród twoich klientów. Dlatego musisz się przygotować, aby każdy internetowy komentarz traktować jako potencjalne zagrożenie reputacji twojej kliniki i jedną z przyczyn spadku liczby nowych klientów.