WPD
ZALOGUJ
WPD
Prenumeruj
Odnów Subskrypcję
Prenumeruj
Czasopisma
Magazyn Weterynaryjny Weterynaria po Dyplomie
Praktyka
Kliniczna
Anestezjologia Behawioryzm Chirurgia Choroby wewnętrzne Choroby zakaźne Dermatologia Diagnostyka laboratoryjna Diagnostyka obrazowa Endokrynologia Farmakologia i toksykologia Gastroenterologia Geriatria Hematologia Kardiologia Laryngologia Nefrologia i Urologia Neurologia Okulistyka Onkologia Ortopedia Parazytologia Rehabilitacja Rozród Stany nagłe Stomatologia Żywienie
Gatunki
Konie Koty Psy
Wydarzenia
Kongres Webinaria
Filmy
Sklep
Koszyk
0
ZALOGUJ
Zarejestruj
Zaloguj
Zarejestruj

Marketing i zarządzenie Zarządzanie

Pięć błędów, jakie popełnia twoja recepcjonistka podczas rozmowy telefonicznej

15/03/2018

Zarządzanie kliniką

Pięć błędów, jakie popełnia twoja recepcjonistka podczas rozmowy telefonicznej

Karyn Gavzer

Skuteczny przekaz informacji przez telefon jest równie ważny jak komunikacja w kontakcie bezpośrednim. Oto jak przekonać się, czy twój zespół potrafi dobrze porozumiewać się telefonicznie z klientami.

Pracownicy lecznic weterynaryjnych częściej komunikują się z klientami przez telefon niż osobiście. Tymczasem właściciele i kierownicy praktyk weterynaryjnych dają im niewiele wskazówek, jak porozumiewać się z właścicielami zwierząt telefonicznie. Podczas gdy ty jesteś zajęty w innej części szpitala, twoja zapracowana albo kiepsko przeszkolona recepcjonistka często nie zdaje sobie sprawy z błędów, jakie popełnia. Skąd wiesz, czy twój zespół postępuje właściwie w czasie rozmowy telefonicznej i z jakim wrażeniem pozostawia klientów po drugiej stronie linii?

W mojej karierze miałam sposobność dzwonić w roli „tajemniczego klienta” (ang. mystery shopper)*, słuchać taśm z nagraniami oraz czytać zapisy i raporty rozmów pomiędzy właścicielami zwierząt a pracownikami klinik weterynaryjnych. Z czasem udało się ustalić wyraźną zależność i opisać pięć błędów popełnianych często nawet w tych lecznicach, które zatrudniają dobrze przeszkolonych ludzi o właściwych intencjach. Poniżej przedstawiamy listę pięciu błędów zaobserwowanych podczas naszych rozmów telefonicznych wykonywanych przez „tajemniczych klientów”. Mamy nadzieję, że opisane niedopatrzenia podsuną pomysły na dodatkowe szkolenia i poprawią sytuację w tej decydującej dziedzinie, jaką stanowi komunikacja.

1. Przekaz niewłaściwej informacji

Czy kiedykolwiek zdarzyło się wam zadzwonić do lecznicy weterynaryjnej i usłyszeć znużony głos: „Dzień dobry. Tu klinika X-Y-Z. Małgorzata przy telefonie. W czym mogę pomóc?”. Chociaż słowa były odpowiednie, ich ton był niewłaściwy. Prawdziwa wiadomość, jaką otrzymała osoba dzwoniąca, brzmiała bowiem: „Bezmyślnie odpowiadam na telefon i mam do roboty inne rzeczy niż rozmowa z panią/panem”. Nie ma to zbyt wiele wspólnego z ciepłym, serdecznym, skupionym na rozmówcy przekazie, który pragnie osiągnąć większość praktyk.

Lecznice w dużej mierze polegają na gotowych formułkach. Chociaż są one pomocne, pracownicy muszą zrozumieć, że liczy się nie tylko to, co mówią, ale również sposób, w jaki to przekazują.

Komunikacja telefoniczna bywa trudna. W przypadku rozmów przez telefon ogranicza się ona bowiem do słów, tonu, energii i ciepła głosu. Brak obrazowych wskazówek, takich jak język ciała, wyraz twarzy i kontakt wzrokowy, które pomogłyby przekazać pewną wiadomość. W czasie rozmowy telefonicznej słowa stanowią jedynie 20% tego, co mamy do zakomunikowania. Pozostała część informacji zawarta jest w innych elementach dźwięku (ton, ciepło głosu), i to o tych narzędziach komunikacji najczęściej zapominają właściciele lecznic podczas szkoleń.

Artykuł dostępny tylko dla zalogowanych użytkowników

Zaloguj się

Nie masz konta na Magwet? Załóż konto
Pełna wersja artykułu omawia następujące zagadnienia:

2. Niezaoferowanie żadnego rozwiązania

Klienci codziennie dzwonią do lecznicy, aby uzyskać poradę. W ten sposób dają do zrozumienia, że mają ze swoim zwierzęciem problem, a ty możesz [...]

3. Koncentracja na kosztach

Klienci pytający o cenę oferowanych usług wcale nie muszą być łowcami okazji. Sami jednak zamieniamy ich w takie osoby, jeśli odpowiadamy na ich [...]

4. Niewłaściwe przeszkolenie

Czasami chęć dogodzenia klientom odbywa się kosztem dobrej opieki nad ich zwierzętami. Niedoświadczona lub źle wyszkolona recepcjonistka nie zawsze zdaje sobie [...]

5. Spędzanie zbyt dużo czasu na rozmowach telefonicznych

Czasami uprzejmość i nawiązanie kontaktu z rozmówcą sprawiają trudności, z kolei innym razem osoby dzwoniące same przedłużają rozmowę, co powoduje, że recepcjonistki spędzają na [...]

NAJPOPULARNIEJSZE
Onkologia
Rak przejściowokomórkowy (TCC), czyli złośliwy nowotwór pęcherza moczowego
Nowa formuła Kongresu ApD Weterynaria – dwa razy więcej wiedzy!
Anestezjologia
Postawmy na rozsądek podczas planowania znieczulenia regionalnego
POLECANE ARTYKUŁY
Marketing i zarządzenie
Czy social media mogą skutecznie promować lekarza weterynarii?
Zarządzanie
Straty w zarządzaniu praktyką weterynaryjną. Źródła i metody przeciwdziałania. Cz. I
Marketing i zarządzenie
Najczęściej popełniane błędy marketingowe w ZLZ. Cz. I
Marketing i zarządzenie
Najczęściej popełniane błędy marketingowe w ZLZ. Cz. II
Marketing i zarządzenie
Po pracy wyłączam telefon Rozmowa z lek. wet. Grażyną Dudą-Adamczyk
Marketing i zarządzenie
Segmentacja rynku – wybór odpowiednich klientów
Marketing i zarządzenie
Budowanie marki w zawodzie lekarza weterynarii
Marketing i zarządzenie
Zarządzanie praktyką weterynaryjną – ocena pracowników
NEWSLETTER
OBSERWUJ NAS NA
NASZE PUBLIKACJE
  • Magazyn Weterynaryjny
  • Zamów prenumeratę
  • Czytaj on-line
  • Weterynaria po Dyplomie
  • Zamów prenumeratę
  • Czytaj on-line
  • Dodatek Online
  • Filmy


AKADEMIA PO DYPLOMIE WETERYNARIA
  • Termin i miejsce
  • Program
  • Koszty uczestnictwa
  • Rejestracja online


POMOC
  • Kontakt
  • Polityka prywatnosci
  • Zadaj pytanie
  • Logowanie i rejestracja
  • Regulamin
  • Metody płatności
  • Regulamin publikowania prac
  • Filmy Pomoc


KONTAKT

Medical Tribune Polska Sp. z o.o.
ul. Grzybowska 87
00-844 Warszawa
NIP: 521-008-60-45


801 044 415
+48 (22) 444 24 44
kontakt@magwet.pl
Nr konta: 13 1600 1068 0003 0102 0949 9001

Kontakt w sprawie reklam: magwet-reklama@medical-tribune.pl

Anuluj