WPD
ZALOGUJ
WPD
Prenumeruj
Odnów Subskrypcję
Prenumeruj
Czasopisma
Magazyn Weterynaryjny Weterynaria po Dyplomie
Praktyka
Kliniczna
Anestezjologia Behawioryzm Chirurgia Choroby wewnętrzne Choroby zakaźne Dermatologia Diagnostyka laboratoryjna Diagnostyka obrazowa Endokrynologia Farmakologia i toksykologia Gastroenterologia Geriatria Hematologia Kardiologia Laryngologia Nefrologia i Urologia Neurologia Okulistyka Onkologia Ortopedia Parazytologia Rehabilitacja Rozród Stany nagłe Stomatologia Żywienie
Gatunki
Konie Koty Psy
Wydarzenia
Kongres Webinaria
Filmy
Sklep
Koszyk
0
ZALOGUJ
Zarejestruj
Zaloguj
Zarejestruj

Marketing i zarządzenie Zarządzanie

Na spotkaniach pracowników wieje nudą? Zmień to!

15/03/2018

Zarządzanie kliniką

Na spotkaniach pracowników wieje nudą? Zmień to!

Brian Conrad

Jeżeli na zebraniach członków twojego zespołu jest zbyt wiele wątków pobocznych, jałowych dyskusji, złośliwych uwag i niepotrzebnej krytyki, wykorzystaj poniższe wskazówki, aby zmienić oblicze tych spotkań.

Byłem ostatnio na spotkaniu właścicieli i kierowników kilkunastu klinik weterynaryjnych, które z powodzeniem radzą sobie na rynku. Podczas przerwy jeden z właścicieli praktyki stwierdził: „Zaczynam się bać tego, że przynajmniej raz w miesiącu musimy mieć spotkania wszystkich członków zespołu”. A następnie powiedział do stojącego obok kolegi: „Nie wyobrażam sobie, że musiałbym pracować w twojej klinice i chodzić na takie spotkania raz w tygodniu. To brzmi strasznie”.

Chciałbym móc powiedzieć, że te słowa mnie zaskoczyły, ale niestety słyszałem je już wiele razy. Takie spotkania mogą być straszne, jeżeli są nudne. Kiedyś na spotkanie przyjechał przedstawiciel jednej z firm ze swoją prezentacją i przekroczył przeznaczony dla niego czas o 45 minut. Wiedziałem, że niczego nie osiągnie, a wraz z rosnącym znudzeniem czułem w pomieszczeniu narastające napięcie. Musiałem to przerwać.

Trzeba to powiedzieć wprost: nie należy organizować spotkań tylko po to, abyśmy mogli powiedzieć, że się odbyły. Zgadzam się z ich przeciwnikami. Spotkania takie mogą być kosztowne, zabierać pracownikom ich cenny czas, a jeżeli nie będą odpowiednio prowadzone, mogą przekształcić się w sesje narzekań i reklamacji.

Można jednak dzięki kilku istotnym zmianom zmienić je w produktywne, miłe spotkania.

Przygotowanie spotkania ma podstawowe znaczenie

Sukces lub niepowodzenie spotkania pracowników można przewidzieć na wiele dni przed jego terminem. Przygotowanie tematyki spotkania oraz wskazanie jego konkretnych celów mają w tym przypadku podstawowe znaczenie. Organizator potrzebuje wiarygodnego planu spotkania i ściśle zdefiniowanych punktów programu. Wiem, co sobie myślisz: „To brzmi jak korporacja”. Ale brak planu oznacza, że wracasz do czasów, kiedy kilka dni po zakończeniu spotkania nadal uważasz, że nie należało go robić wcale.

Artykuł dostępny tylko dla zalogowanych użytkowników

Zaloguj się

Nie masz konta na Magwet? Załóż konto
Pełna wersja artykułu omawia następujące zagadnienia:

Dobrze przygotuj program spotkania

Następnym ważnym krokiem jest zapewnienie, że program spotkania będzie odpowiednio dostosowany do twojej grupy. Być może myślisz, że warto zaoferować w klinice [...]

Wypracowanie rozwiązań w grupach jest łatwe

Skuteczne, dobrze zaplanowane spotkanie spotka się z pozytywnym oddźwiękiem ze strony członków zespołu. Żadna lecznica nie będzie odnosiła sukcesów bez poświęcenia, zaangażowania [...]

Aktywność uczestników to klucz do sukcesu

NAJPOPULARNIEJSZE
Onkologia
Rak przejściowokomórkowy (TCC), czyli złośliwy nowotwór pęcherza moczowego
Nowa formuła Kongresu ApD Weterynaria – dwa razy więcej wiedzy!
Anestezjologia
Postawmy na rozsądek podczas planowania znieczulenia regionalnego
POLECANE ARTYKUŁY
Marketing i zarządzenie
Czy social media mogą skutecznie promować lekarza weterynarii?
Zarządzanie
Straty w zarządzaniu praktyką weterynaryjną. Źródła i metody przeciwdziałania. Cz. I
Marketing i zarządzenie
Najczęściej popełniane błędy marketingowe w ZLZ. Cz. I
Marketing i zarządzenie
Najczęściej popełniane błędy marketingowe w ZLZ. Cz. II
Marketing i zarządzenie
Po pracy wyłączam telefon Rozmowa z lek. wet. Grażyną Dudą-Adamczyk
Marketing i zarządzenie
Segmentacja rynku – wybór odpowiednich klientów
Marketing i zarządzenie
Budowanie marki w zawodzie lekarza weterynarii
Marketing i zarządzenie
Zarządzanie praktyką weterynaryjną – ocena pracowników
NEWSLETTER
OBSERWUJ NAS NA
NASZE PUBLIKACJE
  • Magazyn Weterynaryjny
  • Zamów prenumeratę
  • Czytaj on-line
  • Weterynaria po Dyplomie
  • Zamów prenumeratę
  • Czytaj on-line
  • Dodatek Online
  • Filmy


AKADEMIA PO DYPLOMIE WETERYNARIA
  • Termin i miejsce
  • Program
  • Koszty uczestnictwa
  • Rejestracja online


POMOC
  • Kontakt
  • Polityka prywatnosci
  • Zadaj pytanie
  • Logowanie i rejestracja
  • Regulamin
  • Metody płatności
  • Regulamin publikowania prac
  • Filmy Pomoc


KONTAKT

Medical Tribune Polska Sp. z o.o.
ul. Grzybowska 87
00-844 Warszawa
NIP: 521-008-60-45


801 044 415
+48 (22) 444 24 44
kontakt@magwet.pl
Nr konta: 13 1600 1068 0003 0102 0949 9001

Kontakt w sprawie reklam: magwet-reklama@medical-tribune.pl

Anuluj