WPD
ZALOGUJ
WPD
Prenumeruj
Odnów Subskrypcję
Prenumeruj
Czasopisma
Magazyn Weterynaryjny Weterynaria po Dyplomie
Praktyka
Kliniczna
Anestezjologia Behawioryzm Chirurgia Choroby wewnętrzne Choroby zakaźne Dermatologia Diagnostyka laboratoryjna Diagnostyka obrazowa Endokrynologia Farmakologia i toksykologia Gastroenterologia Geriatria Hematologia Kardiologia Laryngologia Nefrologia i Urologia Neurologia Okulistyka Onkologia Ortopedia Parazytologia Rehabilitacja Rozród Stany nagłe Stomatologia Żywienie
Gatunki
Konie Koty Psy
Wydarzenia
Kongres Webinaria
Filmy
Sklep
Koszyk
0
ZALOGUJ
Zarejestruj
Zaloguj
Zarejestruj

Marketing i zarządzenie Psychologia

Stwórz pełen obraz zdrowia – jak dbać o to, aby klienci przestrzegali zaleceń lekarskich

15/03/2018

Relacje z klientem

Stwórz pełen obraz zdrowia – jak dbać o to, aby klienci przestrzegali zaleceń lekarskich

Zachodzisz w głowę, czemu klienci nie stosują się do twoich rad? Wypróbuj pięć poniższych wskazówek, aby z korzyścią dla wszystkich zwiększyć możliwości swojej kliniki.

Jakkolwiek nieprawdopodobne może się to wydawać, to właśnie w twoich rękach znajdują się wszystkie elementy niezbędne do tego, aby klienci stosowali się do zaleceń lekarskich. Wystarczy mieć pewność, że wiesz, co będzie najlepsze dla pacjenta, i jasno to wyrazić. Właściciel zwierzęcia odbierze taki przekaz jako spójny obraz, powstały z połączenia różnych części tej samej układanki. Później należy już tylko dopilnować, aby wszystkie elementy pozostały na właściwych miejscach.

„Rzadko spotyka się idealnego klienta, który w 100% zgadza się z każdym naszym zaleceniem” – mówi Michael Paul, DVM, były dyrektor Companion Animal Parasite Council i były prezes The American Animal Hospital Association, a obecnie właściciel firmy Magpie Veterinary Consulting. – „To ciekawe, jak bardzo bierzemy sobie do serca sytuacje, gdy właściciele zwierząt nie wypełniają naszych zaleceń. Coś musi być nie tak. Nasze rady opierają się przecież na aktualnych wytycznych dotyczących profilaktyki chorób, a jednak wydaje się, że niewielu klientów je akceptuje, nie wspominając już o stosowaniu się do nich przez dłuższy czas. Sporo jest w tym jednak naszej winy.”

Poniżej przedstawiamy pięć sposobów na to, aby zachęcić właścicieli zwierząt do współpracy z lekarzem. Doktor Paul nawiązywał do nich w swoim artykule zatytułowanym „Bądź liderem. Siedem sposobów na to, aby klienci stosowali się do twoich zaleceń” (WpD Vol 14 nr 5, wrzesień 2013). Dopasowaliśmy do nich pięć przykładowych sytuacji, w których właściciele zwierząt wyjątkowo często ignorują nasze wskazówki.

Oczywiście każda z tych metod z osobna może znaleźć zastosowanie we wszystkich opisanych sytuacjach, a zarazem w każdym z tych obszarów, w których uzyskanie akceptacji klienta jest szczególnie trudne. Można z nich więc swobodnie korzystać, stosować je łącznie lub oddzielnie. Najważniejsze, aby pamiętać, że dobra współpraca z klientem jest korzystna dla kliniki, ale przede wszystkim niezbędna, by zapewnić naszym pacjentom zdrowie i komfort życia na długi czas.

1. Sformułuj jednomyślne zalecenia

Przykład: zapobieganie dirofilariozie

Aby zachęcić klientów do stosowania leków chroniących ich zwierzęta przed robaczycą serca, wszyscy pracownicy kliniki powinni ustalić jeden obowiązujący schemat postępowania i przypominać o nim klientom w różnych momentach ich wizyty. Amerykańskie...

Artykuł dostępny tylko dla zalogowanych użytkowników

Zaloguj się

Nie masz konta na Magwet? Załóż konto
Pełna wersja artykułu omawia następujące zagadnienia:

2. Mów prosto i przystępnie, zaproponuj najlepsze rozwiązanie

3. Nie traktuj klienta bezosobowo

4. Bądź w stałym kontakcie z klientem

5. Pokaż, ile jesteś wart

NAJPOPULARNIEJSZE
Onkologia
Rak przejściowokomórkowy (TCC), czyli złośliwy nowotwór pęcherza moczowego
Nowa formuła Kongresu ApD Weterynaria – dwa razy więcej wiedzy!
Anestezjologia
Postawmy na rozsądek podczas planowania znieczulenia regionalnego
POLECANE ARTYKUŁY
Psychologia
Syndrom samobójczy wśród lekarzy weterynarii – mit czy rzeczywistość?
Psychologia
Zarządzanie lękiem w sytuacji kryzysu – co lekarz powinien wiedzieć
Marketing i zarządzenie
Czy social media mogą skutecznie promować lekarza weterynarii?
Marketing i zarządzenie
Najczęściej popełniane błędy marketingowe w ZLZ. Cz. I
Psychologia
Jak odbić się od dna, czyli o niezwykłej sile rezyliencji
Marketing i zarządzenie
Najczęściej popełniane błędy marketingowe w ZLZ. Cz. II
Marketing i zarządzenie
Po pracy wyłączam telefon Rozmowa z lek. wet. Grażyną Dudą-Adamczyk
Marketing i zarządzenie
Segmentacja rynku – wybór odpowiednich klientów
NEWSLETTER
OBSERWUJ NAS NA
NASZE PUBLIKACJE
  • Magazyn Weterynaryjny
  • Zamów prenumeratę
  • Czytaj on-line
  • Weterynaria po Dyplomie
  • Zamów prenumeratę
  • Czytaj on-line
  • Dodatek Online
  • Filmy


AKADEMIA PO DYPLOMIE WETERYNARIA
  • Termin i miejsce
  • Program
  • Koszty uczestnictwa
  • Rejestracja online


POMOC
  • Kontakt
  • Polityka prywatnosci
  • Zadaj pytanie
  • Logowanie i rejestracja
  • Regulamin
  • Metody płatności
  • Regulamin publikowania prac
  • Filmy Pomoc


KONTAKT

Medical Tribune Polska Sp. z o.o.
ul. Grzybowska 87
00-844 Warszawa
NIP: 521-008-60-45


801 044 415
+48 (22) 444 24 44
kontakt@magwet.pl
Nr konta: 13 1600 1068 0003 0102 0949 9001

Kontakt w sprawie reklam: magwet-reklama@medical-tribune.pl

Anuluj