BLACK CYBER WEEK! Publikacje i multimedia nawet do 80% taniej i darmowa dostawa od 350 zł! Sprawdź >
Relacje z klientem
Stwórz pełen obraz zdrowia – jak dbać o to, aby klienci przestrzegali zaleceń lekarskich
Zachodzisz w głowę, czemu klienci nie stosują się do twoich rad? Wypróbuj pięć poniższych wskazówek, aby z korzyścią dla wszystkich zwiększyć możliwości swojej kliniki.
Jakkolwiek nieprawdopodobne może się to wydawać, to właśnie w twoich rękach znajdują się wszystkie elementy niezbędne do tego, aby klienci stosowali się do zaleceń lekarskich. Wystarczy mieć pewność, że wiesz, co będzie najlepsze dla pacjenta, i jasno to wyrazić. Właściciel zwierzęcia odbierze taki przekaz jako spójny obraz, powstały z połączenia różnych części tej samej układanki. Później należy już tylko dopilnować, aby wszystkie elementy pozostały na właściwych miejscach.
„Rzadko spotyka się idealnego klienta, który w 100% zgadza się z każdym naszym zaleceniem” – mówi Michael Paul, DVM, były dyrektor Companion Animal Parasite Council i były prezes The American Animal Hospital Association, a obecnie właściciel firmy Magpie Veterinary Consulting. – „To ciekawe, jak bardzo bierzemy sobie do serca sytuacje, gdy właściciele zwierząt nie wypełniają naszych zaleceń. Coś musi być nie tak. Nasze rady opierają się przecież na aktualnych wytycznych dotyczących profilaktyki chorób, a jednak wydaje się, że niewielu klientów je akceptuje, nie wspominając już o stosowaniu się do nich przez dłuższy czas. Sporo jest w tym jednak naszej winy.”
Poniżej przedstawiamy pięć sposobów na to, aby zachęcić właścicieli zwierząt do współpracy z lekarzem. Doktor Paul nawiązywał do nich w swoim artykule zatytułowanym „Bądź liderem. Siedem sposobów na to, aby klienci stosowali się do twoich zaleceń” (WpD Vol 14 nr 5, wrzesień 2013). Dopasowaliśmy do nich pięć przykładowych sytuacji, w których właściciele zwierząt wyjątkowo często ignorują nasze wskazówki.
Oczywiście każda z tych metod z osobna może znaleźć zastosowanie we wszystkich opisanych sytuacjach, a zarazem w każdym z tych obszarów, w których uzyskanie akceptacji klienta jest szczególnie trudne. Można z nich więc swobodnie korzystać, stosować je łącznie lub oddzielnie. Najważniejsze, aby pamiętać, że dobra współpraca z klientem jest korzystna dla kliniki, ale przede wszystkim niezbędna, by zapewnić naszym pacjentom zdrowie i komfort życia na długi czas.
1. Sformułuj jednomyślne zalecenia
Przykład: zapobieganie dirofilariozie
Aby zachęcić klientów do stosowania leków chroniących ich zwierzęta przed robaczycą serca, wszyscy pracownicy kliniki powinni ustalić jeden obowiązujący schemat postępowania i przypominać o nim klientom w różnych momentach ich wizyty. Amerykańskie...