BLACK CYBER WEEK! Publikacje i multimedia nawet do 80% taniej i darmowa dostawa od 350 zł! Sprawdź >
Zarządzanie kliniką
Zrób badanie kliniczne swojej lecznicy
Mark Opperman
Oto sześć praktycznych wskaźników, które trzeba sprawdzać, doskonalić i poprawiać – tydzień po tygodniu, miesiąc po miesiącu i rok po roku – aby mieć pewność, że twoja klinika jest zdrowa.
Codziennie badasz zwierzęta, ale nadszedł wreszcie czas, aby przyjrzeć się bliżej własnej lecznicy. Jakie jest tętno twoich dochodów? Jakie zaburzenia stwierdzasz w liczbie klientów? Spójrzmy na kilka wskaźników i spróbujmy ustalić, czy twoja lecznica jest naprawdę zdrowa, czy też może wymaga terapii.
Nr 1 – związek pacjentów z lecznicą
Jednym z kluczowych wskaźników zdrowia twojej lecznicy jest to, jak silnie są z nią związani twoi klienci. Dobrym sposobem weryfikacji tego jest obliczenie odsetka klientów, którzy wrócili do ciebie w ciągu ostatnich 18 miesięcy. Większość programów komputerowych służących do obsługi klinik ma funkcję sortowania według zadanych kryteriów i może z łatwością dostarczyć ci tych danych. Średni wskaźnik związania z kliniką weterynaryjną wynosi około 60%, co oznacza, że w ciągu ostatnich 18 miesięcy powróciło do niej sześciu z dziesięciu klientów. Jeżeli wskaźnik ten jest u ciebie niższy, oznacza to konieczność przeprowadzenia dokładniejszych analiz. Czy twoi klienci są zadowoleni? Czy korzystasz z ankiet oceniających stopień zadowolenia klientów? Sprawdź kartoteki klientów, którzy do ciebie nie wrócili, aby sprawdzić, jakie były okoliczności ich wizyty, lub zadzwoń do nich, aby zapytać, dlaczego nie pojawili się więcej i czy jest coś, co powinieneś zrobić.
Nr 2 – nowi klienci
Ilu nowych klientów trafia miesięcznie do twojej lecznicy w przeliczeniu na jednego pełnoetatowego lekarza? Z czym to porównać? Badanie przeprowadzone w roku 2013 przez Veterinary Economics oraz Wutchiett Tumblin and Associates w dobrze zarządzany...