BLACK CYBER WEEK! Publikacje i multimedia nawet do 80% taniej i darmowa dostawa od 350 zł! Sprawdź >
Relacje z klientem
„Nieskuteczność” profilaktyki przeciwpasożytniczej – gdy rzeczywistość nie odpowiada oczekiwaniom
Shawn Finch
Dobra komunikacja z klientem jest podstawowym elementem profilaktyki.
W przypadku wszelkich rozmów na temat inwazji pasożytniczych zapobieganie jest zdecydowanie lepsze niż leczenie. Jeżeli wyjaśnimy klientom, czego mogą oczekiwać od produktów zapobiegających inwazjom pasożytów, i od samego początku unikniemy niepowodzeń w leczeniu, wszyscy na tym zyskają.
Po pierwsze – ucz swój personel. Upewnij się, że wszyscy członkowie twojego zespołu – lekarze, technicy, asystenci, recepcjonistki, osoby zajmujące się zwierzętami i fryzjerzy – wiedzą wszystko co trzeba o każdym z pasożytów, przeciwko którym stosowana jest profilaktyka, o produktach zalecanych w lecznicy oraz sposobach ich działania.
Następnie musisz stworzyć konkretny plan edukacji swoich klientów. Wyjaśnij przebieg chorób pasożytniczych i przedstaw możliwości zapobiegania im, kiedy właściciel dzwoni z pytaniem oraz podczas każdej wizyty profilaktycznej. Przekaż też klientowi zalecenia w formie pisemnej.
Kiedy twój zespół jest już odpowiednio przygotowany, a ty masz gotowy plan edukacji, możesz dostosować go indywidualnie do każdego klienta i jego potrzeb.
Rozumiem, doktorze
Niektórym klientom wystarcza informacja o zalecanych lekach przeciwpasożytniczych. Chętnie przyjmują wytyczne spisane przez lekarza podczas wizyty i być może przeczytają je jeszcze raz po powrocie z lecznicy. Prawdopodobnie podejmą decyzję i wrócą...