Rehabilitacja

Dziesięć prostych sposobów reklamy twoich usług rehabilitacyjnych

Jane Harrell

Czy marketing twoich usług rehabilitacyjnych wymaga pewnego treningu? Wejdź z nami do bieżni wodnej, a pomożemy ci wyćwiczyć mięśnie odpowiedzialne za zdobywanie klientów.

 

W dobie intensywnego rozwoju różnych specjalizacji weterynaryjnych lekarze praktycy, nie mówiąc już o klientach, mają trudności, aby za tym wszystkim nadążyć. Pamiętam, jak kilka lat temu po raz pierwszy usłyszałam o terapii zimnym laserem. Od razu wyobraziłam sobie lekarzy weterynarii zalecających takie leczenie oraz właścicieli patrzących na nich z niedowierzaniem i pytających: „Chce pan laserować mojego psa?”. Reklamowanie usług rehabilitacyjnych nie musi być jednak trudne i skomplikowane. Jak powinno wyglądać? Przeprowadziłam rozmowy w kilku lecznicach, w których wprowadzono programy rehabilitacyjne, aby znaleźć odpowiedź na to pytanie.

Poniżej przedstawiono 10 prostych kroków, które można wcielić w życie w twojej praktyce.

1. Skończ z używaniem żargonu medycznego

Kiedy sprawdzałam opisy usług rehabilitacyjnych na stronach internetowych kilku lecznic weterynaryjnych, natrafiłam na takie oto pojęcia:

  • warunki termiczne
  • ciśnienie hydrostatyczne
  • lepkość.

Pojęcia te mogą być zrozumiałe dla personelu medycznego, stawiam jednak 50 do jednego, że ich użycie odstraszy klientów. Pora zacząć pilnować swojego języka, drodzy lekarze weterynarii. Poproś zaufanego znajomego spoza środowiska lekarskiego, aby przyszedł na jedną lub kilka wizyt, podczas których każda osoba z personelu z osobna przedstawi mu rodzaje usług rehabilitacyjnych oferowanych w lecznicy oraz ich rolę. Jeżeli twój znajomy zacznie robić wielkie oczy, najwyższy czas uprościć wiedzę przekazywaną przez personel. Zastosuj podobne postępowanie w przypadku każdego materiału filmowego lub tekstu pisanego, który tworzysz.

2. Złap ekipę filmową – lub smartfon

Wiem, że nakręcenie dobrego filmu zawsze sprawia trudności. Wymaga sporego nakładu kosztów i czasu. Jednak w dobie ręcznych kamer i smartfonów jest to dużo łatwiejsze niż wcześniej, a odbiorcy nie zwracają uwagi na nieco niższą jakość. Mimo wszystko są powody, dla których YouTube jest drugą co do wielkości światową wyszukiwarką – filmy działają.

Poza tym dzięki swojemu programowi rehabilitacyjnemu spotykasz mnóstwo pacjentów, który wykazują widoczną poprawę lub robią różne urocze rzeczy. Jeżeli nawet jest to tylko 10-sekundowy film przedstawiający psa siedzącego na elastycznej piłce lub niepełnosprawne kocię uczące się, jak jeść na stojąco, postaraj się uwiecznić takie momenty.

Pełna wersja artykułu omawia następujące zagadnienia:

3. Ćwicz!

Zaprezentuj na Facebooku lub Instagramie ćwiczenia, które twoi klienci mogą wykonywać w domu. Nowa opcja Facebooka umożliwiająca nagrywanie filmów na żywo pozwala [...]

4. Stwórz stronę z pytaniami najczęściej zadawanymi przez klientów

„Dla ludzi, którzy wcześniej nie mieli z nami styczności, strona internetowa jest jednym z najlepszych sposobów, aby nas znaleźć” – mówi Krisi Erwin, [...]

5. Wskaż drogę do innych

Aż do tego momentu mówiliśmy dużo o oryginalnych informacjach, które przekazujemy. Jest jednak mnóstwo innych, codziennie publikowanych źródeł poszerzających wiedzę o rehabilitacji zwierząt. [...]

6. Podążaj za porami roku

Istnieją tematy związane z konkretnymi porami roku – opieka podczas zimy, odrobaczanie, zapobieganie udarom itp. Zamiast przekazywać w kółko te same stare porady, [...]

7. Przypomnienie – używaj przypomnień

Może brzmi to dość banalnie, ale to nadal ważne. To, że ty widzisz takie elementy jak nagrania na żywo, broszury, newslettery [...]

8. Wydaj choć trochę na reklamę w mediach społecznościowych

Jeśli już publikujesz dobre filmy lub informacje na temat usług rehabilitacyjnych w mediach społecznościowych i na swojej stronie internetowej, rozważ wygospodarowanie niewielkiego budżetu [...]

9. Niech cię widzą i słyszą

Nieważne, czy jest to przedszkole dla kociąt/szczeniąt, czy dyskusja panelowa na temat życia starszych zwierząt, seminaria pomogą klientom zapamiętać ciebie i twoją [...]

10. Zbuduj dobrą sieć

Niezależnie od tego, czy twoja praktyka ma profil ogólny i właśnie dodała nową specjalizację, czy też jest placówką specjalistyczną, najistotniejszą drogą do [...]