BLACK CYBER WEEK! Publikacje i multimedia nawet do 80% taniej i darmowa dostawa od 350 zł! Sprawdź >
Relacje z klientem
Dziesięć prostych sposobów, aby dać do zrozumienia klientom, że o nich dbamy
Michael Paul
Czy dbasz o klientów, którzy siedzą w poczekalni? Okaż to!
Właściciele zwierząt są takimi samymi klientami jak inni. Chcą polubić i być lubiani przez ludzi, z którymi wiążą ich interesy. Przez lata wiele mówiliśmy w środowisku weterynaryjnym na temat jakości opieki zdrowotnej zwierząt oraz poprawy poziomu diagnostyki, leczenia i chirurgii. Z radością obserwuję jednak, że coraz większą wagę przywiązuje się również do wrażenia, jakie odnosi klient.
Co oznacza niejasny termin „wrażenie klienta”? W odpowiedzi na to pytanie może pomóc dziesięć przedstawionych poniżej zasad. Dzięki nim ty i twój zespół nie tylko zaprezentujecie wyjątkowy poziom obsługi, ale także okażecie przywiązanie do każdego klienta przy każdej jego wizycie.
1. Odrzuć ideę „poczekalni”
Zmień nastawienie całego zespołu. Pozbądź się pojęcia „poczekalnia” i przekształć je w „pokój powitania” lub „pokój przyjęcia”. W obecnych czasach nikt nie powinien oczekiwać wystarczająco długo, aby nazwać to „czekaniem”.
2. Pomyśl o napojach
Ekspres do kawy i mała lodówka wypełniona butelkami z wodą oraz kartonami soku mogą naprawdę poprawić humor. Wczesne godziny wizyt często oznaczają, że klient wyszedł z domu w pośpiechu. Podczas najwcześniejszych wizyt warto zaoferować właścicielom zwierząt filiżankę kawy.