WPD
ZALOGUJ
WPD
Prenumeruj
Odnów Subskrypcję
Prenumeruj
Czasopisma
Magazyn Weterynaryjny Weterynaria po Dyplomie
Praktyka
Kliniczna
Anestezjologia Behawioryzm Chirurgia Choroby wewnętrzne Choroby zakaźne Dermatologia Diagnostyka laboratoryjna Diagnostyka obrazowa Endokrynologia Farmakologia i toksykologia Gastroenterologia Geriatria Hematologia Kardiologia Laryngologia Nefrologia i Urologia Neurologia Okulistyka Onkologia Ortopedia Parazytologia Rehabilitacja Rozród Stany nagłe Stomatologia Żywienie
Gatunki
Konie Koty Psy
Wydarzenia
Kongres Webinaria
Filmy
Sklep
Koszyk
0
ZALOGUJ
Zarejestruj
Zaloguj
Zarejestruj

Marketing i zarządzenie Zarządzanie

Właściwy wybór

15/03/2018

Zarządzanie kliniką

Właściwy wybór

Jeff Rothstein

Dlaczego klienci powinni wybierać twoją praktykę, a nie tę, która znajduje się na końcu ulicy? Dlatego, że ty poświęcasz swój czas, aby poznać oczekiwania swoich klientów – i je spełnić. Dowiedz się, jak to zrobić, sprawdź też, jakie są moje ulubione wskazówki dotyczące zasad obsługi klienta.

Większość z nas uważa, że świadczy doskonałe usługi swoim klientom. A przynajmniej znacznie lepsze niż gabinet, który znajduje się na końcu tej samej ulicy. Dlaczego? Nasi klienci głosują swoimi nogami, wybierając cały czas drogę do naszego gabinetu. Ale przychodzą do nas także nowi klienci – niezadowoleni właściciele, którzy właśnie porzucili gabinet naszej najbliższej konkurencji. Zaczynamy wtedy w siebie wierzyć.

W obecnych trudnych czasach nasza pewność siebie jest jednak często wystawiana na próbę. Na przestrzeni ostatnich lat wielu z nas zaobserwowało zmniejszającą się liczbę aktywnych klientów, a ci, którzy nadal przychodzą, wydają znacznie mniej pieniędzy niż dotychczas. Zwiększyła się także liczba klientów zmieniających lekarza weterynarii. Jeżeli przyzwyczailiśmy się do utraty 20% klientów rocznie, teraz zaczęliśmy tracić 35%. Zmniejszyły się także dochody. Jeżeli nie mamy planów, jak temu przeciwdziałać, nasz upadek z piedestału może być bardzo bolesny.

Jeżeli powyższy opis dotyczy także ciebie, zrób coś. Możesz utrzymać swój biznes na tym samym poziomie albo nawet go rozwinąć, zwiększając po prostu swoje udziały w rynku. Czy oznacza to przejmowanie klientów z innych klinik? Tak! Ale możesz być pewien, że inni lekarze weterynarii wcale nie siedzą z założonymi rękami i nie czekają, aż będą musieli zamknąć swoje lecznice.

Aby zdobyć klientów, musisz wiedzieć, co twoja praktyka robi dobrze, a nad czym musisz jeszcze popracować. Chcesz na pewno zadowolić klientów, którzy będą dobrze mówili o twojej praktyce, co jest najlepszą i jednocześnie najtańszą formą reklamy, jaką możesz mieć.

A więc, czy dobrze świadczysz swoje usługi? Oto pięć sposobów oceny zadowolenia twoich klientów, które można regularnie stosować w swojej praktyce. Oprócz nich umieściłem w tekście także niektóre z moich ulubionych wskazówek dotyczących obsługi klientów.

Poszukuj źródeł nowych klientów

Nowi klienci są niezbędni do rozwoju i sukcesu każdej praktyki weterynaryjnej. Idealnie byłoby, aby liczba nowych klientów wynosiła około 25 na każdego lekarza weterynarii na miesiąc. Jeżeli jesteś dobry, zadowoleni klienci polecą cię swoim sąsiadom, współpracownikom, przyjaciołom i członkom rodziny, a liczba nowych klientów znacznie się zwiększy.

Ważne jest także sprawdzanie, skąd biorą się w twojej klinice nowi klienci. Jeżeli dowiesz się, skąd do ciebie przyszli, będziesz mógł lepiej wykorzystać narzędzia marketingowe. Na formularzu, który dajesz do wypełnienia każdemu nowemu klientowi, powinno znajdować się pytanie o to, skąd dowiedział się o twojej praktyce. Najczęstsze odpowiedzi to skierowanie przez innego lekarza weterynarii, szyld lecznicy, książka telefoniczna oraz Internet. Po zakończeniu każdego miesiąca warto zrobić sobie wykres z najczęstszych odpowiedzi. Nasza klinika dowiedziała się z takiej analizy, że największą wartość ma słowo mówione oraz oznakowanie lecznicy, znacznie mniejszy efekt ma książka telefoniczna, informacje przesyłane pocztą oraz marketing skierowany do nowych mieszkańców. Twoje wyniki mogą być jednak inne.


1. Skup się na grupie reprezentatywnej

Dobrym sposobem oceny stopnia zadowolenia klientów jest posiadanie własnej grupy reprezentatywnej, w której skład będą wchodzili przedstawiciele wszystkich grup twoich klientów. Dzięki takiej grupie będziesz mógł zebrać szczere uwagi i odczucia kl...

Artykuł dostępny tylko dla zalogowanych użytkowników

Zaloguj się

Nie masz konta na Magwet? Załóż konto
Pełna wersja artykułu omawia następujące zagadnienia:

1. Skup się na grupie reprezentatywnej

Dobrym sposobem oceny stopnia zadowolenia klientów jest posiadanie własnej grupy reprezentatywnej, w której skład będą wchodzili przedstawiciele wszystkich grup twoich klientów. Dzięki [...]

Monitoruj czas przebywania twoich klientów w poczekalni

Rozsądny czas oczekiwania na wizytę w poczekalni nie będzie powodował zdenerwowania klientów. Przypadki nagłe, wizyty niezaplanowane lub niespodziewanie długie mogą jednak bardzo [...]

2. Szukaj sukcesu w ankietach

Przeprowadzanie ankiet wśród klientów wymaga znacznie mniejszego zaangażowania i jest mniej kosztowne niż przygotowanie grupy reprezentatywnej. Podczas gdy grupy reprezentatywne zbierają odpowiedzi [...]

3. Otaczaj się „ukrytymi klientami”

Czy członkowie twojego zespołu zawsze we właściwy sposób odbierają telefony – po trzech sygnałach czy wcześniej? Czy są przyjaźnie nastawieni podczas [...]

Strategie obsługi

Dobrym narzędziem oceny zadowolenia klienta jest stopień zmienności klientów w twojej klinice. Popularną metodą stosowaną przez doradców ds. zarządzania jest określanie tego [...]

4. Wykorzystuj informacje na temat przyczyn utraty klientów

Zawsze staraj się dać nowym klientom powód do powrotu do twojej kliniki i wyraźnie zaznacz twój pozytywny stosunek do ich zwierząt. Możesz [...]

Jak powitać nowego klienta

Kiedy zebrałeś już wszystkie informacje na temat obsługi klientów, czas zacząć wykorzystywać w praktyce twoje mocne strony oraz spróbować wyeliminować twoje słabości. [...]

5. Wykorzystaj uzyskane informacje w praktyce

NAJPOPULARNIEJSZE
Onkologia
Rak przejściowokomórkowy (TCC), czyli złośliwy nowotwór pęcherza moczowego
Nowa formuła Kongresu ApD Weterynaria – dwa razy więcej wiedzy!
Anestezjologia
Postawmy na rozsądek podczas planowania znieczulenia regionalnego
POLECANE ARTYKUŁY
Marketing i zarządzenie
Czy social media mogą skutecznie promować lekarza weterynarii?
Zarządzanie
Straty w zarządzaniu praktyką weterynaryjną. Źródła i metody przeciwdziałania. Cz. I
Marketing i zarządzenie
Najczęściej popełniane błędy marketingowe w ZLZ. Cz. I
Marketing i zarządzenie
Najczęściej popełniane błędy marketingowe w ZLZ. Cz. II
Marketing i zarządzenie
Po pracy wyłączam telefon Rozmowa z lek. wet. Grażyną Dudą-Adamczyk
Marketing i zarządzenie
Segmentacja rynku – wybór odpowiednich klientów
Marketing i zarządzenie
Budowanie marki w zawodzie lekarza weterynarii
Marketing i zarządzenie
Zarządzanie praktyką weterynaryjną – ocena pracowników
NEWSLETTER
OBSERWUJ NAS NA
NASZE PUBLIKACJE
  • Magazyn Weterynaryjny
  • Zamów prenumeratę
  • Czytaj on-line
  • Weterynaria po Dyplomie
  • Zamów prenumeratę
  • Czytaj on-line
  • Dodatek Online
  • Filmy


AKADEMIA PO DYPLOMIE WETERYNARIA
  • Termin i miejsce
  • Program
  • Koszty uczestnictwa
  • Rejestracja online


POMOC
  • Kontakt
  • Polityka prywatnosci
  • Zadaj pytanie
  • Logowanie i rejestracja
  • Regulamin
  • Metody płatności
  • Regulamin publikowania prac
  • Filmy Pomoc


KONTAKT

Medical Tribune Polska Sp. z o.o.
ul. Grzybowska 87
00-844 Warszawa
NIP: 521-008-60-45


801 044 415
+48 (22) 444 24 44
kontakt@magwet.pl
Nr konta: 13 1600 1068 0003 0102 0949 9001

Kontakt w sprawie reklam: magwet-reklama@medical-tribune.pl

Anuluj