WPD
ZALOGUJ
WPD
Prenumeruj
Odnów Subskrypcję
Prenumeruj
Czasopisma
Magazyn Weterynaryjny Weterynaria po Dyplomie
Praktyka
Kliniczna
Anestezjologia Behawioryzm Chirurgia Choroby wewnętrzne Choroby zakaźne Dermatologia Diagnostyka laboratoryjna Diagnostyka obrazowa Endokrynologia Farmakologia i toksykologia Gastroenterologia Geriatria Hematologia Kardiologia Laryngologia Nefrologia i Urologia Neurologia Okulistyka Onkologia Ortopedia Parazytologia Rehabilitacja Rozród Stany nagłe Stomatologia Żywienie
Gatunki
Konie Koty Psy
Wydarzenia
Kongres Webinaria
Filmy
Sklep
Koszyk
0
ZALOGUJ
Zarejestruj
Zaloguj
Zarejestruj

Marketing i zarządzenie Zarządzanie

Zatrudnianie pracownika – jak nie popełnić błędu

15/03/2018

Zarządzanie kliniką

Zatrudnianie pracownika – jak nie popełnić błędu

Mark Opperman

Dowiedz się, jakie błędy możesz popełnić, szukając nowego pracownika, aby uniknąć przyjęcia do pracy zupełnie nieodpowiedniej osoby.

Przy bezrobociu przekraczającym w wielu regionach 10%, rynek pracy stał się rynkiem pracodawcy. Duża liczba wykwalifikowanych osób szukających zatrudnienia sprawia, że w wielu firmach widoczne są procesy „poprawy jakości” personelu, czyli zwalniania mniej wydajnych pracowników i zatrudniania nowych, lepiej wykształconych lub z większym doświadczeniem. Jeżeli członkowie twojego zespołu nie pracują tak dobrze, jak powinni, być może nadszedł czas, aby zrobić to samo. Zanim jednak wejdziesz na rynek pracy, spójrzmy na niektóre z częściej popełnianych błędów podczas zatrudniania pracowników i dowiedzmy się, jak ich uniknąć.

Zatrudnianie kryzysowe

Jednym z najczęstszych błędów, które spotykam w praktykach weterynaryjnych, jest zatrudnianie „kryzysowe”. Dzieje się to w sytuacjach, w których jeden z twoich pracowników właśnie od ciebie odszedł i musisz szybko znaleźć kogoś na jego miejsce. Podstawowy błąd, jaki popełniasz, to założenie, że potrzebny jest ktokolwiek, kto będzie w stanie utrzymać stetoskop. Przestań zatrudniać takie osoby albo będziesz musiał to robić w nieskończoność.

W normalnych warunkach potrzeba sześciu do ośmiu tygodni, aby zatrudnić i przeszkolić nowego pracownika. Kiedy musisz zatrudnić kogoś w sytuacji kryzysowej, skracasz znacznie czas na poszukiwanie odpowiedniego kandydata. Przy zbyt dużym pośpiechu nie ma nawet czasu na odpowiednie przeszkolenie nowego pracownika. W efekcie taki pracownik nie zostanie z tobą zbyt długo i będziesz musiał w trybie kryzysowym znowu szukać kogoś do pracy.

Aby uniknąć zatrudniania kryzysowego, musisz mieć świadomość sezonowych zmian, które wpływają na twoją działalność. Na przykład możesz zatrudniać dodatkową pomoc w okresie wakacyjnym. Pod koniec lata wielu takich pracowników wraca do szkoły i opuszcza twoją praktykę. Aby tego uniknąć, zacznij szukać nowego pracownika długo przed końcem lata.

Możesz także ustanowić sobie zasadę, że połowa pracowników pracuje na pełen etat, a druga połowa na pół etatu. W ten sposób, jeżeli opuści cię jeden z pracowników, będziesz miał możliwość wypełnienia luki pracownikiem, który jest obecnie na pół etatu, a następnie zacząć poszukiwanie nowego pracownika. Warto także opracować trzy- lub czterotygodniowy plan szkolenia nowych pracowników, aby ustandaryzować zasady wprowadzania nowych pracowników do twojej praktyki.

Wierz i sprawdzaj

Artykuł dostępny tylko dla zalogowanych użytkowników

Zaloguj się

Nie masz konta na Magwet? Załóż konto
Pełna wersja artykułu omawia następujące zagadnienia:

Rób testy

Zastanawia mnie wciąż, dlaczego kliniki weterynaryjne stale powtarzają jeden podstawowy błąd. Nie potrafię zrozumieć, czemu nie wymagają od kandydatów na pracowników [...]

Sprawdzaj referencje

Przeprowadziłem badania dotyczące referencji przedstawionych przez kandydatów na pracowników, które otworzyły mi oczy na wiele rzeczy. Na przykład dowiedziałem się, że [...]

Wybieraj najlepszych

Mam nadzieję, że słyszeliście o koncepcji „dziesiątek”, w której oceniacie swoich pracowników w skali od 1 do 10, gdzie 1 jest oceną najgorszą, a 10 najlepszą. W tej [...]

Weryfikuj kandydata w działaniu

Od bardzo dawna jestem zwolennikiem trzyetapowego procesu rekrutacji – rozmowy wstępnej trwającej od 10 do 15 minut, drugiej rozmowy trwającej od [...]

NAJPOPULARNIEJSZE
Onkologia
Rak przejściowokomórkowy (TCC), czyli złośliwy nowotwór pęcherza moczowego
Nowa formuła Kongresu ApD Weterynaria – dwa razy więcej wiedzy!
Anestezjologia
Postawmy na rozsądek podczas planowania znieczulenia regionalnego
POLECANE ARTYKUŁY
Marketing i zarządzenie
Czy social media mogą skutecznie promować lekarza weterynarii?
Zarządzanie
Straty w zarządzaniu praktyką weterynaryjną. Źródła i metody przeciwdziałania. Cz. I
Marketing i zarządzenie
Najczęściej popełniane błędy marketingowe w ZLZ. Cz. I
Marketing i zarządzenie
Najczęściej popełniane błędy marketingowe w ZLZ. Cz. II
Marketing i zarządzenie
Po pracy wyłączam telefon Rozmowa z lek. wet. Grażyną Dudą-Adamczyk
Marketing i zarządzenie
Segmentacja rynku – wybór odpowiednich klientów
Marketing i zarządzenie
Budowanie marki w zawodzie lekarza weterynarii
Marketing i zarządzenie
Zarządzanie praktyką weterynaryjną – ocena pracowników
NEWSLETTER
OBSERWUJ NAS NA
NASZE PUBLIKACJE
  • Magazyn Weterynaryjny
  • Zamów prenumeratę
  • Czytaj on-line
  • Weterynaria po Dyplomie
  • Zamów prenumeratę
  • Czytaj on-line
  • Dodatek Online
  • Filmy


AKADEMIA PO DYPLOMIE WETERYNARIA
  • Termin i miejsce
  • Program
  • Koszty uczestnictwa
  • Rejestracja online


POMOC
  • Kontakt
  • Polityka prywatnosci
  • Zadaj pytanie
  • Logowanie i rejestracja
  • Regulamin
  • Metody płatności
  • Regulamin publikowania prac
  • Filmy Pomoc


KONTAKT

Medical Tribune Polska Sp. z o.o.
ul. Grzybowska 87
00-844 Warszawa
NIP: 521-008-60-45


801 044 415
+48 (22) 444 24 44
kontakt@magwet.pl
Nr konta: 13 1600 1068 0003 0102 0949 9001

Kontakt w sprawie reklam: magwet-reklama@medical-tribune.pl

Anuluj