BLACK CYBER WEEK! Publikacje i multimedia nawet do 80% taniej i darmowa dostawa od 350 zł! Sprawdź >
Zarządzanie kliniką
Jak nagradzać pracowników
Bob Levoy
Być może każdy z członków twojego personelu pracuje naprawdę ciężko, ale przykładanie jednej miary do wszystkich pracowników nie jest zbyt korzystne dla tych najlepszych. Dlatego powinieneś zwiększać zarobki swoich gwiazd, korzystając z jednej z poniższych strategii.
Pracownicy starają się, aby twoja praktyka weterynaryjna była jak najlepsza. A co otrzymują w zamian? Poklepanie po plecach czy pochwała za dobrze wykonane zadanie są naprawdę miłe, ale za ciężką pracę nie ma lepszego podziękowania niż gotówka.
Trzeba jednak wiedzieć, kiedy i w jaki sposób zaoferować swoim pracownikom podwyżki. Jeżeli nie dasz podwyżki lub zaproponujesz zbyt niską, członkowie twojego personelu mogą poczuć się niedocenieni i źle opłacani. Mogą nawet zmienić pracodawcę na takiego, który zapłaci więcej. Jeżeli jednak przesadzisz, wydasz na pensje zbyt dużo ciężko zarobionych pieniędzy. Jak więc znaleźć idealne rozwiązanie? Po pierwsze, musisz zdecydować się, jakie będą twoje kryteria podwyżek. Oto kilka możliwości nagradzania pracowników.
Podwyżki w oparciu o zasługi
Sposób, w jaki wynagradzasz swoich pracowników, jest wyraźną informacją na temat kultury pracy w twojej praktyce – mówi Amy Morgan, prezes Pride Institute – stomatologicznej firmy konsultingowej w Novato w Kalifornii. „Jeżeli nigdy nie dajesz podwyżek, nawet gdy wydajność pracowników stale rośnie, dajesz im wyraźną informację, że nie ma sensu się starać i pracować więcej, ponieważ żadne wysiłki nie zostaną nagrodzone i że pracownicy nie mają wpływu na swoją pensję”. Jeżeli jednak dajesz podwyżki raz w roku tylko dlatego, że rok minął, wysyłasz wiadomość, że u ciebie pracownicy są nagradzani nawet mimo to, że przez ten czas nawet nie spróbowali udoskonalić swoich umiejętności.
Oba rodzaje zachowań nie zachęcają do przykładania się do swojej pracy i powodują brak poczucia odpowiedzialności ze strony członków zespołu – mówi Morgan. Znacznie lepiej jest spróbować wykorzystać model wynagradzania, który określa, docenia i nagradza konkretne osiągnięcia. Dzięki temu jednoznacznie wskazujesz, że pragniesz pracowników, którzy pracują ciężko i stale się doskonalą.
Wykorzystując model wynagradzania oparty o zasługi, musisz także jednoznacznie określić, którzy z pracowników w wyjątkowy sposób przyczynili się do osiągnięć całej praktyki, takich jak na przykład poprawa ściągalności zaległości finansowych, zwięk...